Naan-bröd
Mat & dryck
  1. Nalla
    #1

    Naan-bröd

    Jag läste i kokboken att brödet ska jäsa svalt i flera timmar. Vet någon hur många timmar? Kan jag baka det ikväll och låta den jäsa i kylskåpet tills imorgonbitti?
  2. 1
    Naan-bröd Jag läste i kokboken att brödet ska jäsa svalt i flera timmar. Vet någon hur många timmar? Kan jag baka det ikväll och låta den jäsa i kylskåpet tills imorgonbitti?
  3. Medlem sedan
    Nov 1999
    #2

    Receptet? :)

    Jag har ingen aning om hur det ska gå till när man bakar naan fast det låter lite bakvänt att baka det nu och jäsa efteråt men som sagt har jag aldrig bakat naan-bröd så jag vet inte men jag tar jättegärna receptet om du orkar skriva av!

    :)
  4. 2
    Receptet? :) Jag har ingen aning om hur det ska gå till när man bakar naan fast det låter lite bakvänt att baka det nu och jäsa efteråt men som sagt har jag aldrig bakat naan-bröd så jag vet inte men jag tar jättegärna receptet om du orkar skriva av!

    :)
  5. Nalla
    #3

    Kanske

    inte skrev så tydligt, menar inte att baka färdigt det nu och sen jäsa... det blir nog svårt. men att röra ihop degen nu och låta jäsa sen för att sedan grädda det imorgon.

    skriver receptet ikväll.
  6. 3
    Kanske inte skrev så tydligt, menar inte att baka färdigt det nu och sen jäsa... det blir nog svårt. men att röra ihop degen nu och låta jäsa sen för att sedan grädda det imorgon.

    skriver receptet ikväll.
  7. Medlem sedan
    Apr 2002
    #4

    Kalljäsa går säkert bra!

    Nu vet jag ju inte exakt hur det står i ditt recept, men jag skulle kalljäsa degen i bunken och sen baka ut bröden imorgon.
  8. 4
    Kalljäsa går säkert bra! Nu vet jag ju inte exakt hur det står i ditt recept, men jag skulle kalljäsa degen i bunken och sen baka ut bröden imorgon.
  9. Nalla
    #5

    läste

    på lite bättre i receptet och där stod det att den kunde stå många timmar. läste lite slarvigt.
  10. 5
    läste på lite bättre i receptet och där stod det att den kunde stå många timmar. läste lite slarvigt.

Liknande trådar

  1. Naan-bröd.
    By *Koala* in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-10-29, 22:55
  2. Naan-bröd.
    By SessanP in forum Ordet är fritt
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2009-03-20, 11:10
  3. Eget naan-bröd?
    By sprengja in forum Mat & dryck
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-02-12, 07:19
  4. naan-bröd?
    By malin in forum Mat & dryck
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-07-28, 09:11
  5. Naan-bröd recept!
    By Nalla in forum Mat & dryck
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-01-17, 18:36
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar