Ngn som gjort egen tvål?
Hem & fritid
  1. Thelma m Oliver 021103 & Casper 040112
    #1

    Ngn som gjort egen tvål?

    Jag köpte en del tvålformar från panduro när det var rea senast och tänkte betsälla tvålmassa, men hur mycket behövs? Hur många tvålar räcker 1 kg massa till?
    Det var metalltvålformar jag köpte, hjärtformad och oval om det gör ngn skillnad...

    Ngn som vet?
  2. 1
    Ngn som gjort egen tvål? Jag köpte en del tvålformar från panduro när det var rea senast och tänkte betsälla tvålmassa, men hur mycket behövs? Hur många tvålar räcker 1 kg massa till?
    Det var metalltvålformar jag köpte, hjärtformad och oval om det gör ngn skillnad...

    Ngn som vet?
  3. Medlem sedan
    Mar 2002
    #2

    och vilken ska man

    köpa om man vill färga och ha i olja? Transparant eller vit?
  4. 2
    och vilken ska man köpa om man vill färga och ha i olja? Transparant eller vit?
  5. Medlem sedan
    Apr 2000
    #3

    läser på pandurohobby.se

    att 2 kg tvålmassa (i ett \"kit\") räcker till ca 50 tvålar i olika storlekar: det beror såklart på hur stora dina formar är, inte på vilken form de har :-)

    Det verkar som om det är transparent massa som gäller när man färgar etc. Ha det så kul!
  6. 3
    läser på pandurohobby.se att 2 kg tvålmassa (i ett \"kit\") räcker till ca 50 tvålar i olika storlekar: det beror såklart på hur stora dina formar är, inte på vilken form de har :-)

    Det verkar som om det är transparent massa som gäller när man färgar etc. Ha det så kul!
  7. Medlem sedan
    Dec 2000
    #4

    Jag har ibland

    transparant och ibland vit tvålmassa. Beror lite på hur man vill att tvålarna ska se ut. Nu har jag tex gjort tvål på vit massa med lite grön färg i (finns inte på hemsidan än).

    http://sarnhammar.se/maria/hobby/tval.asp
  8. 4
    Jag har ibland transparant och ibland vit tvålmassa. Beror lite på hur man vill att tvålarna ska se ut. Nu har jag tex gjort tvål på vit massa med lite grön färg i (finns inte på hemsidan än).

    http://sarnhammar.se/maria/hobby/tval.asp

Liknande trådar

  1. Gjort en egen mobil ;)
    By AmandaBrustad in forum 1202 Februaribarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-02-01, 16:56
  2. Har Ni gjort egen ....
    By anonymt namn in forum Hem & fritid
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-03-18, 09:25
  3. Gjort tvål...
    By Pansen in forum _0504 Aprilbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-09-18, 16:39
  4. Nån som gjort egen sushi?
    By ulle75 in forum Vikt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-09-27, 16:48
  5. ME och ni som gjort egen sushi!
    By -Pixie- in forum Mat & dryck
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2005-12-05, 15:46
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar