Bästa sätt att få bort gammal stearin
Hem & fritid
  1. Jojjo
    #1

    Bästa sätt att få bort gammal stearin

    från ljuskoppar? Jag menar glas för stearinljus, såna där \"små blockljus\" dom rinner ju och så ligger allt fast i botten. Hur får man på bästa sätt rent glasen??
  2. 1
    Bästa sätt att få bort gammal stearin från ljuskoppar? Jag menar glas för stearinljus, såna där \"små blockljus\" dom rinner ju och så ligger allt fast i botten. Hur får man på bästa sätt rent glasen??
  3. Medlem sedan
    Jan 2002
    #2

    Jag brukar

    ställa dem i varmt vatten en stund så det blir mjukt och sen skrapa bort det mesta med en träkniv. Sen diskar du bort det sista.
  4. 2
    Jag brukar ställa dem i varmt vatten en stund så det blir mjukt och sen skrapa bort det mesta med en träkniv. Sen diskar du bort det sista.
  5. l
    #3

    mitt bästa tips!

    sätt dom uppoch ner på ett galler med lite hushållspapper i ugnen, ca 70-80 g i 5-10 minuter.
    Klart!
    Bara att torka torrt med hushållspappret innan det svalnar. Minimal arbetsinsats!
    (får inte bli för varmt bara)
    Lycka till.
  6. 3
    mitt bästa tips! sätt dom uppoch ner på ett galler med lite hushållspapper i ugnen, ca 70-80 g i 5-10 minuter.
    Klart!
    Bara att torka torrt med hushållspappret innan det svalnar. Minimal arbetsinsats!
    (får inte bli för varmt bara)
    Lycka till.
  7. Medlem sedan
    Nov 2002
    #4

    Vilket bra tips!!

    Tack, det där ska jag prova på alla mina fula stearinkladdiga värmeljuskoppar.
  8. 4
    Vilket bra tips!! Tack, det där ska jag prova på alla mina fula stearinkladdiga värmeljuskoppar.

Liknande trådar

  1. Få bort stearin?
    By -TH- in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-10-17, 17:42
  2. Ta bort stearin??
    By jeane in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-03-29, 12:13
  3. Få bort stearin
    By Valerina in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-10-28, 16:51
  4. Hur få bort stearin?
    By anonymt namn in forum En bra idé
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-18, 20:36
  5. Hur får man bort stearin?
    By loppran in forum Hem & fritid
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2005-12-05, 09:52
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar