måla panel.....
Hem & fritid
  1. Miss Piggy
    #1

    måla panel.....

    Jag vill måla vår köks och hallpanel´. det är halv panel och övriga typ kakel , golv och bänkskivor i kök gär allt i färgskalan ljusgrå-ljus beige men mest åd et går ahållet, men varma faärger är det. Mattan är Trkketts , en palst matta som ser ut som klinkers, den är ljusgrå flammiga fyrkanter med minder mörkgrå små rutor i mellan deaa störr rutor....är det någon som vet vilket golv det är...

    Nå nu till min fråga vi vill ha halvpanelen ljus, men inte kritvit, tips på färgförslag. skall man måla i en ljus, ljus grå nyans eller någon vit nyans med lite beigegult inslag. kravet är att panelen skall bli hyfsat ljus och en varm ton på färgen , vi vill ha ett varmt och ombonat kök, gillar inte kalla färger...då vi bor i ett gammal hus.

    Jo jag tänkte även att vi skulle måla panelen i en balnk variant så den går lättar att torka av....bvad tror ni om det? sakll man måla alltås täckmåla eller lasera, men om man laserar då kan man kankse inte få panelen så där blank och då blir den svår att rengöra. kom med alla era förslag.
    snälla kom med alla möjliga förslag.
  2. 1
    måla panel..... Jag vill måla vår köks och hallpanel´. det är halv panel och övriga typ kakel , golv och bänkskivor i kök gär allt i färgskalan ljusgrå-ljus beige men mest åd et går ahållet, men varma faärger är det. Mattan är Trkketts , en palst matta som ser ut som klinkers, den är ljusgrå flammiga fyrkanter med minder mörkgrå små rutor i mellan deaa störr rutor....är det någon som vet vilket golv det är...

    Nå nu till min fråga vi vill ha halvpanelen ljus, men inte kritvit, tips på färgförslag. skall man måla i en ljus, ljus grå nyans eller någon vit nyans med lite beigegult inslag. kravet är att panelen skall bli hyfsat ljus och en varm ton på färgen , vi vill ha ett varmt och ombonat kök, gillar inte kalla färger...då vi bor i ett gammal hus.

    Jo jag tänkte även att vi skulle måla panelen i en balnk variant så den går lättar att torka av....bvad tror ni om det? sakll man måla alltås täckmåla eller lasera, men om man laserar då kan man kankse inte få panelen så där blank och då blir den svår att rengöra. kom med alla era förslag.
    snälla kom med alla möjliga förslag.
  3. Medlem sedan
    Sep 2001
    #2

    En fin vit

    Jag har målat panel i en vit färg som jag tycker jättemycket om. Den går mer åt beige än åt grå, men den är varm och härlig. Passar bra ihop med trä.

    Färgen finns som \"visningsfärg3\" hos Beckers och heter då sandbeige 150. Tyvärr hittar jag ingen färgkod.
  4. 2
    En fin vit Jag har målat panel i en vit färg som jag tycker jättemycket om. Den går mer åt beige än åt grå, men den är varm och härlig. Passar bra ihop med trä.

    Färgen finns som \"visningsfärg3\" hos Beckers och heter då sandbeige 150. Tyvärr hittar jag ingen färgkod.
  5. Färghandelsbiträdet
    #3

    Finns ju hur...

    mycket som helst :) 1005-y är väldigt fin, liksom Miomandel. Som sagt, det finns ju hur många som helst. Mitt tips är att måla panelen i glans 40, då blir den ordentligt avtorkbar ( den färgen som är just för träpanel har glans 15 dvs silkematt ) Tar du glans 80 eller 90 så blir det väldigt glansigt och om det är ett gamalt hus så kanske det inte passar så bra ? Om du väljer att lasera så lägger du över en lack för att få den ordentligt avtorkbar.
  6. 3
    Finns ju hur... mycket som helst :) 1005-y är väldigt fin, liksom Miomandel. Som sagt, det finns ju hur många som helst. Mitt tips är att måla panelen i glans 40, då blir den ordentligt avtorkbar ( den färgen som är just för träpanel har glans 15 dvs silkematt ) Tar du glans 80 eller 90 så blir det väldigt glansigt och om det är ett gamalt hus så kanske det inte passar så bra ? Om du väljer att lasera så lägger du över en lack för att få den ordentligt avtorkbar.

Liknande trådar

  1. Vitmåla panel o tak
    By anonymt namn in forum Hem & fritid
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-03-12, 14:57
  2. Måla panel.
    By LURPAK in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-09-15, 09:29
  3. Byta Panel
    By Johannaaa in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-05-26, 14:40
  4. Panel - pah!
    By caffellatte in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-02-08, 09:39
  5. Lasera panel?
    By Tezzaliza in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-09-09, 18:10
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar