Färg till sv/v?
Hem & fritid
  1. Anonym
    #1

    Färg till sv/v?

    Hur ska jag göra för att göra sv/v bilder från färg? Jag provar att \"bara\" göra de i gråskala, men då får jag inte det där riktigt sv/v \"stinget\" i bilderna, de blir lixom bara lite rådassiga... Kan jag ändra något som gör att det blir tydligare sv/v?
    Åh, vad svårt att förklara. Är det ngn som är med på hur jag menar?
    Tack på förhand!
  2. 1
    Färg till sv/v? Hur ska jag göra för att göra sv/v bilder från färg? Jag provar att \"bara\" göra de i gråskala, men då får jag inte det där riktigt sv/v \"stinget\" i bilderna, de blir lixom bara lite rådassiga... Kan jag ändra något som gör att det blir tydligare sv/v?
    Åh, vad svårt att förklara. Är det ngn som är med på hur jag menar?
    Tack på förhand!
  3. Medlem sedan
    Apr 2001
    #2

    Förutom gråskala

    så prova att ändra lite i brightness & contrast.

  4. 2
    Förutom gråskala så prova att ändra lite i brightness & contrast.

  5. Medlem sedan
    Oct 2002
    #3

    Vilket program?

    Vilka möjligheter du har beror lite på vilken programvara du använder. Det finns en mängd olika metoder för att åstadkomma mer \"filmlika\" konverteringar till svartvitt.
  6. 3
    Vilket program? Vilka möjligheter du har beror lite på vilken programvara du använder. Det finns en mängd olika metoder för att åstadkomma mer \"filmlika\" konverteringar till svartvitt.
  7. Pernilla
    #4

    Om du har fotoshop så kan du

    gå in på \"blanda kanaler\" klicka i monocrom och sen kan du dra i reglagen för att få det som du vill. Man kan sedan gå in på intensitet/kontrast och dra lite oxå.
  8. 4
    Om du har fotoshop så kan du gå in på \"blanda kanaler\" klicka i monocrom och sen kan du dra i reglagen för att få det som du vill. Man kan sedan gå in på intensitet/kontrast och dra lite oxå.
  9. Anonym
    #5

    Tackelitack!

    Jag får testa lite. Hade hoppats att ngn skulle komma med värsta paketlösningen ;-)

    Tack för ditt svar!
  10. 5
    Tackelitack! Jag får testa lite. Hade hoppats att ngn skulle komma med värsta paketlösningen ;-)

    Tack för ditt svar!
  11. Anonym
    #6

    Hmmm, dels...

    har jag ngn gratisversion från Irfanview. Dels något som jag inte vet vad det heter. Kan ha varit något som \"bara fanns där på datorn\" ;-) Jag önskar mig Photoshop Elements i julklapp, snart kanske jag har det oxå?!
    Har du ngt tips, kanske, på ngt bra program för att kunna göra fina sv/v bilder?

    Tack för ditt svar!
  12. 6
    Hmmm, dels... har jag ngn gratisversion från Irfanview. Dels något som jag inte vet vad det heter. Kan ha varit något som \"bara fanns där på datorn\" ;-) Jag önskar mig Photoshop Elements i julklapp, snart kanske jag har det oxå?!
    Har du ngt tips, kanske, på ngt bra program för att kunna göra fina sv/v bilder?

    Tack för ditt svar!
  13. Anonym
    #7

    Tack för ditt svar...

    men photoshop har jag inte, önskar mig det dock i julklapp, så snart kanske? Jag ska spara ditt tips för framtida bruk om inte annat.

    Tack än en gång.
  14. 7
    Tack för ditt svar... men photoshop har jag inte, önskar mig det dock i julklapp, så snart kanske? Jag ska spara ditt tips för framtida bruk om inte annat.

    Tack än en gång.
  15. Medlem sedan
    Oct 2001
    #8

    Du kan

    dra i färgreglagen lite i Enhance colors, så färgerna (framförallt rött+grönt) blir intensivare innan du gör om till gråskala. Sedan- efter gråskala- justerar du (drar ned lite oftast) på Gamma (också under
    edit-> enhance colors...) och kontrast. Då ska det bli lite mer liv...:-)
  16. 8
    Du kan dra i färgreglagen lite i Enhance colors, så färgerna (framförallt rött+grönt) blir intensivare innan du gör om till gråskala. Sedan- efter gråskala- justerar du (drar ned lite oftast) på Gamma (också under
    edit-> enhance colors...) och kontrast. Då ska det bli lite mer liv...:-)

Liknande trådar

  1. Färg till hus ??
    By anna197 in forum Hem & fritid
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-06-06, 14:25
  2. Färg till skrivaren
    By ulle75 in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-04-11, 09:12
  3. Färg till barnrum
    By AnnaKS in forum Hem & fritid
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-10-11, 18:31
  4. Snygg vit färg till
    By Camelia in forum Hem & fritid
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-08-26, 11:21
  5. färg till barnrum med
    By wina in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-02-25, 20:03
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar