Hur tillaga kycklingfiléerna?
Mat & dryck
  1. Medlem sedan
    Feb 2005
    #1

    Hur tillaga kycklingfiléerna?

    Skall göra en kantarellrisotto idag och till det har jag köpt kycklingfiléer. Frågan är bara hu jag skall tillaga dem. Att bara steka dem rätt upp och ner blir kanske för torrt? Har ni några tips?
    /Anna
  2. 1
    Hur tillaga kycklingfiléerna? Skall göra en kantarellrisotto idag och till det har jag köpt kycklingfiléer. Frågan är bara hu jag skall tillaga dem. Att bara steka dem rätt upp och ner blir kanske för torrt? Har ni några tips?
    /Anna
  3. Camelia
    #2

    Jag brukar bara salta och peppra

    OCh köra dom i ugnen tills de är _precis_ klara. Har fått tips på att köra dom på 125 grader tills innertemperaturen är 70 grader - då ska de bli möra.
    Risotton har så mycket smak - jag tycker att det är godast med \"neutral\" kyckling till den!
  4. 2
    Jag brukar bara salta och peppra OCh köra dom i ugnen tills de är _precis_ klara. Har fått tips på att köra dom på 125 grader tills innertemperaturen är 70 grader - då ska de bli möra.
    Risotton har så mycket smak - jag tycker att det är godast med \"neutral\" kyckling till den!
  5. Medlem sedan
    Feb 2005
    #3

    Ja,

    jag vill inte marinera dem eftersom det ger för mycket smak. Ska testa att göra som du skrev. Tack för svaret!
  6. 3
    Ja, jag vill inte marinera dem eftersom det ger för mycket smak. Ska testa att göra som du skrev. Tack för svaret!

Liknande trådar

  1. Hur mycket ska jag tillaga?
    By *Koala* in forum Ordet är fritt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2011-12-18, 21:11
  2. Tillaga hel lax?
    By -Emla- in forum Mat & dryck
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-10-26, 13:07
  3. Tillaga fläskkottletter'?
    By hellokiller+N in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-10-19, 16:07
  4. tillaga karrékotletter
    By -Virre- in forum Mat & dryck
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-10-19, 13:12
  5. Kycklingfileerna är tinade
    By betsy in forum Mat & dryck
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-08-09, 15:01
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar