Nötter i julgodis
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    Apr 1999
    #1

    Nötter i julgodis

    Jag tänkte göra något med olika nötter, nougat och choklad. Är det vanligast att rosta nötterna först, och hur gör man isåfall? Funkar det i stekpanna? Har gjort så med mandlar som jag använt i scones.
  2. 1
    Nötter i julgodis Jag tänkte göra något med olika nötter, nougat och choklad. Är det vanligast att rosta nötterna först, och hur gör man isåfall? Funkar det i stekpanna? Har gjort så med mandlar som jag använt i scones.
  3. Carina
    #2

    Nötter!

    Om du har tänkt att använda mörk choklad är det gott att rosta först men om du ska använda ljus eller vit blir det för skarp smak och orostade smakar bättre. Rostar jag bara lite nötter gör jag det i stekpannan men annars brukar det blir bättre i ugenen för mig. Tycker jag i alla fall. Lycka till!
  4. 2
    Nötter! Om du har tänkt att använda mörk choklad är det gott att rosta först men om du ska använda ljus eller vit blir det för skarp smak och orostade smakar bättre. Rostar jag bara lite nötter gör jag det i stekpannan men annars brukar det blir bättre i ugenen för mig. Tycker jag i alla fall. Lycka till!
  5. Medlem sedan
    Apr 1999
    #3

    Tack snälla du!

    Tredje gången jag är in idag och tittar efter svar. Jag tänkte använda nougat och ljus choklad. Då struntar jag i att rosta dem.

    Å andra sidan... När vi var små gjorde mamma ett jättegott julgodis. Hon smälte nougat och ljus blockchoklad och sen hade hon i rostade hasselnötter...

    Näe, jag struntar i att rosta. Skyller på dig sen om det blir äckligt! *skojar*
  6. 3
    Tack snälla du! Tredje gången jag är in idag och tittar efter svar. Jag tänkte använda nougat och ljus choklad. Då struntar jag i att rosta dem.

    Å andra sidan... När vi var små gjorde mamma ett jättegott julgodis. Hon smälte nougat och ljus blockchoklad och sen hade hon i rostade hasselnötter...

    Näe, jag struntar i att rosta. Skyller på dig sen om det blir äckligt! *skojar*
  7. Carina
    #4

    Gör det! ;)

    Skyll på mig alltså! Då skyller jag på konditorn Jan Hedh för det är av honom jag lärt mig det!
  8. 4
    Gör det! ;) Skyll på mig alltså! Då skyller jag på konditorn Jan Hedh för det är av honom jag lärt mig det!

Liknande trådar

  1. Nötter igen, nötter har ju blivit så
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-09-08, 10:49
  2. Julgodis utan nötter?!
    By Eriksdotte in forum Astma & allergi - barn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-11-12, 20:44
  3. Nötter?
    By Blomman in forum Vikt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-08-10, 17:43
  4. Nötter?
    By Malou in forum Vikt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-06-20, 17:29
  5. Julgodis utan nötter
    By ::annica:: in forum Hem & fritid
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2005-12-19, 13:50
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar