Stil...
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    Jun 2004
    #1

    Stil...

    har jag ingen känns det som. Har börjat nytt jobb där klädkoden är casual (ekonomifunktion, offentlig sektor) - tidigare var det kostym/dräkt som gällde (finansbranschen). Jag är helt borta känns det som - har två par Dockers och en och annan lammullströja som jag går omkring i - men det känns ganska tråkigt... Vad kan man ha på sig? Jag är en ganska diskret person...har begränsad budget... två par jeans och ett par svarta \"finare\" byxor finns i garderoben...
  2. 1
    Stil... har jag ingen känns det som. Har börjat nytt jobb där klädkoden är casual (ekonomifunktion, offentlig sektor) - tidigare var det kostym/dräkt som gällde (finansbranschen). Jag är helt borta känns det som - har två par Dockers och en och annan lammullströja som jag går omkring i - men det känns ganska tråkigt... Vad kan man ha på sig? Jag är en ganska diskret person...har begränsad budget... två par jeans och ett par svarta \"finare\" byxor finns i garderoben...
  3. Tango
    #2

    Smalrandiga

    manchesterbyxor (\"jeanstyp\") mörkbruna, beiga. Ett par linnebyxor nu till sommaren - ljusbeiga, ljusbla kanske. Nagra lite sportigare kavajer. Ett \"twin-set\". Jeans har du ju redan.

    Sen kan du matcha och variera i oändlighet med olika toppar.

    Jag haller mig genomgaende till 4-5 färger i min garderob. Da blir klädinköp _sa_ mycket enklare.
  4. 2
    Smalrandiga manchesterbyxor (\"jeanstyp\") mörkbruna, beiga. Ett par linnebyxor nu till sommaren - ljusbeiga, ljusbla kanske. Nagra lite sportigare kavajer. Ett \"twin-set\". Jeans har du ju redan.

    Sen kan du matcha och variera i oändlighet med olika toppar.

    Jag haller mig genomgaende till 4-5 färger i min garderob. Da blir klädinköp _sa_ mycket enklare.
  5. yab
    #3

    linnebyxor

    finns hyfsat billiga på t ex H&M - enkla t-shirtar i olika färger - flera postorderföretag säljer 3-pack för sådär 200:-, är det lite kallt kan man ju ha någon kofta att hänga på sig.
  6. 3
    linnebyxor finns hyfsat billiga på t ex H&M - enkla t-shirtar i olika färger - flera postorderföretag säljer 3-pack för sådär 200:-, är det lite kallt kan man ju ha någon kofta att hänga på sig.
  7. Carroi
    #4

    Absolut inte

    finns det något värre än skrynkliga linnebyxor i billig kvalitet. Satsa på någon klänning istället, man kan dressa ner den med kofta tex.
  8. 4
    Absolut inte finns det något värre än skrynkliga linnebyxor i billig kvalitet. Satsa på någon klänning istället, man kan dressa ner den med kofta tex.
  9. yab
    #5

    enl \"stilkod\"

    så är linne det enda tyg som \"ska vara \" skrynkligt.
    Men det finns ju oxå en hög bomullsbyxor.
    Jeans finns ju i alla prisklasser.
  10. 5
    enl \"stilkod\" så är linne det enda tyg som \"ska vara \" skrynkligt.
    Men det finns ju oxå en hög bomullsbyxor.
    Jeans finns ju i alla prisklasser.

Liknande trådar

  1. Stil?
    By Lena m E+M in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-07-13, 09:58
  2. Mode och stil-blogg m lite mer alt stil?
    By anemone in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-08-24, 20:43
  3. Vad är stil/inte stil?
    By Tjatmoster in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-03-26, 14:23
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar