Bränna dvd på mac
Hem & fritid
  1. Anonym
    #1

    Bränna dvd på mac

    Är det någon här som är en hejare på mac??? Jag försöker säkerhetskopiera en dvd-skiva som håller på att gå sänder, men det vill sej inte!!! Jag rippar den med Macthe ripper, komprimerar med DVD2one och skapar sedan en dvd-image i dvdimager som jag sedan bränner i skivverktyg. Det funkar en bit typ 20 min in i filmen sen börjar dena t hacka och stannar helt upp. Någon som kan hjälpa mej???
  2. 1
    Bränna dvd på mac Är det någon här som är en hejare på mac??? Jag försöker säkerhetskopiera en dvd-skiva som håller på att gå sänder, men det vill sej inte!!! Jag rippar den med Macthe ripper, komprimerar med DVD2one och skapar sedan en dvd-image i dvdimager som jag sedan bränner i skivverktyg. Det funkar en bit typ 20 min in i filmen sen börjar dena t hacka och stannar helt upp. Någon som kan hjälpa mej???
  3. Medlem sedan
    Nov 2002
    #2

    Inte MAC-proffs

    men det första som slår mig. Fungerar originalskivan som den skall, dvs även efter 20 min? Fungerar den inte så kan det bli svårt att kopiera den.
  4. 2
    Inte MAC-proffs men det första som slår mig. Fungerar originalskivan som den skall, dvs även efter 20 min? Fungerar den inte så kan det bli svårt att kopiera den.
  5. Anonym
    #3

    Jo, den fungerar

    och det funkar när jag tittar på VOB-filerna på datorn men inte när jag bränt den.
  6. 3
    Jo, den fungerar och det funkar när jag tittar på VOB-filerna på datorn men inte när jag bränt den.
  7. \\Thomas
    #4

    min gissning...

    ... om du kan se vob-filerna men det inte funkar som DVD-skiva, så brukar de bero på trasiga/dåliga ifo-filer. Ifo-filer har som uppgift att peka på var kapitlen startar, vilka ljudspår som finns och så vidare. Det är lite bökigt att bygga om skivan men jag använder ett gammalt verktyg som heter ifoedit och kan gratis laddas hem här.
    http://www.doom9.org/Soft21/Vobtools/Ifoedit0971.zip
    Med den kan du få riktiga ifo-filer och sen bränna den som vanligt.
  8. 4
    min gissning... ... om du kan se vob-filerna men det inte funkar som DVD-skiva, så brukar de bero på trasiga/dåliga ifo-filer. Ifo-filer har som uppgift att peka på var kapitlen startar, vilka ljudspår som finns och så vidare. Det är lite bökigt att bygga om skivan men jag använder ett gammalt verktyg som heter ifoedit och kan gratis laddas hem här.
    http://www.doom9.org/Soft21/Vobtools/Ifoedit0971.zip
    Med den kan du få riktiga ifo-filer och sen bränna den som vanligt.
  9. \\Thomas
    #5

    ledsen...

    ... såg nu att du hade mac och jag vet inget program som funkar på mac för detta...
  10. 5
    ledsen... ... såg nu att du hade mac och jag vet inget program som funkar på mac för detta...

Liknande trådar

  1. bränna
    By Jag-67 in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-12-03, 20:22
  2. Bränna CD!
    By Starfish in forum Ordet är fritt
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2007-05-12, 19:16
  3. bränna mp3
    By ljud-cd in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-07, 22:20
  4. Om att bränna DVD....
    By Bella in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-05-16, 21:56
  5. Om att bränna DVD....
    By Bella in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-05-16, 21:54
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar