Går
Kärlek & relationer
  1. Antonia
    #1

    Går

    det på nåt vis att få sin sambo att inse och sluta vara otrogen? Eller är det kört när det pågott under flera år?
  2. 1
    Går det på nåt vis att få sin sambo att inse och sluta vara otrogen? Eller är det kört när det pågott under flera år?
  3. M©ckan
    #2

    UNdrar

    mest hur det kan ha pågott flera år och ändå vara sambo?

    inkonsekvenstollerans, har man en gång sett eller hört och tollererat så är det svårt o ändra på ett pågående beteende.

    Gör en markant förändring av ditt liv för o markera.
  4. 2
    UNdrar mest hur det kan ha pågott flera år och ändå vara sambo?

    inkonsekvenstollerans, har man en gång sett eller hört och tollererat så är det svårt o ändra på ett pågående beteende.

    Gör en markant förändring av ditt liv för o markera.
  5. Medlem sedan
    Jan 1998
    #3

    Eller som Dr Phil brukar säga:

    Man blir behandlad så som man låter sig behandlas...Jag vet inte hur mycket det stämmer men JAG skulle sparka ut karln för evigt.
  6. 3
    Eller som Dr Phil brukar säga: Man blir behandlad så som man låter sig behandlas...Jag vet inte hur mycket det stämmer men JAG skulle sparka ut karln för evigt.
  7. Been there, done that
    #4

    Det går inte att få någon...

    som inte vill att göra något. Vad du kan göra är att ta ansvar för dina handlingar och val. Du kan välja vad du vill göra med ditt liv oavsett vad din man väljer. Låt inte din man styra dina val utan styr över dem själv.

    Så istället för att låta din man styra allt så gör upp en plan för hur du vill att ditt liv ska se ut, vad du har för drömmar och mål och styr sedan ditåt.

    Man kan aldrig fixa en rellation genom att ta in en tredje part, men det tror jag att du redan vet, precis som jag tror att du redan vet att ni är på väg åt helt fel håll. Fråga är om du skall följa med och göra illa dig själv i kraschen eller om du skall hoppa av nu och bygga upp ett nytt liv där du respekterar dig själv?
  8. 4
    Det går inte att få någon... som inte vill att göra något. Vad du kan göra är att ta ansvar för dina handlingar och val. Du kan välja vad du vill göra med ditt liv oavsett vad din man väljer. Låt inte din man styra dina val utan styr över dem själv.

    Så istället för att låta din man styra allt så gör upp en plan för hur du vill att ditt liv ska se ut, vad du har för drömmar och mål och styr sedan ditåt.

    Man kan aldrig fixa en rellation genom att ta in en tredje part, men det tror jag att du redan vet, precis som jag tror att du redan vet att ni är på väg åt helt fel håll. Fråga är om du skall följa med och göra illa dig själv i kraschen eller om du skall hoppa av nu och bygga upp ett nytt liv där du respekterar dig själv?
  9. F.d Otrogen kvinna
    #5

    Ja, frågan är väl

    Hur ni haft det?
    Jag har ju varit otrogen i omgångar, trott att min man inte alls minns något av det jag ljugit om.
    1:a gången jag var otrogen var för 8 år sen tror jag.
    Sen har det rullat på, sist i höstas var jag det 2 gånger med 2 olika på 1 termin :(
    Har börjat u´ndra vad det är för fel på mig??!!

    Jag har bestämt mig NU, sen min man fick reda på allt, att ALDRIG vara otrogen mer i mitt liv, varesig jag är med min man el. hittar en ny om vi separerar.
    Ska aldrig mer genomgå det jag gör nu.

    Så för MIN del gick det/går det att sluta, fst det pågått i så många år.

    Min man fick ju inte reda på något förrän nu för 1 år sen snart å då fick han reda på ALLA & allt,,,,
    Så det var inte så att jag var otrogen 1 gång & han fick reda på allt, sen gjorde jag det igen...
    så de e kanske skillnad
  10. 5
    Ja, frågan är väl Hur ni haft det?
    Jag har ju varit otrogen i omgångar, trott att min man inte alls minns något av det jag ljugit om.
    1:a gången jag var otrogen var för 8 år sen tror jag.
    Sen har det rullat på, sist i höstas var jag det 2 gånger med 2 olika på 1 termin :(
    Har börjat u´ndra vad det är för fel på mig??!!

    Jag har bestämt mig NU, sen min man fick reda på allt, att ALDRIG vara otrogen mer i mitt liv, varesig jag är med min man el. hittar en ny om vi separerar.
    Ska aldrig mer genomgå det jag gör nu.

    Så för MIN del gick det/går det att sluta, fst det pågått i så många år.

    Min man fick ju inte reda på något förrän nu för 1 år sen snart å då fick han reda på ALLA & allt,,,,
    Så det var inte så att jag var otrogen 1 gång & han fick reda på allt, sen gjorde jag det igen...
    så de e kanske skillnad
  11. Antonia
    #6

    Jo

    vi har haft det bra både upp o ner som hos alla par. Vi har härlig sex också ganska ofta. Jag har sagt att han får flytta om han inte kan låta bli för att jag bryter ihop annars. Nu är han hur trevlig som helst igen, o det verkar som han har bestämmt sig. Men han säger ju inte det rent ut. Hur ska man tolka det, hur mycket ska man tjata om det? Jag har själv varit med en annan i jag tror det blev 5 år då och då men bestämmt mig för att jag inte orkade med det längre. Har heller inte berättat nåt. Varför göra det för att lätta sitt eget samvete när det ändå är över. Gått 2 år nu.
  12. 6
    Jo vi har haft det bra både upp o ner som hos alla par. Vi har härlig sex också ganska ofta. Jag har sagt att han får flytta om han inte kan låta bli för att jag bryter ihop annars. Nu är han hur trevlig som helst igen, o det verkar som han har bestämmt sig. Men han säger ju inte det rent ut. Hur ska man tolka det, hur mycket ska man tjata om det? Jag har själv varit med en annan i jag tror det blev 5 år då och då men bestämmt mig för att jag inte orkade med det längre. Har heller inte berättat nåt. Varför göra det för att lätta sitt eget samvete när det ändå är över. Gått 2 år nu.
  13. Antonia
    #7

    Därför

    att jag har varit i samma sitts. Och vi har så mycket annat tillsammans. Känner varan utan o innan (nästan) efter 22 år tillsammans
  14. 7
    Därför att jag har varit i samma sitts. Och vi har så mycket annat tillsammans. Känner varan utan o innan (nästan) efter 22 år tillsammans
  15. Antonia
    #8

    Det

    är inte så jla lätt när det inte händer nåt. Det är så mycket vi har gemensamt
  16. 8
    Det är inte så jla lätt när det inte händer nåt. Det är så mycket vi har gemensamt
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar