Tårtbild!
Mat & dryck
  1. Medlem sedan
    Nov 1999
    #1

    Tårtbild!

    Nu finns en bild av tårtan för allmän beskådan i mitt album. Ljuset var inte det bästa, men ni får en idé i alla fall. Champagnegelen flöt ut lite grann över kanten när jag tog bort overheadfilmen, men i övrigt är jag riktigt nöjd!
  2. 1
    Tårtbild! Nu finns en bild av tårtan för allmän beskådan i mitt album. Ljuset var inte det bästa, men ni får en idé i alla fall. Champagnegelen flöt ut lite grann över kanten när jag tog bort overheadfilmen, men i övrigt är jag riktigt nöjd!
  3. Medlem sedan
    Nov 2001
    #2

    Oh my God!

    Vilken skapelse! Värsta konditorn, ju! Applåder!!!
  4. 2
    Oh my God! Vilken skapelse! Värsta konditorn, ju! Applåder!!!
  5. Medlem sedan
    Apr 2005
    #3

    Åh så läckert!

    Vad duktig du är :)
    vart hittade du receptet?
  6. 3
    Åh så läckert! Vad duktig du är :)
    vart hittade du receptet?
  7. Medlem sedan
    Nov 2004
    #4

    Sååå.....

    självkritisk Du är, den skall Du vara stolt över.

    var den HÄLFTEN så god som den såg ut att vara så måste den ha varit mumsig...


    Muttrar litet för att jag inte fick smaka den... .

  8. 4
    Sååå..... självkritisk Du är, den skall Du vara stolt över.

    var den HÄLFTEN så god som den såg ut att vara så måste den ha varit mumsig...


    Muttrar litet för att jag inte fick smaka den... .

  9. Medlem sedan
    Nov 1999
    #5

    Sketsnygg!

    Hur borde man göra för att gelén inte ska flyta ut? Låta oh:n vara kvar ända till servering?
  10. 5
    Sketsnygg! Hur borde man göra för att gelén inte ska flyta ut? Låta oh:n vara kvar ända till servering?
  11. Medlem sedan
    Nov 1999
    #6

    Wow

    vilken läcker tårta, kan tänka mig att den var god!
  12. 6
    Wow vilken läcker tårta, kan tänka mig att den var god!
  13. Medlem sedan
    Nov 1999
    #7

    Alltså..

    ..Jag tog av den precis innan servering, men jag tror man får vara lite lättare på handen;-) Efter ett antal glas vin var jag nog lite hårdhänt. Sedan så tror jag att det blir enklare om man häller i vaniljbavaroisen på en gång, jag vågade ju inte göra det så min hade börjat stelna och vart klumpig och då blev ytan lite guppig så när jag hällde på gelen vart det mer gele på vissa håll än andra.
  14. 7
    Alltså.. ..Jag tog av den precis innan servering, men jag tror man får vara lite lättare på handen;-) Efter ett antal glas vin var jag nog lite hårdhänt. Sedan så tror jag att det blir enklare om man häller i vaniljbavaroisen på en gång, jag vågade ju inte göra det så min hade börjat stelna och vart klumpig och då blev ytan lite guppig så när jag hällde på gelen vart det mer gele på vissa håll än andra.
  15. Medlem sedan
    Nov 1999
    #8

    Jag har lagt in receptet...

    ...här, Björnbärsmoussetårta. receptet är från senaste allt om mat.
  16. 8
    Jag har lagt in receptet... ...här, Björnbärsmoussetårta. receptet är från senaste allt om mat.
  17. Medlem sedan
    Nov 1999
    #9

    Den var verkligen god...

    ..annat kan jag inte säga. Och jag gillar egentligen varken tårta eller mousse.
  18. 9
    Den var verkligen god... ..annat kan jag inte säga. Och jag gillar egentligen varken tårta eller mousse.
  19. Medlem sedan
    Nov 1999
    #10

    Tack alla!

    Sockerdekorationerna skall jag definitivt använda i andra sammanhang också. Så enkla att göra, och så effektfulla.
  20. 10
    Tack alla! Sockerdekorationerna skall jag definitivt använda i andra sammanhang också. Så enkla att göra, och så effektfulla.
  21. Medlem sedan
    Nov 2001
    #11

    wow

    vilken tårta!!!
    ser bara sååå proffsig ut *impad*
    hade jag vetat att du bor i samma vackra stad som jag hade jag krävt adressen o kommit o kidnappat en bit ;)
    kramar från oss
  22. 11
    wow vilken tårta!!!
    ser bara sååå proffsig ut *impad*
    hade jag vetat att du bor i samma vackra stad som jag hade jag krävt adressen o kommit o kidnappat en bit ;)
    kramar från oss
  23. Medlem sedan
    Jul 2005
    #12

    Vilket jobb!

    Kul att den blev så bra. Jag måste spara receptet om jag någon gång orkar ge mig på en sådan.
  24. 12
    Vilket jobb! Kul att den blev så bra. Jag måste spara receptet om jag någon gång orkar ge mig på en sådan.
  25. Medlem sedan
    Sep 2002
    #13

    Jättefin

    Läste receptet oxå och den låter ju gudomlig.
  26. 13
    Jättefin Läste receptet oxå och den låter ju gudomlig.
  27. Medlem sedan
    May 2004
    #14

    Wow

    vilken tårta, förstår vad du menade med Vetekatten släng dig i väggen :)
  28. 14
    Wow vilken tårta, förstår vad du menade med Vetekatten släng dig i väggen :)
  29. Medlem sedan
    Jun 2000
    #15

    Jättesnygg!

    Jättecool! gissar att den smakade lika bra som den ser ut :)
  30. 15
    Jättesnygg! Jättecool! gissar att den smakade lika bra som den ser ut :)
  31. c.lin v34 *bf 15/2*
    #16

    Läcker!!!!

    Såg mycket god ut!
  32. 16
    Läcker!!!! Såg mycket god ut!
  33. Medlem sedan
    Apr 2002
    #17

    Du förstörde natten för mig!

    Jag satt på jobbet igår kväll och hittade receptet, sen gick resten av natten åt att fantisera ihop menyer!
    Jag som bara hade varma koppen och mackor att tillgå!

    Jag ska definitivt spara receptet, det såg inte så farligt komplicerat ut, om man bara får vara ifred i köket....
  34. 17
    Du förstörde natten för mig! Jag satt på jobbet igår kväll och hittade receptet, sen gick resten av natten åt att fantisera ihop menyer!
    Jag som bara hade varma koppen och mackor att tillgå!

    Jag ska definitivt spara receptet, det såg inte så farligt komplicerat ut, om man bara får vara ifred i köket....
  35. Medlem sedan
    Nov 1999
    #18

    Nejdå!

    Den är faktiskt enklare än det ser ut. Och väl värt tiden det tar.
  36. 18
    Nejdå! Den är faktiskt enklare än det ser ut. Och väl värt tiden det tar.
  37. Jojo
    #19

    Kul!

    Att den blev så lyckad!!

    Såg så proffsigt avancerad ut i tidningen att jag inte nes vågade fundera på att testa. Vad säger du, kan en normalhändig kvinna klara av det?!
  38. 19
    Kul! Att den blev så lyckad!!

    Såg så proffsigt avancerad ut i tidningen att jag inte nes vågade fundera på att testa. Vad säger du, kan en normalhändig kvinna klara av det?!

Liknande trådar

  1. Tårtbild.
    By nova13 in forum Mat & dryck
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-04-09, 13:20
  2. Tårtbild
    By skanetjej in forum Mat & dryck
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2007-11-21, 23:51
  3. Tårtbild :)
    By *Lottiz* in forum Mat & dryck
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-10-27, 16:44
  4. Tårtbild
    By caffellatte in forum Mat & dryck
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-10-07, 18:47
  5. Tårtbild
    By * Ia * in forum _0309 Septemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-09-19, 18:53
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar