morbror
Kärlek & relationer
  1. akstolpe
    #1

    morbror

    Min brorsa, 29 år och singel. Blev bränd 2ggr och verkar nu vara ständig singel. Problemet är inte det. Men han är ganska törstig på sprit så helgerna är blöta (mycket dålig självkänsla + vi har alkoholism i släktet). Han bor ännu hemma. Men då jag är och hälsar på med vår Alexander, 5månader, så är han oftast bakfull och luktar skit. Det verkar som om han inte bryr sig alls om oss men på samma gång vet jag att han gör de. Hur ska man få honom att börja se annat än alkohol och fester. Han är alltid den som är värst. Ingen kvinna vill ju se åt honom, de bara skrattar åt honom. Hur höja hans självkänsla?
  2. 1
    morbror Min brorsa, 29 år och singel. Blev bränd 2ggr och verkar nu vara ständig singel. Problemet är inte det. Men han är ganska törstig på sprit så helgerna är blöta (mycket dålig självkänsla + vi har alkoholism i släktet). Han bor ännu hemma. Men då jag är och hälsar på med vår Alexander, 5månader, så är han oftast bakfull och luktar skit. Det verkar som om han inte bryr sig alls om oss men på samma gång vet jag att han gör de. Hur ska man få honom att börja se annat än alkohol och fester. Han är alltid den som är värst. Ingen kvinna vill ju se åt honom, de bara skrattar åt honom. Hur höja hans självkänsla?
  3. me
    #2

    Han måste nog

    flytta hemifrån och få hjälp att sluta med spriten, men det visste du redan. Jag vet inte hur du skulle kunna övertala honom om det, men du kan försöka.
  4. 2
    Han måste nog flytta hemifrån och få hjälp att sluta med spriten, men det visste du redan. Jag vet inte hur du skulle kunna övertala honom om det, men du kan försöka.

Liknande trådar

  1. RIP morbror
    By majabus in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-12-01, 13:49
  2. roadtripp med morbror
    By maMaria in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-03-03, 15:13
  3. Morbror *OT*
    By MrsHyde in forum Vikt
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2007-08-27, 23:59
  4. Morbror har en hund...
    By Io in forum Kärlek & relationer
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2006-08-27, 00:20
  5. 60-årig morbror?
    By -icka- in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-15, 09:03
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar