Till er alla här inne
Mat & dryck
  1. Klara
    #1

    Till er alla här inne

    Brukar titta in på sidan ibland.
    Många av recepten här inne innehåller mejeriprodukter.
    Är det så att man nu istället för att reda av soppor,såser,grytor mm använder olika slags mejeriprodukter.
    Tidigare använde man sig av topp eller bottenredning.

    Själv använder jag mycke av toppredning eftersom jag ej tål mejeriprodukter.

    Är det någon här inne som använder redningar till vardags?
  2. 1
    Till er alla här inne Brukar titta in på sidan ibland.
    Många av recepten här inne innehåller mejeriprodukter.
    Är det så att man nu istället för att reda av soppor,såser,grytor mm använder olika slags mejeriprodukter.
    Tidigare använde man sig av topp eller bottenredning.

    Själv använder jag mycke av toppredning eftersom jag ej tål mejeriprodukter.

    Är det någon här inne som använder redningar till vardags?
  3. Anette
    #2

    Visst!

    Jag använder min skakis för det mesta. Mest vetemjöl men även potatismjöl eller Maizena. Strömaizenan tycker jag är för odryg.
    Jag tror det började - eller rättare sagt slutade - med creme fraichen. Man behövde inte reda av längre utan det var ju så enkelt att bara röra ner en burk CF och så var det klart. Nån mer än jag som tycker redningar är på väg bort? Beror det på bekvämlighet, okunskap...?
  4. 2
    Visst! Jag använder min skakis för det mesta. Mest vetemjöl men även potatismjöl eller Maizena. Strömaizenan tycker jag är för odryg.
    Jag tror det började - eller rättare sagt slutade - med creme fraichen. Man behövde inte reda av längre utan det var ju så enkelt att bara röra ner en burk CF och så var det klart. Nån mer än jag som tycker redningar är på väg bort? Beror det på bekvämlighet, okunskap...?
  5. Medlem sedan
    Sep 2002
    #3

    Varken eller

    vi undviker mjölkprodukter och jag håller med dig - det är mjölkgrejor i de flesta recept. Men tanken att använda mjöl istället för mjölk har aldrig slagit mig. Istället vänder jag blickarna mot asien och medelhavet och maten blir god utan mjölk :)
  6. 3
    Varken eller vi undviker mjölkprodukter och jag håller med dig - det är mjölkgrejor i de flesta recept. Men tanken att använda mjöl istället för mjölk har aldrig slagit mig. Istället vänder jag blickarna mot asien och medelhavet och maten blir god utan mjölk :)

Liknande trådar

  1. Till alla här inne
    By sunrise in forum Vårdnad - gemensam/enskild
    Svar: 33
    Senaste inlägg: 2006-12-20, 08:26
  2. TILL ALLA HÄR INNE!!!!!!
    By fien-6.6 av 45 in forum Vikt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-08-10, 06:03
  3. Till alla här inne..
    By Nett@n in forum Vikt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-03-03, 08:39
  4. Till alla här inne
    By mallaco in forum _03 Vårbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-01-30, 11:16
  5. Bra text till alla er här inne!
    By groen in forum Singelmingel
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-01-02, 21:00
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar