Vad vill en nioårig tjej ha?
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    Nov 1999
    #1

    Vad vill en nioårig tjej ha?

    Och hennes 3½-åriga lillasyster? Gaaah...kusinerna, vad ska vi ge dem?
  2. 1
    Vad vill en nioårig tjej ha? Och hennes 3½-åriga lillasyster? Gaaah...kusinerna, vad ska vi ge dem?
  3. fializ
    #2

    hmm..

    nioåringar brukar,enligt min erfarenhet(min egna kusin tex)gilla allt som glittrar.tex halsband, ngn top som glittrar,snygga hårspännen,
    eller ngn bok som tex,Lill-Kitty, det finns ju en massa andra bra böcker för flickor i den åldern.
    cd skivan Hits for kids.
    Brevpapper

    Till 31/2 åringen(har själv en snart 21/2 åring hemma):
    leksaksköksgrejer som tex servis,grytor,plast mat,förkläde,(passar väl dig att vara lite kökspedagog ;) )
    Åhlens har ju mysiga Pippiprylar
    Barn cd
    sagobok
    my Little Pony
    DockKläder
    Play-Doh
    utklädningskläder(eller vad det heter)
    DuploLego

    Jaa..detta var lite förslag som vi bl.a köpt till våra eller önskar till dem..
  4. 2
    hmm.. nioåringar brukar,enligt min erfarenhet(min egna kusin tex)gilla allt som glittrar.tex halsband, ngn top som glittrar,snygga hårspännen,
    eller ngn bok som tex,Lill-Kitty, det finns ju en massa andra bra böcker för flickor i den åldern.
    cd skivan Hits for kids.
    Brevpapper

    Till 31/2 åringen(har själv en snart 21/2 åring hemma):
    leksaksköksgrejer som tex servis,grytor,plast mat,förkläde,(passar väl dig att vara lite kökspedagog ;) )
    Åhlens har ju mysiga Pippiprylar
    Barn cd
    sagobok
    my Little Pony
    DockKläder
    Play-Doh
    utklädningskläder(eller vad det heter)
    DuploLego

    Jaa..detta var lite förslag som vi bl.a köpt till våra eller önskar till dem..
  5. Medlem sedan
    Nov 1999
    #3

    Köksgrejor till treåringen,

    givetvis, det var ju det hon önskade sig! Tack för påminnelsen! :)

    Glitter och glamour tror jag blir bra till nioåringen. :)
  6. 3
    Köksgrejor till treåringen, givetvis, det var ju det hon önskade sig! Tack för påminnelsen! :)

    Glitter och glamour tror jag blir bra till nioåringen. :)
  7. Medlem sedan
    Nov 2001
    #4

    min tjej

    hade hudvårdsgrejer högst på önskelistan då hon var nio år alltså deo, hudkräm och parfym.
    var igår på HM och de hade väldigt söta saker med snobben, så kanske en liten nessisär med duchkräm, hudkräm och en deo, fanns även kam, läppglans (något min dotter har dille på) sedan har smycken legat högt upp länge på dotterns önskelista, hårspray, glitter både kroppsglitter och hårglitter.
    en sjal kanske eller något tufft linne de brukar ju börja bli småintresserade av mode om de inte redan är det

    3½ åringen skulle också kunna få en nessisär med badskum egen kam och något hårspänne eller halsband.
    eller någon prinsesslik (glittrig eller guldig) sjal (finns väl en del inför nyår nu)
    beroende på hur mycket ni brukar köpa för finns det ju prinsesskläningar i alla fall kapp ahl hade tidigare i höst
  8. 4
    min tjej hade hudvårdsgrejer högst på önskelistan då hon var nio år alltså deo, hudkräm och parfym.
    var igår på HM och de hade väldigt söta saker med snobben, så kanske en liten nessisär med duchkräm, hudkräm och en deo, fanns även kam, läppglans (något min dotter har dille på) sedan har smycken legat högt upp länge på dotterns önskelista, hårspray, glitter både kroppsglitter och hårglitter.
    en sjal kanske eller något tufft linne de brukar ju börja bli småintresserade av mode om de inte redan är det

    3½ åringen skulle också kunna få en nessisär med badskum egen kam och något hårspänne eller halsband.
    eller någon prinsesslik (glittrig eller guldig) sjal (finns väl en del inför nyår nu)
    beroende på hur mycket ni brukar köpa för finns det ju prinsesskläningar i alla fall kapp ahl hade tidigare i höst
  9. fializ
    #5

    *tihi*

    Va bra att jag kunde hjälpa dig lite då o som sagt köksgrejer från dig blir ju jättepersonligt ifrån dig o pedagogiskt o bra!

    Go´Jul på dig!
  10. 5
    *tihi* Va bra att jag kunde hjälpa dig lite då o som sagt köksgrejer från dig blir ju jättepersonligt ifrån dig o pedagogiskt o bra!

    Go´Jul på dig!
  11. Karin
    #6

    Presentkort

    på t ex H&M till 9-åringen brukar vara poppis. Badsaker om de har badkar. Skum, konfetti, kulor osv. Finns ju massa fina presentkit på Kicks, H&M mm.

    3,5-åringen kanske vill ha en Barbie? Utklädning, My little ponny, målarböcker, play-doh
  12. 6
    Presentkort på t ex H&M till 9-åringen brukar vara poppis. Badsaker om de har badkar. Skum, konfetti, kulor osv. Finns ju massa fina presentkit på Kicks, H&M mm.

    3,5-åringen kanske vill ha en Barbie? Utklädning, My little ponny, målarböcker, play-doh
  13. Medlem sedan
    Nov 1999
    #7

    Necessär till nioåringen

    var ingen dum idé. En glitter- och glamournecessär. Det blir bra. :)
  14. 7
    Necessär till nioåringen var ingen dum idé. En glitter- och glamournecessär. Det blir bra. :)
  15. Medlem sedan
    Nov 1999
    #8

    *nickar* Lite glittriga

    badkulor och sånt kan nog få följa med i necessären. Presentkort är roliga att få men inte att ge...*petar truligt med tårna i gruset* ;)
  16. 8
    *nickar* Lite glittriga badkulor och sånt kan nog få följa med i necessären. Presentkort är roliga att få men inte att ge...*petar truligt med tårna i gruset* ;)
  17. Medlem sedan
    Oct 1999
    #9

    min brorsas tjejer

    är 5 & 9 & bskulle bli glada för:
    nagellack
    Bratz dockor (båda 2) (som jag ej gillar)
    Snoddar till håret
    glitter till hår eller kropps.
    Morgonrockar i fleece
    Data spel
    Musikskivor
    Sagoskivor
    mirabell (barbie som sjunger)
  18. 9
    min brorsas tjejer är 5 & 9 & bskulle bli glada för:
    nagellack
    Bratz dockor (båda 2) (som jag ej gillar)
    Snoddar till håret
    glitter till hår eller kropps.
    Morgonrockar i fleece
    Data spel
    Musikskivor
    Sagoskivor
    mirabell (barbie som sjunger)
  19. Medlem sedan
    Nov 2001
    #10

    jag tror

    de uppskattas i alla fall min dotter ville gärna ha lite mer \"vuxna\" saker men ändå barnsliga därför gillar jag snobben grejerna på HM för de passar både dottern och hennes barnsliga mamma ;)
  20. 10
    jag tror de uppskattas i alla fall min dotter ville gärna ha lite mer \"vuxna\" saker men ändå barnsliga därför gillar jag snobben grejerna på HM för de passar både dottern och hennes barnsliga mamma ;)

Liknande trådar

  1. Nioårig pojke! Vad köper man i julklapp?
    By malin75 in forum Ordet är fritt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2010-12-04, 23:26
  2. Present till nioårig flicka?
    By Fru M in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2009-09-23, 18:59
  3. Present till nioårig tjej?
    By lillpella in forum _0807 Julibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-08-10, 10:54
  4. Nioårig kille på badhuset
    By -liten- in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-02-10, 11:29
  5. Bok till nioårig flicka?
    By Abigail in forum Hem & fritid
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-04-27, 07:37
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar