online spel
Pappasnack
  1. m
    #1

    online spel

    jag har en liten undran till er pappor.Min man sitter mycket vid datorn och spelar online spel. (anarcy online,..)Att hoppa in till datorn är det första han gör på morgonen, det första han gör när han kommer hem från jobbet och de första han gör så fort jag lagt lillkillen.( 1.5 år)Både middag som kväll. Ofta när lillen vaknat efter sin middagslur måste min man sitta kvar vid datorn och \"göra klart, bara ta den här bossen,..\" vilket kan ta upp till en timme och resulterar i att jag blir den som byter på lillen och ger honom mat och leker osv.( om lillen dessutom vaknar och skriker är det jag som tar honom efterssom min man inte kan gå ifrån spelet,..)Det känns som att han prioriterar spelet framför sin familj och förlorar mycket av sitt barn barndom då han mest sitter framför datorn, och gör han inte det så har han i allafall sina tankar där.Till detta hör oxå att jag är hemma med våran son och är arbetslös medans min man jobbar skift och alltid är trött. För honomn är spelet den bästa avslappningen han varit med om, pga att han inte behöver tänka på verkligheten. ( räkningar, jobb, sömnbrist, handlapå ica,..)Men jag känner att jag och sonen blir åsidosatta. Borde han inte vilja vara med oss? Om jag och sonen varit ute ett tag och kommer hem, så brukar han mest bli stressad och sur för att han nu måste sluta spela. Inget \" hej jag har saknat er\" precis. Jag har försökt att prata med honom om det, men han bara skämtar bort det eller blir sur och får migrän.( ligger i hans släkt,...) Vad ska jag göra? Är det rimligt av mig att kräva av honom att han ska umgås mer med oss? Eller är det bara jag som inte förstår att han måste få koppla av efter jobbet och på ledigadagar? Jag är ju \"bara hemma\". När spelet inte är på och han är pigg så är han världens goaste.
    Vad ska jag göra?
  2. 1
    online spel jag har en liten undran till er pappor.Min man sitter mycket vid datorn och spelar online spel. (anarcy online,..)Att hoppa in till datorn är det första han gör på morgonen, det första han gör när han kommer hem från jobbet och de första han gör så fort jag lagt lillkillen.( 1.5 år)Både middag som kväll. Ofta när lillen vaknat efter sin middagslur måste min man sitta kvar vid datorn och \"göra klart, bara ta den här bossen,..\" vilket kan ta upp till en timme och resulterar i att jag blir den som byter på lillen och ger honom mat och leker osv.( om lillen dessutom vaknar och skriker är det jag som tar honom efterssom min man inte kan gå ifrån spelet,..)Det känns som att han prioriterar spelet framför sin familj och förlorar mycket av sitt barn barndom då han mest sitter framför datorn, och gör han inte det så har han i allafall sina tankar där.Till detta hör oxå att jag är hemma med våran son och är arbetslös medans min man jobbar skift och alltid är trött. För honomn är spelet den bästa avslappningen han varit med om, pga att han inte behöver tänka på verkligheten. ( räkningar, jobb, sömnbrist, handlapå ica,..)Men jag känner att jag och sonen blir åsidosatta. Borde han inte vilja vara med oss? Om jag och sonen varit ute ett tag och kommer hem, så brukar han mest bli stressad och sur för att han nu måste sluta spela. Inget \" hej jag har saknat er\" precis. Jag har försökt att prata med honom om det, men han bara skämtar bort det eller blir sur och får migrän.( ligger i hans släkt,...) Vad ska jag göra? Är det rimligt av mig att kräva av honom att han ska umgås mer med oss? Eller är det bara jag som inte förstår att han måste få koppla av efter jobbet och på ledigadagar? Jag är ju \"bara hemma\". När spelet inte är på och han är pigg så är han världens goaste.
    Vad ska jag göra?
  3. Medlem sedan
    Jan 2003
    #2

    Du får sätta hårt mot hårt

    ge honom en eller två spelkvälla i veckan. Jag vet att det låter som om han var ett litet barn, men i just den här frågan uppför han sig som ett.
    Jag tycker att man ska ha lite egentid men å andra sidan får ju inte egentiden även gå ut över den gemensama tiden. Det kan ju vara trevligt att umgås hela familjen någon gång ibland.
  4. 2
    Du får sätta hårt mot hårt ge honom en eller två spelkvälla i veckan. Jag vet att det låter som om han var ett litet barn, men i just den här frågan uppför han sig som ett.
    Jag tycker att man ska ha lite egentid men å andra sidan får ju inte egentiden även gå ut över den gemensama tiden. Det kan ju vara trevligt att umgås hela familjen någon gång ibland.
  5. Daddy Cool
    #3

    Beroende

    Han kan ha blivit beroende, precis som en trad. spelmissbrukare eller alkoholist. Tyvärr erkänner sällan missbrukaren det här själv, så det är inte helt lätt att hantera.
    Jag skulle posta frågan på \"missbruk och föräldraskap\".

    Lycka till!
  6. 3
    Beroende Han kan ha blivit beroende, precis som en trad. spelmissbrukare eller alkoholist. Tyvärr erkänner sällan missbrukaren det här själv, så det är inte helt lätt att hantera.
    Jag skulle posta frågan på \"missbruk och föräldraskap\".

    Lycka till!
  7. Sadako
    #4

    WoW

    Jag känner till det där. Jag har spelat onlinespel sedan 1998 och har fastnat ordenligt i UT, CS och WoW genom åren. Det viktigaste när man är i ett förhållande är att ett gemensamt beslut tas när det är ok att spela och hur mycket. När jag var mest aktiv i CS spelade jag flera matcher per vecka samt arrangerade många matcher. Vi bestämde att måndag onsdag torsdag skulle vara speldagar och ca 2 timmar per dag. Det fungerade.
  8. 4
    WoW Jag känner till det där. Jag har spelat onlinespel sedan 1998 och har fastnat ordenligt i UT, CS och WoW genom åren. Det viktigaste när man är i ett förhållande är att ett gemensamt beslut tas när det är ok att spela och hur mycket. När jag var mest aktiv i CS spelade jag flera matcher per vecka samt arrangerade många matcher. Vi bestämde att måndag onsdag torsdag skulle vara speldagar och ca 2 timmar per dag. Det fungerade.
  9. Medlem sedan
    Aug 2020
    #5
    CSGO, DOTA2)
  10. 5
    CSGO, DOTA2)
  11. Medlem sedan
    Aug 2020
    #6
    Mycket fascinerande forum, men jag kan tipsa dig om en ännu bättre webbplats https://bettingsidorbonus.com/ där du kan läsa mer read more och hitta en hel del information om vadslagning i Sverige. Tack vare den här webbplatsen kan du börja satsa med maximala vinster.
  12. 6
    Mycket fascinerande forum, men jag kan tipsa dig om en ännu bättre webbplats https://bettingsidorbonus.com/ där du kan läsa mer read more och hitta en hel del information om vadslagning i Sverige. Tack vare den här webbplatsen kan du börja satsa med maximala vinster.

Liknande trådar

  1. Spelar ni online på Svenska Spel o.dyl?
    By lea-m in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-10-13, 17:57
  2. Online spel typ WOW och CS
    By morran in forum Ordet är fritt
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2010-03-12, 10:03
  3. online spel för barn
    By Smirran in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-10-15, 12:26
  4. Roliga spel online?
    By Innerjoin in forum _00/01 Vinterbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-10-15, 17:51
  5. online spel
    By m in forum Mammasnack
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-03-15, 12:16
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar