Klippa upp eller inte?
Hem & fritid
  1. Helena
    #1

    Klippa upp eller inte?

    Jag har långt spikrakt hår ner till halva ryggen, det ser välklippt och elegant ut och jag får ofta komplimanger för mitt hår. Men jag vill ha lite mer frisyr så att säga- tror ni jag kan behålla det mesta av längden men klippa upp det så att det blir lite mer *frisyr*? Jag är så trött på det här jämnlånga men vet inte om jag vågar...
  2. 1
    Klippa upp eller inte? Jag har långt spikrakt hår ner till halva ryggen, det ser välklippt och elegant ut och jag får ofta komplimanger för mitt hår. Men jag vill ha lite mer frisyr så att säga- tror ni jag kan behålla det mesta av längden men klippa upp det så att det blir lite mer *frisyr*? Jag är så trött på det här jämnlånga men vet inte om jag vågar...
  3. Medlem sedan
    Jan 2001
    #2

    behåll det jämnlånga, tycker jag

    Jag tycker inte det är så snyggt att klippa upp långt hår om det är spikrakt. Jag tycker att det behövs litet lockighet/fall i håret för att uppklippningen ska komma till sin rätt; annars kan det,tycker jag, se mest bara uttunnat ut. Speciellt om håret är tunnt blir en uttunning kanske inte så bra, om du har tjockt hår kan du ju ha \"råd\" med det, och på så sätt få en ny variant av frisyr.
  4. 2
    behåll det jämnlånga, tycker jag Jag tycker inte det är så snyggt att klippa upp långt hår om det är spikrakt. Jag tycker att det behövs litet lockighet/fall i håret för att uppklippningen ska komma till sin rätt; annars kan det,tycker jag, se mest bara uttunnat ut. Speciellt om håret är tunnt blir en uttunning kanske inte så bra, om du har tjockt hår kan du ju ha \"råd\" med det, och på så sätt få en ny variant av frisyr.
  5. demeter
    #3

    runda av det lite?

    min dotter (14) har också långt tjockt rakt hår. Hon tröttnade på att det hängde som två gardiner vis ansiktet, så hon klippte en halvlång lugg och graderade av det, så att det är längst mitt bak, om du förstår...
    Det blev jättesnyggt, och så har hon sitt långa hår kvar. Håller med om att en uppklippning inte blir lika bra på ett helt rakt hår, men litegrann kan man ju klippa upp det, för att få mer rörelse i håret.
  6. 3
    runda av det lite? min dotter (14) har också långt tjockt rakt hår. Hon tröttnade på att det hängde som två gardiner vis ansiktet, så hon klippte en halvlång lugg och graderade av det, så att det är längst mitt bak, om du förstår...
    Det blev jättesnyggt, och så har hon sitt långa hår kvar. Håller med om att en uppklippning inte blir lika bra på ett helt rakt hår, men litegrann kan man ju klippa upp det, för att få mer rörelse i håret.
  7. Medlem sedan
    Mar 2003
    #4

    Runt ansiktet

    Du kunde ju klippa upp det bara runt ansiktet, men behålla längderna där bak. Så får du en finare inramning än \"gardinerna\" och lite struktur på det hela.

    Ibland är det kul att förnya sig lite ;)
  8. 4
    Runt ansiktet Du kunde ju klippa upp det bara runt ansiktet, men behålla längderna där bak. Så får du en finare inramning än \"gardinerna\" och lite struktur på det hela.

    Ibland är det kul att förnya sig lite ;)

Liknande trådar

  1. Klippa eller inte???
    By Aleandra in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-08-03, 15:54
  2. Klippa eller inte
    By Jessica05 in forum _0807 Julibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-06-03, 21:17
  3. klippa ner eller inte?
    By Johannah m. 3 in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-10-23, 13:00
  4. Ska vi klippa eller inte?
    By Therese & 3 små barn in forum _0505 Majbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-09-08, 14:02
  5. Klippa eller inte klippa??
    By Katta1 in forum Hem & fritid
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-11-03, 10:00
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar