VW Sharan/Seat Alhambra/Ford Galaxy
Bilsnack
  1. Bengt
    #1

    VW Sharan/Seat Alhambra/Ford Galaxy

    Hade idag min Sharan -02 på service. På verkstaden upptäckte de att styrstagen behövde bytas. De gjorde det på goodwill trots att bilen är 4 år gammal, vilket man väl får se som acceptans från tillverkaren av konstruktionsfel. Precis samma sak hände med min Seat Alhambra efter 3 år och 6000 mil. Den här gången fick dock betala en del, totalt 1000 kr efter goodwill.
    Ville bara påminna nuvarande och blivande ägare av Sharan/Alhambra/Galaxy att alltid kolla upp standardproblemen på sin bil:
    1. Styrstag (och andra framvagnsdetaljer)
    2. Luftkonditioneringen (manuell eller automatisk)
    3. Luftmängdsmätaren om det är en dieselmotor

    Och slutligen, jag är faktiskt fortfarande nöjd med min Sharan...
  2. 1
    VW Sharan/Seat Alhambra/Ford Galaxy Hade idag min Sharan -02 på service. På verkstaden upptäckte de att styrstagen behövde bytas. De gjorde det på goodwill trots att bilen är 4 år gammal, vilket man väl får se som acceptans från tillverkaren av konstruktionsfel. Precis samma sak hände med min Seat Alhambra efter 3 år och 6000 mil. Den här gången fick dock betala en del, totalt 1000 kr efter goodwill.
    Ville bara påminna nuvarande och blivande ägare av Sharan/Alhambra/Galaxy att alltid kolla upp standardproblemen på sin bil:
    1. Styrstag (och andra framvagnsdetaljer)
    2. Luftkonditioneringen (manuell eller automatisk)
    3. Luftmängdsmätaren om det är en dieselmotor

    Och slutligen, jag är faktiskt fortfarande nöjd med min Sharan...
  3. Medlem sedan
    Jun 2001
    #2

    :-)

    Ja, du man tycker nog om sin bil trots en del skavanker :) Vi är också nöjda och hoppas bilen håller så länge som möjligt...för byta bil vill vi inte!
  4. 2
    :-) Ja, du man tycker nog om sin bil trots en del skavanker :) Vi är också nöjda och hoppas bilen håller så länge som möjligt...för byta bil vill vi inte!
  5. Peter
    #3

    Kolla även bromsar

    Dessa var ett problem fram till -01. Jag är lite osäker om modifieringen kom -01 eller ej. Det är dock lätt att kolla. Om bilen kan ha 15 tums fälgar så är den inte modifierad. Efter modifiering krävde bilen 16 tum. Dock skall framvagnen vara modifierad sen -99 så det låter inte bra att felet även finns på -02.
  6. 3
    Kolla även bromsar Dessa var ett problem fram till -01. Jag är lite osäker om modifieringen kom -01 eller ej. Det är dock lätt att kolla. Om bilen kan ha 15 tums fälgar så är den inte modifierad. Efter modifiering krävde bilen 16 tum. Dock skall framvagnen vara modifierad sen -99 så det låter inte bra att felet även finns på -02.

Liknande trådar

  1. Lastgaller Seat Alhambra/minib
    By Marre m J & E in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-05-27, 17:52
  2. Dyrt????-Seat Alhambra...
    By ise3 in forum Bilsnack
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-05-03, 15:53
  3. Seat Alhambra för/nackdelar?
    By Vinecooler in forum Bilsnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-07-05, 18:05
  4. Trajet, alhambra, previa, sharan..?
    By Annie in forum Bilsnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-05-30, 19:27
  5. Långtest Seat Alhambra -02
    By K-line in forum Bilsnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-12-06, 19:36
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar