Tårta till fars dag...
Mammasnack
  1. IdaFrida
    #1

    Tårta till fars dag...

    Vad skulle er man uppskatta för någon tårta på fars dag :) ?
    Tänkte baka tårta tills på söndag, men vill att det ska blir lite pappa-inspirerad!
    Tacksam för alla tips!
    Han är snickare.. kanske man man göra något kul av det!
  2. 1
    Tårta till fars dag... Vad skulle er man uppskatta för någon tårta på fars dag :) ?
    Tänkte baka tårta tills på söndag, men vill att det ska blir lite pappa-inspirerad!
    Tacksam för alla tips!
    Han är snickare.. kanske man man göra något kul av det!
  3. Lina
    #2

    Javisst!!

    Kolla här:
    http://www.tradera.com/search/imp.aspx?search=t%e5rtdekorati on&catid=&county=&l_desc=

    Eller sök på Tårtdekoration på www.tradera.com då kommer du till samma ställe :)

    Det finns Byggare Bob och även kristyrer som ser ut som verktyg. Vad kan vara bättre till en snickare?! :)

    Har själv köpt lite på \"köp nu\" så några har försvunnit *s* Ska också baka tårta till helgen.
  4. 2
    Javisst!! Kolla här:
    http://www.tradera.com/search/imp.aspx?search=t%e5rtdekorati on&catid=&county=&l_desc=

    Eller sök på Tårtdekoration på www.tradera.com då kommer du till samma ställe :)

    Det finns Byggare Bob och även kristyrer som ser ut som verktyg. Vad kan vara bättre till en snickare?! :)

    Har själv köpt lite på \"köp nu\" så några har försvunnit *s* Ska också baka tårta till helgen.
  5. Medlem sedan
    Mar 2000
    #3

    Princesstårta

    är väl överhuvudtaget en uppskattad tårta bland männen (av någon underlig anledning :) ).

    När du jobbar med marsipan så kan man göra väldigt mycket. Det beror mest på den egna fantasin. Ska försöka assosiera på pappa och snickare. Varför inte en rund tårta som pryds av marsipanen som en snickarbyxa. Jag skulle göra den med först ett lager marsipan över hela tårtan(när du fyllt upp den klart) sedan kavlar du ut ny marsipan och skär ut formen av en hängselbyxa, fickor ev verktyg. Om du inte får tag på färgad marsipan så använd karamellfärg till färgning. Ett tips, \"måla\" på karamellfärgen på marsipanen så blir den inte så kladdig att arbeta med. Men du bör göra detta så tätt inpå det ni ska äta tårtan (helst samma dag för snyggaste resultat) eftersom marsipanen väldigt lätt blir \"blöt\".
  6. 3
    Princesstårta är väl överhuvudtaget en uppskattad tårta bland männen (av någon underlig anledning :) ).

    När du jobbar med marsipan så kan man göra väldigt mycket. Det beror mest på den egna fantasin. Ska försöka assosiera på pappa och snickare. Varför inte en rund tårta som pryds av marsipanen som en snickarbyxa. Jag skulle göra den med först ett lager marsipan över hela tårtan(när du fyllt upp den klart) sedan kavlar du ut ny marsipan och skär ut formen av en hängselbyxa, fickor ev verktyg. Om du inte får tag på färgad marsipan så använd karamellfärg till färgning. Ett tips, \"måla\" på karamellfärgen på marsipanen så blir den inte så kladdig att arbeta med. Men du bör göra detta så tätt inpå det ni ska äta tårtan (helst samma dag för snyggaste resultat) eftersom marsipanen väldigt lätt blir \"blöt\".
  7. IdaFrida
    #4

    Tack!!

    Jag har nu köpt tårtdekoration från Tradera
    Det blev byggare bob och verktyg,kommer bli jättehäftigt. ska använda sugarpaste tänkte jag... tar kort sedan o visar. Ska bli kanon kul!!

    Det fanns motorcyklar, star wars och en maaaasssa annat!!
  8. 4
    Tack!! Jag har nu köpt tårtdekoration från Tradera
    Det blev byggare bob och verktyg,kommer bli jättehäftigt. ska använda sugarpaste tänkte jag... tar kort sedan o visar. Ska bli kanon kul!!

    Det fanns motorcyklar, star wars och en maaaasssa annat!!
  9. Medlem sedan
    Nov 2001
    #5

    Absolut!

    Använd gärna mer \"kill-färger\". Det uppskattar iaf min karl, han gillar inte riktigt rosa på tårtorna.

    Snickare kan man ju göra mycket av. Som redan skrivet -endast fantasin sätter gränser!
    Att färga in marsipan eller sugarpaste i svart/grått och enkelt göra \"stenar\" (oregelbundet rullade kulor) att lägga längst ner är en idé som passar mer karlar.
    Kanske ett blått täcke istället för grönt på prinsesstårtan?

    Annars finns även \"Helg&Kalas\"-snacket. Där pratas tårtor emellanåt.

    Bor du i sthlm finns:
    www.dekoreramera.se
    På sajten finns både försäljning och bilder att inspireras av (se bilder/.., galleri och klicka vidare).

    Lycka till!!
  10. 5
    Absolut! Använd gärna mer \"kill-färger\". Det uppskattar iaf min karl, han gillar inte riktigt rosa på tårtorna.

    Snickare kan man ju göra mycket av. Som redan skrivet -endast fantasin sätter gränser!
    Att färga in marsipan eller sugarpaste i svart/grått och enkelt göra \"stenar\" (oregelbundet rullade kulor) att lägga längst ner är en idé som passar mer karlar.
    Kanske ett blått täcke istället för grönt på prinsesstårtan?

    Annars finns även \"Helg&Kalas\"-snacket. Där pratas tårtor emellanåt.

    Bor du i sthlm finns:
    www.dekoreramera.se
    På sajten finns både försäljning och bilder att inspireras av (se bilder/.., galleri och klicka vidare).

    Lycka till!!

Liknande trådar

  1. Till Fars dag
    By Anonym in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-11-05, 14:52
  2. Tårta till 30?
    By Anne med britterna in forum Mat & dryck
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-03-03, 07:19
  3. Tårta till tårta-ogillande???
    By Enemel m Kevin&Elise in forum Mat & dryck
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-03-21, 20:35
  4. Presenttips till blivande far på Fars Da
    By Cinnah in forum _0512 Decemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-11-13, 18:46
  5. Hjälp! Om Fars-Dags-muffins-tårta *eeeh*
    By Cat med K & S in forum Mat & dryck
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-11-12, 17:09
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar