dålig andedräkt
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    Nov 2001
    #1

    dålig andedräkt

    kiara har haft dålig andedräkt sedan dagen vi hämtade henne, någon som har några tips för vad jag mins luktade pepsi inte så här ur munnen för än de var dags för tandömsning och kiara är ju bara 10 veckor ännu. hon äter royal canin junior och jag försöker borsta hennes tänder (inte så lätt) plus att hon gärna tuggar på tuggben och liknande hon har ett enormt tuggbehov om jag jämför mot pepsi som sällan tuggat inte ens som valp.
  2. 1
    dålig andedräkt kiara har haft dålig andedräkt sedan dagen vi hämtade henne, någon som har några tips för vad jag mins luktade pepsi inte så här ur munnen för än de var dags för tandömsning och kiara är ju bara 10 veckor ännu. hon äter royal canin junior och jag försöker borsta hennes tänder (inte så lätt) plus att hon gärna tuggar på tuggben och liknande hon har ett enormt tuggbehov om jag jämför mot pepsi som sällan tuggat inte ens som valp.
  3. Medlem sedan
    Jun 2001
    #2

    Här med!

    Våran valp luktade något hemskt första veckan, skit rent ut sagt! (Hon passar på att äta det också så fort man inte är jättesnabb och passar på henne, för då äter hon direkt. Jag håller på att kräkas varje gång så jag hoppas hon slutar vilja äta det snart) Men jag tycker att andedräkten har blivit bättre nu, det var mycket värre förra veckan. Vet inte vad det berodde på, kanske bajsätandet kanske något annat, men det var inget vidare trevligt...
    Nu är hon 9 v o 3 dagar.
  4. 2
    Här med! Våran valp luktade något hemskt första veckan, skit rent ut sagt! (Hon passar på att äta det också så fort man inte är jättesnabb och passar på henne, för då äter hon direkt. Jag håller på att kräkas varje gång så jag hoppas hon slutar vilja äta det snart) Men jag tycker att andedräkten har blivit bättre nu, det var mycket värre förra veckan. Vet inte vad det berodde på, kanske bajsätandet kanske något annat, men det var inget vidare trevligt...
    Nu är hon 9 v o 3 dagar.
  5. Medlem sedan
    Nov 1999
    #3

    Malte luktar inte rosenknopp och

    karameller han heller, samma diet som Kiara och blir 10 v på söndag. Kass årgång?? ;) Och han tuggar också tuggben och mattefingrar och annat som inte heller borde lukta rutten sump, men lik förbaskat... *urk*
  6. 3
    Malte luktar inte rosenknopp och karameller han heller, samma diet som Kiara och blir 10 v på söndag. Kass årgång?? ;) Och han tuggar också tuggben och mattefingrar och annat som inte heller borde lukta rutten sump, men lik förbaskat... *urk*
  7. Medlem sedan
    Jun 2001
    #4

    Kanske är

    det fodret? Jag gav samma foder som ni gör i början men har sakta gått över till ett annat foder. Och den där hemska lukten har nästan försvunnit. Men vår andra hund får också RC men för vuxenhundar och han luktar iofs inte....
  8. 4
    Kanske är det fodret? Jag gav samma foder som ni gör i början men har sakta gått över till ett annat foder. Och den där hemska lukten har nästan försvunnit. Men vår andra hund får också RC men för vuxenhundar och han luktar iofs inte....
  9. Medlem sedan
    Nov 2001
    #5

    Vår stora hund

    har alltid ätit RC och aldrig doftat så här förutom då hon ömsade tänder
  10. 5
    Vår stora hund har alltid ätit RC och aldrig doftat så här förutom då hon ömsade tänder
  11. Medlem sedan
    Nov 2001
    #6

    Ingen bajsätare

    är hon utan hon äter snällt de matte ger henne och inget annat
  12. 6
    Ingen bajsätare är hon utan hon äter snällt de matte ger henne och inget annat
  13. Medlem sedan
    Nov 2001
    #7

    kankse

    jag har förträngt hur Pepsi luktade men jag tycker mig minnas att jag kunde klara av en del hundpussar av henne utan att nästan vilja kräkas, de får bli fortsatt tandborstning och hoppas hon bättrar sig då hon blir äldre.
  14. 7
    kankse jag har förträngt hur Pepsi luktade men jag tycker mig minnas att jag kunde klara av en del hundpussar av henne utan att nästan vilja kräkas, de får bli fortsatt tandborstning och hoppas hon bättrar sig då hon blir äldre.
  15. Medlem sedan
    Dec 2002
    #8

    Luktar inte alla valpar

    pecka ur munnen den första tiden? Valplukten ska ju få äldre hundar att vara försiktiga med de små.

    Vår hund luktade riktigt illa ur munnen den första tiden vi hade henne.
  16. 8
    Luktar inte alla valpar pecka ur munnen den första tiden? Valplukten ska ju få äldre hundar att vara försiktiga med de små.

    Vår hund luktade riktigt illa ur munnen den första tiden vi hade henne.
  17. Medlem sedan
    Apr 2005
    #9

    Håller med..

    ..är det något jag inte saknar så är det den syrliga och rent ut sagt vidriga valpandedräkten, som man dessutom alltid känner eftersom att (iaf mina) de skall upp och pussa och bitas i näsan.

    Jag kör de gröna \"tandborstbenen\" på djuraffären på casper, det får bort han kassa andedräkt en tid.
  18. 9
    Håller med.. ..är det något jag inte saknar så är det den syrliga och rent ut sagt vidriga valpandedräkten, som man dessutom alltid känner eftersom att (iaf mina) de skall upp och pussa och bitas i näsan.

    Jag kör de gröna \"tandborstbenen\" på djuraffären på casper, det får bort han kassa andedräkt en tid.
  19. Medlem sedan
    Mar 2005
    #10

    Det var samma med vår

    Picasso - jag skrev också ett inlägg om det här. Det gick över efter någon månad (har jag för mig). Jag hade heller ingen erfarenhet av det från vår förra valp och blev förfärad över hur äckligt han luktade. Så söt men så äcklig.. ;)
  20. 10
    Det var samma med vår Picasso - jag skrev också ett inlägg om det här. Det gick över efter någon månad (har jag för mig). Jag hade heller ingen erfarenhet av det från vår förra valp och blev förfärad över hur äckligt han luktade. Så söt men så äcklig.. ;)

Liknande trådar

  1. Dålig andedräkt
    By plimman in forum Kropp & hälsa
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-02-11, 13:52
  2. Dålig andedräkt mm
    By AnonymaMoa in forum Kärlek & relationer
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2010-11-16, 18:30
  3. Dålig andedräkt
    By Rut_Blad in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-02-06, 20:17
  4. dålig andedräkt..
    By Linda m. 4 barn in forum _05 Höstbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-09-24, 07:13
  5. Dålig andedräkt
    By anna83 in forum _0607 Julibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-05-25, 16:17
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar