mår väldigt dåligt
Kärlek & relationer
  1. F.d Otrogen kvinna
    #1

    mår väldigt dåligt

    av att jag inte kan må bra över allt jag gjort i mitt förhållande som är fel.
    Min man kan inte nu heller efter snart 1 år sen allt kom fram. Senast igår fredag efter 2 glas vin tillsammans kom det fram att han inte kan sluta tänka på allt som han fått veta, han minns allt som igår, han säger det inte går en dag utan att han tänker på det.

    Hnan drar upp allt gång på gång, jag försöker få honom på andra tankar, jag vill gå vidare, men han har svårt, säger han inte ens nu snart 1 år sen allt kom fram, vet om han ens vill leva med mig heller, Jag känner jag mår sämre å sämre över det jag gjort & vad jag ställt till med i vårat liv.

    jag vill kunna spola tillbaka livet, ångrar allt, jag älskar ju honom, vill leva med honom, å nu kanske jag förstört allt?!

    Ville bara skriva av mig,
  2. 1
    mår väldigt dåligt av att jag inte kan må bra över allt jag gjort i mitt förhållande som är fel.
    Min man kan inte nu heller efter snart 1 år sen allt kom fram. Senast igår fredag efter 2 glas vin tillsammans kom det fram att han inte kan sluta tänka på allt som han fått veta, han minns allt som igår, han säger det inte går en dag utan att han tänker på det.

    Hnan drar upp allt gång på gång, jag försöker få honom på andra tankar, jag vill gå vidare, men han har svårt, säger han inte ens nu snart 1 år sen allt kom fram, vet om han ens vill leva med mig heller, Jag känner jag mår sämre å sämre över det jag gjort & vad jag ställt till med i vårat liv.

    jag vill kunna spola tillbaka livet, ångrar allt, jag älskar ju honom, vill leva med honom, å nu kanske jag förstört allt?!

    Ville bara skriva av mig,
  3. Antonia
    #2

    där är det för mig också som din man har det. Mår så dåligt av alla detaljer som jag fått reda på o som dyker upp ofta i huvudet. Kanske han kan skriva till mig så vi kan stötta varandra?? [email protected]
  4. 2
    Så där är det för mig också som din man har det. Mår så dåligt av alla detaljer som jag fått reda på o som dyker upp ofta i huvudet. Kanske han kan skriva till mig så vi kan stötta varandra?? [email protected]
  5. F.d Otrogen kvinna
    #3

    Nej

    vill inte ens han vet att jag skriver om det här.
    Han vill helst förtränga saker å ting, jag med,
    Han grubblar massor & kommer på nya saker, han säger att saker å ting går upp för honom nu, som han inte förstod då.
    Jag har levet ett hemskt liv & skulle säkert må bäst av att vi separerade, för att han ska må bättre, & att jag skulle slippa känna den ågren jag gör.
    Jag vill inte bli påminnd, jag har varit otrogen så många gånger att jag nästan tappat räkningen. :(
    Ljugit om saker han nu fått reda på & vrider å vänder på faktan, som gör att jag mår sämre.

    Väntar mig snart en ordentligt bakslag av allt som kommer göra att han lämnar mig :(
    Vill så gärna flytta långt bort & börja om, där ingen känner oss el. våran historia, där risken att träffa någon av mitt förflutna är minimal.
  6. 3
    Nej vill inte ens han vet att jag skriver om det här.
    Han vill helst förtränga saker å ting, jag med,
    Han grubblar massor & kommer på nya saker, han säger att saker å ting går upp för honom nu, som han inte förstod då.
    Jag har levet ett hemskt liv & skulle säkert må bäst av att vi separerade, för att han ska må bättre, & att jag skulle slippa känna den ågren jag gör.
    Jag vill inte bli påminnd, jag har varit otrogen så många gånger att jag nästan tappat räkningen. :(
    Ljugit om saker han nu fått reda på & vrider å vänder på faktan, som gör att jag mår sämre.

    Väntar mig snart en ordentligt bakslag av allt som kommer göra att han lämnar mig :(
    Vill så gärna flytta långt bort & börja om, där ingen känner oss el. våran historia, där risken att träffa någon av mitt förflutna är minimal.
  7. sara med 4:e på väg
    #4

    Ja du....

    det kanlåta hårt men som man bäddar får man ligga, brukar man ju säga. Men jag kan på ett sätt förstå dig och jag förstår din man väldigt bra. Men har ni disskuterat om att ni verkligen vill fortsätta leva tillsammans så tycker jag att ni kanske skulle ta hjälp utifrån.kontakta en parterapeut så att ni får rätt ut allt på rätt sätt. Och du skrev att du hade varit otrogen flera ggr. Vad får dig att tro att du inte kommer att göra det igen??? det är nog den största frågan din man har i huvudet. Jag hoppas att du lärde dig att verkligen sätta värde på det du har för gräset är inte alltid grönare på andra sidan. Jag hoppas att du inte missförstår mig vill inte dömma dig eller ditt sätt att leva utan kanske ge tips som kan hjälpa er. Tala om för din man att han skall verkligen öppna sig för dig (försök att inte ta allt för personligt) utan låt honom få skrika av sig om det är det han vill det kan ju bli en lättare start på fortsättningen. Nu låter jag kanske väldigt svammlig men hoppas att du förstår. Lycka till iallafall hur det än slutar. Kramar
  8. 4
    Ja du.... det kanlåta hårt men som man bäddar får man ligga, brukar man ju säga. Men jag kan på ett sätt förstå dig och jag förstår din man väldigt bra. Men har ni disskuterat om att ni verkligen vill fortsätta leva tillsammans så tycker jag att ni kanske skulle ta hjälp utifrån.kontakta en parterapeut så att ni får rätt ut allt på rätt sätt. Och du skrev att du hade varit otrogen flera ggr. Vad får dig att tro att du inte kommer att göra det igen??? det är nog den största frågan din man har i huvudet. Jag hoppas att du lärde dig att verkligen sätta värde på det du har för gräset är inte alltid grönare på andra sidan. Jag hoppas att du inte missförstår mig vill inte dömma dig eller ditt sätt att leva utan kanske ge tips som kan hjälpa er. Tala om för din man att han skall verkligen öppna sig för dig (försök att inte ta allt för personligt) utan låt honom få skrika av sig om det är det han vill det kan ju bli en lättare start på fortsättningen. Nu låter jag kanske väldigt svammlig men hoppas att du förstår. Lycka till iallafall hur det än slutar. Kramar
  9. Antonia
    #5

    Det

    är samma för mig. Man vill bara förtränga men sen dyker tankarna bara upp i huvudet igen. Tänker också att detta är det bakslag du pratar om som jag råkat ut för därför att jag själv varit otrogen förut.
  10. 5
    Det är samma för mig. Man vill bara förtränga men sen dyker tankarna bara upp i huvudet igen. Tänker också att detta är det bakslag du pratar om som jag råkat ut för därför att jag själv varit otrogen förut.
  11. Medlem sedan
    Mar 1999
    #6

    Ni måste gå igenom helvetet, inte runt det.

    Du kan inte få honom på andra tankar, du måste stå kvar och lyssna på det som kommer ur honom.

    Alla försök att få honom på andra tankar leder bara till att han känner att du inte vill låtsas om vad som hänt. Ett år är väldigt kort tid för att lära sig hantera ett mångfaldigt svek och leva vidare, räkna hellre med att otroheten kommer att tas upp under resten av era liv, fast alltmer sällan.

    Att avsluta relationen är inte heller en bra idé, då smiter ni bägge från det som måste bearbetas. Jag rekommenderar varmt familjerådgivning.
  12. 6
    Ni måste gå igenom helvetet, inte runt det. Du kan inte få honom på andra tankar, du måste stå kvar och lyssna på det som kommer ur honom.

    Alla försök att få honom på andra tankar leder bara till att han känner att du inte vill låtsas om vad som hänt. Ett år är väldigt kort tid för att lära sig hantera ett mångfaldigt svek och leva vidare, räkna hellre med att otroheten kommer att tas upp under resten av era liv, fast alltmer sällan.

    Att avsluta relationen är inte heller en bra idé, då smiter ni bägge från det som måste bearbetas. Jag rekommenderar varmt familjerådgivning.
  13. Peach
    #7

    Liknande

    historia har jag bakom mig. Har läst om dig och det som hänt dig/er..Jag mår också hemskt och jag känner igen mig i mkt av det du berättat om.
    Har tyvärr inga tips att ge. Det går ju inte att vrida tiden tillbaka och jag tror aldrig det går att bli fri från det och förlåta sig själv..
  14. 7
    Liknande historia har jag bakom mig. Har läst om dig och det som hänt dig/er..Jag mår också hemskt och jag känner igen mig i mkt av det du berättat om.
    Har tyvärr inga tips att ge. Det går ju inte att vrida tiden tillbaka och jag tror aldrig det går att bli fri från det och förlåta sig själv..
  15. F.d otrogen kvinna
    #8

    Fungerade inte

    vi gick i familjerådgivning i våras, direkt efter. Det gav oss inget.
    Sen ville inte mannen min gå dit mer, & det berodde inte på nån speciell anledning, mer än att han inte tyckte det gav honom något, å jag höll nog med.
    Jag är mer inne på samma bit som dig, inte ge upp, utan kämpa vidare, men det är jobbigt, tufft & hårt.
    varje dag är en kamp.
    Tv-program får det knyta sig i våra magar & stämmningen blir tryckt.
  16. 8
    Fungerade inte vi gick i familjerådgivning i våras, direkt efter. Det gav oss inget.
    Sen ville inte mannen min gå dit mer, & det berodde inte på nån speciell anledning, mer än att han inte tyckte det gav honom något, å jag höll nog med.
    Jag är mer inne på samma bit som dig, inte ge upp, utan kämpa vidare, men det är jobbigt, tufft & hårt.
    varje dag är en kamp.
    Tv-program får det knyta sig i våra magar & stämmningen blir tryckt.
  17. F.d otrogen kvinna
    #9

    Tack.......

    för omtanken.
    nej att man ska behöva må så dåligt, jag mår dåligt själv & sen över att min man mår dåligt.
    Vi VAR så lyckliga förr, för länge sen, varför stanna det inte där?
  18. 9
    Tack....... för omtanken.
    nej att man ska behöva må så dåligt, jag mår dåligt själv & sen över att min man mår dåligt.
    Vi VAR så lyckliga förr, för länge sen, varför stanna det inte där?
  19. Antonia
    #10

    Måste

    fråga dig. Har också blivit bedragen som du kan läsa i mina andra inlägg. Nu har jag sagt att jag inte klarar mer o slutar han inte får han flytta. Så igår kom han hem med 10 röda rosor o bakelser o sa förlåt att han varit så jobbig. Jag blev förståss lättad men tankarna rullar ju ändå. Han har inte sagt nåt mer än det om ämnet men kan jag tolka det som att han slutat o ångrar sig?
  20. 10
    Måste fråga dig. Har också blivit bedragen som du kan läsa i mina andra inlägg. Nu har jag sagt att jag inte klarar mer o slutar han inte får han flytta. Så igår kom han hem med 10 röda rosor o bakelser o sa förlåt att han varit så jobbig. Jag blev förståss lättad men tankarna rullar ju ändå. Han har inte sagt nåt mer än det om ämnet men kan jag tolka det som att han slutat o ångrar sig?
  21. Antonia
    #11

    Nedan

    frågan riktade jag bla till Lasseman
  22. 11
    Nedan frågan riktade jag bla till Lasseman
  23. Medlem sedan
    Mar 1999
    #12

    Nja....

    svårt att säga. Skulle tro att han gärna vill att du ska tolka det så, men så enkelt är det inte. Han måste konsekvent och under lång tid visa:

    Att han lyssnar på dig när du mår dåligt över hans beteende

    Att han anstränger sig rejält för att ändra sitt beteende

    Att han älskar och åtrår dig och anser dig vara värd mycket stora uppoffringar

    Att han offentligt och otvetydigt visar att det är du som är hans enda partner

    Det är väl en lista på vad som skulle ha krävts av min exfru för att jag skulle ha stannat kvar, vet inte om den är relevant för dig.
  24. 12
    Nja.... svårt att säga. Skulle tro att han gärna vill att du ska tolka det så, men så enkelt är det inte. Han måste konsekvent och under lång tid visa:

    Att han lyssnar på dig när du mår dåligt över hans beteende

    Att han anstränger sig rejält för att ändra sitt beteende

    Att han älskar och åtrår dig och anser dig vara värd mycket stora uppoffringar

    Att han offentligt och otvetydigt visar att det är du som är hans enda partner

    Det är väl en lista på vad som skulle ha krävts av min exfru för att jag skulle ha stannat kvar, vet inte om den är relevant för dig.
  25. Antonia
    #13

    Tack

    för ditt svar. Han älskar mig o vi har bra sex. Och han offrar sig mycket, tycker jag ska få göra roliga saker, generös med pengar, jag får bestämma mycket. Vi är nästan alltid tillsammans så alla vet att det är han o jag. Ler o långhalm. Har sagt att jag tänker på det varje dag, han tycker inte jag behöver göra det, han ska inte hålla på nåt mer lovade han mig.
  26. 13
    Tack för ditt svar. Han älskar mig o vi har bra sex. Och han offrar sig mycket, tycker jag ska få göra roliga saker, generös med pengar, jag får bestämma mycket. Vi är nästan alltid tillsammans så alla vet att det är han o jag. Ler o långhalm. Har sagt att jag tänker på det varje dag, han tycker inte jag behöver göra det, han ska inte hålla på nåt mer lovade han mig.

Liknande trådar

  1. Mår väldigt dåligt idag...
    By iza78 in forum 1202 Februaribarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-10-12, 08:37
  2. Är det inte väldigt dåligt....
    By Aquafemina in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-06-10, 20:07
  3. Det här stämmer väldigt dåligt
    By anonymt namn in forum Bebissnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-07-08, 15:53
  4. På väldigt dåligt
    By Isa Sve in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-06-09, 06:36
  5. Mår väldigt dåligt :(
    By Lizzie_L in forum Känsliga snack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-21, 17:55
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar