Bjuden/inte bjuden på barnkalas
Mammasnack
  1. Hur känner ni andra?
    #1

    Bjuden/inte bjuden på barnkalas

    Vet inte om jag överreagerar, men när min son (nu 4,5) blir bjuden på kalas till någon på dagis blir jag sååå glad. Och motsatsen, när han inte blir bjuden, blir jag ledsen. Antar att det ligger något mer bakom än att han missar 2 timmar med korv och glass, utan att jag är allmänt orolig för att han inte ska bli populär utan hamna utanför gemenskapen med allt det kan innebära.
  2. 1
    Bjuden/inte bjuden på barnkalas Vet inte om jag överreagerar, men när min son (nu 4,5) blir bjuden på kalas till någon på dagis blir jag sååå glad. Och motsatsen, när han inte blir bjuden, blir jag ledsen. Antar att det ligger något mer bakom än att han missar 2 timmar med korv och glass, utan att jag är allmänt orolig för att han inte ska bli populär utan hamna utanför gemenskapen med allt det kan innebära.
  3. Helena
    #2

    Jadå

    Så känner många, och särskilt om man själv har minnen från barndomen som inte är så positiva. Jag kunde själv inte vara säker på att bli bjuden (även om jag nog blev det när det väl kom till kritan, misstänker föräldrainblandning där;-) och det sitter i. Man får skärpa sig så att man inte överför sina egna känslor kring detta på sina ungar.
  4. 2
    Jadå Så känner många, och särskilt om man själv har minnen från barndomen som inte är så positiva. Jag kunde själv inte vara säker på att bli bjuden (även om jag nog blev det när det väl kom till kritan, misstänker föräldrainblandning där;-) och det sitter i. Man får skärpa sig så att man inte överför sina egna känslor kring detta på sina ungar.
  5. Jessica
    #3

    Usch ja

    Mest för att jag vet att hon håller så pass god koll själv - och blir ledsen om det händer. Vid ett tillfälle hade hennes inbjudan legat i några dagar på dagis (HATAR att de lägger dem där av flera anledningar!!!) - vi hade inte varit till \"röret\" innan hon sedan var ledig några dagar (jag är föräldraledig) så när kompisarna började prata om XX:s kalas som skulle gå av stapeln veckan efter och dottern inte visste något om detta, så sååg jag riktigt hur det sved... När vi sedan kom till dagis och hittade inbjudan så var det med en stor suck av lättnad jag fick ge den till henne...
  6. 3
    Usch ja Mest för att jag vet att hon håller så pass god koll själv - och blir ledsen om det händer. Vid ett tillfälle hade hennes inbjudan legat i några dagar på dagis (HATAR att de lägger dem där av flera anledningar!!!) - vi hade inte varit till \"röret\" innan hon sedan var ledig några dagar (jag är föräldraledig) så när kompisarna började prata om XX:s kalas som skulle gå av stapeln veckan efter och dottern inte visste något om detta, så sååg jag riktigt hur det sved... När vi sedan kom till dagis och hittade inbjudan så var det med en stor suck av lättnad jag fick ge den till henne...
  7. Nissa
    #4

    O ja!

    Det är ju oändligt mycket mer än tårta och fiskdamm...
    Själv kör jag stenhårt med principen att antingen bjuda ALLA på dagis eller bara 1-2 stycken.

    Min kompis har berättat att på hennes sons dagis finns det föräldrar som bjudit alla barn UTOM 1-2 stycken. Vidrigt, tycker jag!
  8. 4
    O ja! Det är ju oändligt mycket mer än tårta och fiskdamm...
    Själv kör jag stenhårt med principen att antingen bjuda ALLA på dagis eller bara 1-2 stycken.

    Min kompis har berättat att på hennes sons dagis finns det föräldrar som bjudit alla barn UTOM 1-2 stycken. Vidrigt, tycker jag!

Liknande trådar

  1. Inte bjuden på kalas?
    By Anonym in forum Förskoleklass (6-års.)
    Svar: 32
    Senaste inlägg: 2010-04-26, 16:09
  2. inte bjuden....
    By maravilla in forum Kärlek & relationer
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-05-20, 12:59
  3. Om att inte bli bjuden
    By Gift Kvinna in forum Mammasnack
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2008-04-16, 16:59
  4. Bjuden eller ej på barnkalas
    By 6002 in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-01-18, 10:34
  5. Inte bjuden på kalaset
    By Suebaby in forum Förskoleklass (6-års.)
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2007-04-23, 16:53
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar