Service på mitsubishi
Bilsnack
  1. Maria
    #1

    Service på mitsubishi

    Som jag förstår det så bör jag göra en service på min nyinköpta mitsubishi carisma-00 som gått strax över 10 000 mil. Det står så nämligen i serviceboken \"antingen efter 7 år eller efter 10 500 mil\". Kan någon förklara vad det är som gås igenom och vad det kan kosta?
  2. 1
    Service på mitsubishi Som jag förstår det så bör jag göra en service på min nyinköpta mitsubishi carisma-00 som gått strax över 10 000 mil. Det står så nämligen i serviceboken \"antingen efter 7 år eller efter 10 500 mil\". Kan någon förklara vad det är som gås igenom och vad det kan kosta?
  3. Medlem sedan
    May 2003
    #2

    10000 mil brukar var en lite större

    service där man byter div oljor,div filter,tändstift,kollar bromsar,en allmän koll av bilen, osv.
    Vet inte bytesintervallen på kamrem på Mitsubishi men milmässigt börjar den ligga i byteszonen!Servicen brukar kosta mer då.

    Men om du nyligen köpt bilen,är inte denna service gjord?

    Kostnad?
    En vanlig service inkl delar å oljor runt 2-3000:-
    Om det innefattar ett kamremsbyte så kan du lägga på 3-4000:- till. Jag vet inte Mitsubishis priser så jag gissar lite baserat på andra märken.
    Mitt tips är att du ringer till Mitsu. och frågar vad som görs vid denna service och vad det kostar.Sen ringer du runt till andra verkstäder och frågar vad dom skulle ta för samma service!Du kan spara mycket pengar så!
  4. 2
    10000 mil brukar var en lite större service där man byter div oljor,div filter,tändstift,kollar bromsar,en allmän koll av bilen, osv.
    Vet inte bytesintervallen på kamrem på Mitsubishi men milmässigt börjar den ligga i byteszonen!Servicen brukar kosta mer då.

    Men om du nyligen köpt bilen,är inte denna service gjord?

    Kostnad?
    En vanlig service inkl delar å oljor runt 2-3000:-
    Om det innefattar ett kamremsbyte så kan du lägga på 3-4000:- till. Jag vet inte Mitsubishis priser så jag gissar lite baserat på andra märken.
    Mitt tips är att du ringer till Mitsu. och frågar vad som görs vid denna service och vad det kostar.Sen ringer du runt till andra verkstäder och frågar vad dom skulle ta för samma service!Du kan spara mycket pengar så!
  5. Maria
    #3

    När du skriver att

    kamremmen bör ligga i byteszonen, menar du då att den kanske aldrig har blivit bytt? Nu kan jag ju ingenting om bilar, men i checkprotokollet står det att \"kilremmarna\" blivit bytta vid 6000 mil. Någon kamrem ser jag inte överhuvudtaget i checklistan. Det kanske är samma sak, kilrem och kamrem?
  6. 3
    När du skriver att kamremmen bör ligga i byteszonen, menar du då att den kanske aldrig har blivit bytt? Nu kan jag ju ingenting om bilar, men i checkprotokollet står det att \"kilremmarna\" blivit bytta vid 6000 mil. Någon kamrem ser jag inte överhuvudtaget i checklistan. Det kanske är samma sak, kilrem och kamrem?
  7. Medlem sedan
    Jun 2001
    #4

    Kamrem

    Kamremsintervallet är 9.000 mil på en Carisma och är det inte gjort ska du göra det omdelbart. Om kamremmen är bytt på en märkesverkstad borde det stå någon notering om detta i serviceboken tillsammans med stämpeln man satte i boken i samband med denna service.

    Serviceintervallen på denna modell är 1.500 mil och är 9.000-milaservicen gjort när den skulle göras så är det alltså dags för 10.500-milaservice. Och den borde ligga på cirka 2.500:- om inget annat behöver fixas till.
  8. 4
    Kamrem Kamremsintervallet är 9.000 mil på en Carisma och är det inte gjort ska du göra det omdelbart. Om kamremmen är bytt på en märkesverkstad borde det stå någon notering om detta i serviceboken tillsammans med stämpeln man satte i boken i samband med denna service.

    Serviceintervallen på denna modell är 1.500 mil och är 9.000-milaservicen gjort när den skulle göras så är det alltså dags för 10.500-milaservice. Och den borde ligga på cirka 2.500:- om inget annat behöver fixas till.
  9. Medlem sedan
    Jun 2001
    #5

    Komplettering

    En komplettering, tidigare angav man bytesintervallen till 6.000 mil men har på senare tid ändrat detta till 9.000 mil. Om remmen är bytt vid 6.000 mil bör du kunna åka vidare till 15.000 mil.
  10. 5
    Komplettering En komplettering, tidigare angav man bytesintervallen till 6.000 mil men har på senare tid ändrat detta till 9.000 mil. Om remmen är bytt vid 6.000 mil bör du kunna åka vidare till 15.000 mil.
  11. Maria
    #6

    Tack :) imt

    ,
  12. 6
    Tack :) imt ,

Liknande trådar

  1. Mitsubishi lancer -98
    By Havsbris in forum Bilsnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-05-24, 23:08
  2. Mitsubishi grandis!
    By hedvig in forum Bilsnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-02-02, 09:32
  3. Mitsubishi Lancer
    By Kanske ny bil in forum Bilsnack
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-07-05, 17:20
  4. airbags på Mitsubishi...
    By Gabbi i Botswana in forum Bilsnack
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-02-16, 11:19
  5. Mitsubishi SpaceWagon ris/ros?
    By mia in forum Bilsnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-06-20, 19:02
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar