kallskuret
Mat & dryck
  1. Medlem sedan
    May 2005
    #1

    kallskuret

    hur mycket skall jag beräkna i kallskuret (rostbiff, skinka/kalkon och ost) för 40 personer? tänker beställa färdigskuret.
  2. 1
    kallskuret hur mycket skall jag beräkna i kallskuret (rostbiff, skinka/kalkon och ost) för 40 personer? tänker beställa färdigskuret.
  3. Medlem sedan
    Nov 1999
    #2

    150 g pp

    så 6 kg kött. Därtill ost. Hur mycket beror på vad som i övrigt serveras.
  4. 2
    150 g pp så 6 kg kött. Därtill ost. Hur mycket beror på vad som i övrigt serveras.
  5. Medlem sedan
    Sep 2002
    #3

    Totalt?

    Alltså av allt kött man serverar? Jag ska kycklingfile, prosciutto och salami på en italiensk buffé - är det totalt 150 g per person eller 150 g per person av vardera???
  6. 3
    Totalt? Alltså av allt kött man serverar? Jag ska kycklingfile, prosciutto och salami på en italiensk buffé - är det totalt 150 g per person eller 150 g per person av vardera???
  7. Medlem sedan
    Nov 2004
    #4

    ;-)

    Med SEX olika rätter så blir det 900 gram, då skall det till at det är hungriga gäster ju ...

    150 gram kött är en bra tumregel och MÅNGA och små fat...
  8. 4
    ;-) Med SEX olika rätter så blir det 900 gram, då skall det till at det är hungriga gäster ju ...

    150 gram kött är en bra tumregel och MÅNGA och små fat...
  9. Medlem sedan
    Nov 1999
    #5

    150 g benfritt kött

    totalt är tumregeln. Men om man har fler än 3 sorter så räknar man med 50 gram per sort och person; ju fler sorters mat man serverar desto mer klämmer folk i sig. Fast har man 14 olika sorters kött så lär inte folk klämma i sig 700 g, men å andra sidan är det få bufféer som har 14 sorters kött. ;)
  10. 5
    150 g benfritt kött totalt är tumregeln. Men om man har fler än 3 sorter så räknar man med 50 gram per sort och person; ju fler sorters mat man serverar desto mer klämmer folk i sig. Fast har man 14 olika sorters kött så lär inte folk klämma i sig 700 g, men å andra sidan är det få bufféer som har 14 sorters kött. ;)
  11. Medlem sedan
    May 2005
    #6

    jisses...

    det blir en jäkla massa kött... ja ja, blir nog bra. tänkte köpa en ostbit och en brietårta, så då blir det kanske inte fullt så mycket kött? de får väl äta tills det tar slut!
    tack för hjälpen!
  12. 6
    jisses... det blir en jäkla massa kött... ja ja, blir nog bra. tänkte köpa en ostbit och en brietårta, så då blir det kanske inte fullt så mycket kött? de får väl äta tills det tar slut!
    tack för hjälpen!
  13. Medlem sedan
    Nov 2004
    #7

    Mycket bröd....

    och marinerad pastasallad och vanlig sallad gör susen det med ;-)
  14. 7
    Mycket bröd.... och marinerad pastasallad och vanlig sallad gör susen det med ;-)
  15. Medlem sedan
    Nov 1999
    #8

    Jo,

    det brukar vara rätt lagom faktiskt. *s* Lite blir det över på det, men min filosofi är utan tvekan att hellre äter jag det själv tre dagar efteråt än att det tar slut. Tänker du tvärtom så kan du gå ner till 4.5 kg totalt, men definitivt inte mindre om du vill att gästerna ska ha en chans att bli mätta och nöjda.

    Ställ det i rätt ordning också; tallrikar, bröd, smör, ost, pastasallad, vanlig sallad, dressing och sist köttet. Då går det mindre kött.
  16. 8
    Jo, det brukar vara rätt lagom faktiskt. *s* Lite blir det över på det, men min filosofi är utan tvekan att hellre äter jag det själv tre dagar efteråt än att det tar slut. Tänker du tvärtom så kan du gå ner till 4.5 kg totalt, men definitivt inte mindre om du vill att gästerna ska ha en chans att bli mätta och nöjda.

    Ställ det i rätt ordning också; tallrikar, bröd, smör, ost, pastasallad, vanlig sallad, dressing och sist köttet. Då går det mindre kött.
  17. Anna
    #9

    recept på

    marinerad pasta sallad???
    är så sugen på nått sont men har inget bra recept, har du??? eller någon annan går ju oxå bra ;)
  18. 9
    recept på marinerad pasta sallad???
    är så sugen på nått sont men har inget bra recept, har du??? eller någon annan går ju oxå bra ;)
  19. Medlem sedan
    Sep 2002
    #10

    Har beställt

    och hon hade också tumregeln 150 g per person. Sen drog vi ifrån för kycklingen som jag ska ha med på bordet också. Så jag har beställt 2.5 kg kött fördelat som 1.3 kg parma (går det mest av enligt henne), 0.5 kg mortadella och 0.7 kg stark salami.
  20. 10
    Har beställt och hon hade också tumregeln 150 g per person. Sen drog vi ifrån för kycklingen som jag ska ha med på bordet också. Så jag har beställt 2.5 kg kött fördelat som 1.3 kg parma (går det mest av enligt henne), 0.5 kg mortadella och 0.7 kg stark salami.

Liknande trådar

  1. Kallskuret och
    By tottis in forum Mat & dryck
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-07-25, 08:18
  2. 40 års fest med kallskuret..
    By tottis in forum Mat & dryck
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-07-12, 16:42
  3. Kallskuret?
    By runa in forum Mat & dryck
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-06-28, 15:37
  4. Kallskuret
    By Lillan in forum Mat & dryck
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-05-28, 19:18
  5. tips om kallskuret!!
    By Tanja+Ninja&CeLinn in forum _0308 Augustibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-04-18, 19:12
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar