Medium
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    May 2003
    #1

    Medium

    Suck och stön, jag avskyr cliffhangers!
  2. 1
    Medium Suck och stön, jag avskyr cliffhangers!
  3. Medlem sedan
    Nov 1999
    #2

    Jag gillar inte hennes makes gnäll

    och suckar och stön så fort Allison måste jobba. Det är sååååå jobbigt för honom som måste läsa läxor med barnen och skjutsa dem till skolan. Stackars han... Jag menar, hennes arbete går väl i perioder, hon har det väl knappast sådär körigt hela tiden?

    Fast samtidigt så tokgillar jag serien, just för att den är så verklighetstrogen. Allison är verkligen ingen övermänniska utan och hon blir frustrerad och gråter för att hon inte räcker till till. Dessutom så är Patricia Arquette suverän i rollen! Jag gillar dessutom att hon inte är trådsmal som 99% av alla skådespelerskor.
  4. 2
    Jag gillar inte hennes makes gnäll och suckar och stön så fort Allison måste jobba. Det är sååååå jobbigt för honom som måste läsa läxor med barnen och skjutsa dem till skolan. Stackars han... Jag menar, hennes arbete går väl i perioder, hon har det väl knappast sådär körigt hela tiden?

    Fast samtidigt så tokgillar jag serien, just för att den är så verklighetstrogen. Allison är verkligen ingen övermänniska utan och hon blir frustrerad och gråter för att hon inte räcker till till. Dessutom så är Patricia Arquette suverän i rollen! Jag gillar dessutom att hon inte är trådsmal som 99% av alla skådespelerskor.
  5. Medlem sedan
    May 2003
    #3

    Absolut!

    Serien är verkligen bra, karaktärerna känns trovärdiga och Patricia Arquette är toppen i sin roll. Jag tycker också att maken börjat bli väl gnällig men förutom det gillar jag hur deras äktenskap har utmålats, det har känts mer äkta än det mesta andra man kan se på tv.

    Sen gillar jag upplägget också.. det är lagom mysteriskt, det går inte över gränsen som hindrar en från att köpa konceptet. Om det var en massa spöken och andra paranormala fenomen skulle det känns lite väl sci-fi men som det är nu accepterar man ju det hela som något som skulle kunna hända! Sånt gillar jag. Riktigt bra manus liksom.
  6. 3
    Absolut! Serien är verkligen bra, karaktärerna känns trovärdiga och Patricia Arquette är toppen i sin roll. Jag tycker också att maken börjat bli väl gnällig men förutom det gillar jag hur deras äktenskap har utmålats, det har känts mer äkta än det mesta andra man kan se på tv.

    Sen gillar jag upplägget också.. det är lagom mysteriskt, det går inte över gränsen som hindrar en från att köpa konceptet. Om det var en massa spöken och andra paranormala fenomen skulle det känns lite väl sci-fi men som det är nu accepterar man ju det hela som något som skulle kunna hända! Sånt gillar jag. Riktigt bra manus liksom.
  7. Anna
    #4

    Men hon är ju gravid privat?

    Inte så konstigt då att hon inte är trådsmal...

    Eller har jag rört ihop det helt nu?
  8. 4
    Men hon är ju gravid privat? Inte så konstigt då att hon inte är trådsmal...

    Eller har jag rört ihop det helt nu?
  9. Medlem sedan
    Nov 1999
    #5

    Näe, jag tror inte hon är det

    Hon fick sitt andra barn 2003 och jag har inte läst något om att hon skulle vara gravid igen.
  10. 5
    Näe, jag tror inte hon är det Hon fick sitt andra barn 2003 och jag har inte läst något om att hon skulle vara gravid igen.
  11. Anna
    #6

    Det är ju verklighetsbaserat!

    Vet inte om själva fallen är påhittade, men hon finns ju på riktigt!
  12. 6
    Det är ju verklighetsbaserat! Vet inte om själva fallen är påhittade, men hon finns ju på riktigt!
  13. Medlem sedan
    May 2004
    #7

    men hur kan en säsongs....

    ...avslutning vara ett delat program???
    jag blev skitirriterad.
    Hur länge ska man vänta på resten tro???
  14. 7
    men hur kan en säsongs.... ...avslutning vara ett delat program???
    jag blev skitirriterad.
    Hur länge ska man vänta på resten tro???
  15. Medlem sedan
    Nov 1999
    #8

    Jo, jag vet att hon finns på riktigt

    och hon är ju även väldigt involverad i serien också och jag vill gärna tro att det är därför den känns så äkta och trovärdig. Speciellt då gestaltningen av Alison och hennes make och samspelet dem emellan.
  16. 8
    Jo, jag vet att hon finns på riktigt och hon är ju även väldigt involverad i serien också och jag vill gärna tro att det är därför den känns så äkta och trovärdig. Speciellt då gestaltningen av Alison och hennes make och samspelet dem emellan.
  17. Medlem sedan
    Nov 1999
    #9

    Precis

    Det är alldeles lagom mystiskt. Jag håller fullständigt med om att massa spöken, tomtar, troll, oknytt och hokus pokus så skulle det inte alls kännas så trovärdiigt.

    Sedan så gör de ju dessa syner på ett \"bra\" sätt, antingen i drömmar eller så \"är\" bara personen där (nu är det väl lite skillnad på det Allison drömmer och det hon ser när hon är vaken, det i drömmen är väl \"ledtrådar\" medan det hon ser i vaket tillstånd är verkligen _döda_ personer). Hade det hela filmats med en massa rök, ljus, genomskinliga figurer o.s.v. så är det samma sak där, det hade inte på något vis känts trovärdigt. Då hade det mer blivit en spökfilm av det hela.
  18. 9
    Precis Det är alldeles lagom mystiskt. Jag håller fullständigt med om att massa spöken, tomtar, troll, oknytt och hokus pokus så skulle det inte alls kännas så trovärdiigt.

    Sedan så gör de ju dessa syner på ett \"bra\" sätt, antingen i drömmar eller så \"är\" bara personen där (nu är det väl lite skillnad på det Allison drömmer och det hon ser när hon är vaken, det i drömmen är väl \"ledtrådar\" medan det hon ser i vaket tillstånd är verkligen _döda_ personer). Hade det hela filmats med en massa rök, ljus, genomskinliga figurer o.s.v. så är det samma sak där, det hade inte på något vis känts trovärdigt. Då hade det mer blivit en spökfilm av det hela.
  19. Medlem sedan
    Nov 1999
    #10

    Ja, visst var det dåligt?

    Åtminstone själva fallet ville jag ha lösningen på, sedan kunde sheriffens operation och strulet inom Allisons familj räckt som cliffhanger. Fast jag natar att det inte var nog för tv så då gjorde de väl så här.

    På TV4:s hemsida står det bara \"inte tablålagd\" ang. fortsättningen på Medium.
  20. 10
    Ja, visst var det dåligt? Åtminstone själva fallet ville jag ha lösningen på, sedan kunde sheriffens operation och strulet inom Allisons familj räckt som cliffhanger. Fast jag natar att det inte var nog för tv så då gjorde de väl så här.

    På TV4:s hemsida står det bara \"inte tablålagd\" ang. fortsättningen på Medium.
  21. Medlem sedan
    Apr 2002
    #11

    Håller med!

    I nåt avsnitt sa hon att även om han skötte all markservice i flera år skulle han fortfarande ligga back, efter det tycker jag inte ett dugg synd om honom. Hon har typ varit ofrivillig hemmafru i alla år för att hans jobb varit så fantastiskt viktigt och nu har hon fått en chans. Och igår blev han så himla tjurig när hon skulle iväg fast hon vabbat hela dan med febrig unge. Mansgris! *grrrr* Ja, jag inser att det bara är tv och inte på riktigt.... :-)

    Jag gillar också att hon inte är \"perfekt\" (fast supersnygg ändå!).
  22. 11
    Håller med! I nåt avsnitt sa hon att även om han skötte all markservice i flera år skulle han fortfarande ligga back, efter det tycker jag inte ett dugg synd om honom. Hon har typ varit ofrivillig hemmafru i alla år för att hans jobb varit så fantastiskt viktigt och nu har hon fått en chans. Och igår blev han så himla tjurig när hon skulle iväg fast hon vabbat hela dan med febrig unge. Mansgris! *grrrr* Ja, jag inser att det bara är tv och inte på riktigt.... :-)

    Jag gillar också att hon inte är \"perfekt\" (fast supersnygg ändå!).
  23. Ann1ka
    #12

    Jag gillar honom jättemycket

    Förstår att han gnäller. Det hade jag också gjort om min äkta hälft hela tiden prioriterat arbete före familj.
  24. 12
    Jag gillar honom jättemycket Förstår att han gnäller. Det hade jag också gjort om min äkta hälft hela tiden prioriterat arbete före familj.
  25. DFS
    #13

    Håller med!

    Tycker han är helt underbar!
  26. 13
    Håller med! Tycker han är helt underbar!
  27. Medlem sedan
    Nov 1999
    #14

    Njae

    Alltså, jag gillar honom också och jag tycker att samspelet mellan han och Allison är jättemysigt och de verkar ha ett bra förhållande.

    Fast det hjälps inte, jag menar, hon hade ju enligt egen utsago skött all markservice i flera år och sen när han måste göra det under en period så är det bara ett himla gnäll. Sen förstår jag att det inte är kul när hon måste sticka iväg på \"utryckningar\" mitt i middagen el. likn. men det är ju liksom inte upp till henne när folk dör.
  28. 14
    Njae Alltså, jag gillar honom också och jag tycker att samspelet mellan han och Allison är jättemysigt och de verkar ha ett bra förhållande.

    Fast det hjälps inte, jag menar, hon hade ju enligt egen utsago skött all markservice i flera år och sen när han måste göra det under en period så är det bara ett himla gnäll. Sen förstår jag att det inte är kul när hon måste sticka iväg på \"utryckningar\" mitt i middagen el. likn. men det är ju liksom inte upp till henne när folk dör.
  29. Medlem sedan
    Nov 1999
    #15

    Ja, precis!!

    Den repliken minns jag också! Även om jag fattar att det är trist att hon sticker iväg ibland mitt i \"familjemys\" så är det ju ändå hennes jobb och det är på obekväma arbetstider. Sedan så fattar jag iaf det som att hon är ledig rätt mycket (alt. har \"normala\" arbetstider) innan det dyker upp sådana här speciella fall. Kan han inte ställa upp då utan att tjura och sura en massa?

    Jag reagerade också på det där när hon varit hemma med sjukt barn hela dagen och sen ville fara och hälsa på sheriffen på sjukhuset! Herregud, han var ju jättesjuk!! *baaah*
  30. 15
    Ja, precis!! Den repliken minns jag också! Även om jag fattar att det är trist att hon sticker iväg ibland mitt i \"familjemys\" så är det ju ändå hennes jobb och det är på obekväma arbetstider. Sedan så fattar jag iaf det som att hon är ledig rätt mycket (alt. har \"normala\" arbetstider) innan det dyker upp sådana här speciella fall. Kan han inte ställa upp då utan att tjura och sura en massa?

    Jag reagerade också på det där när hon varit hemma med sjukt barn hela dagen och sen ville fara och hälsa på sheriffen på sjukhuset! Herregud, han var ju jättesjuk!! *baaah*
  31. Anna
    #16

    tycker hon ser gravid ut

    dom har bytt kameravinkel på henne och hon har alltid jackor/blusar/koftor så man ser inte riktigt. Svart tröja, svarta byxor och nån kavaj eller så - och hon har definitivt \"lagt på\" sig i ansiktet och b r ö s t e n !!! Det var hennes bystsom gjorde mej misstänksam först.

    Det diskuteras även på en del Amerikanska sidor, huruvida hon ÄR gravid eller inte....
  32. 16
    tycker hon ser gravid ut dom har bytt kameravinkel på henne och hon har alltid jackor/blusar/koftor så man ser inte riktigt. Svart tröja, svarta byxor och nån kavaj eller så - och hon har definitivt \"lagt på\" sig i ansiktet och b r ö s t e n !!! Det var hennes bystsom gjorde mej misstänksam först.

    Det diskuteras även på en del Amerikanska sidor, huruvida hon ÄR gravid eller inte....

Liknande trådar

  1. Medium
    By _moa in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-03-11, 20:26
  2. Medium på tv4....
    By 0rcid in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-01-15, 23:17
  3. Medium.
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2008-02-12, 15:38
  4. medium ?
    By lilla ja´ in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-05-30, 18:07
  5. Medium
    By -Pixie- in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-09-29, 07:03
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar