Peugeot-krångel
Bilsnack
  1. Medlem sedan
    Aug 1999
    #1

    Peugeot-krångel

    Hej! Är det någon som vet någon sida på nätet där man kan läsa om kända barnsjukdomar på bilar, speciellt peugeot?
    Under det år som vi har ägt vår peugeot 807, så har vi blivit bärgade till verkstad tre gånger vi det här laget. Och de hittar inget fel! Men något fel måste det ju vara eftersom den ibland inte går att starta överhuvudtaget. (När det händer, sker det alltid vid varmt väder efter en kort bensträckarpaus under långfärd.)
  2. 1
    Peugeot-krångel Hej! Är det någon som vet någon sida på nätet där man kan läsa om kända barnsjukdomar på bilar, speciellt peugeot?
    Under det år som vi har ägt vår peugeot 807, så har vi blivit bärgade till verkstad tre gånger vi det här laget. Och de hittar inget fel! Men något fel måste det ju vara eftersom den ibland inte går att starta överhuvudtaget. (När det händer, sker det alltid vid varmt väder efter en kort bensträckarpaus under långfärd.)
  3. Carro m fyra barn
    #2

    det är väl systebil till

    citroen C8? Sån har vi och vi har blivit bärgade en gång till verksatd. Den tappade \"minnet\" ( Engine Immobillaser Falut stod det )... Då hade det regnat in på en liten databox framtill som ärgat sönder och kortslutit databoxen till slut, ett fabrikationsfel. Kanske nåt likadant på er? Vad tråkigt när nya bilar strular!
  4. 2
    det är väl systebil till citroen C8? Sån har vi och vi har blivit bärgade en gång till verksatd. Den tappade \"minnet\" ( Engine Immobillaser Falut stod det )... Då hade det regnat in på en liten databox framtill som ärgat sönder och kortslutit databoxen till slut, ett fabrikationsfel. Kanske nåt likadant på er? Vad tråkigt när nya bilar strular!
  5. Medlem sedan
    Nov 1999
    #3

    Har hört att...

    ...det på en del modernare bilar är så mycket data som skall laddas vid varje start att bilarna inte hinner med - bla lär detta fel finnas på vissa Peugeot modeller. Vi har själva en 807:a men har ta i trä aldrig haft något problem. Åtgärden lär vara att inte vrida nyckeln hela vägen utan stanna till en liten stund strax före start/tändning så att all elektronik hinner med. Vet ej om det hjälper då vi inte haft problemet men som sagt jag har hört att så skulle kunna vara fallet. Lycka till.
  6. 3
    Har hört att... ...det på en del modernare bilar är så mycket data som skall laddas vid varje start att bilarna inte hinner med - bla lär detta fel finnas på vissa Peugeot modeller. Vi har själva en 807:a men har ta i trä aldrig haft något problem. Åtgärden lär vara att inte vrida nyckeln hela vägen utan stanna till en liten stund strax före start/tändning så att all elektronik hinner med. Vet ej om det hjälper då vi inte haft problemet men som sagt jag har hört att så skulle kunna vara fallet. Lycka till.
  7. Medlem sedan
    Aug 1999
    #4

    Ja, det är det..

    Och ert problem påminner om vårt lite. Men här står det antipollution fault. Förra sommaren pratade verkstaden om att det eventuellt var smält silicon i styrboxen tror jag det hette. Kanske är det samma nu, eller också något annat skumt som bara uppstår vid varmt väder.
  8. 4
    Ja, det är det.. Och ert problem påminner om vårt lite. Men här står det antipollution fault. Förra sommaren pratade verkstaden om att det eventuellt var smält silicon i styrboxen tror jag det hette. Kanske är det samma nu, eller också något annat skumt som bara uppstår vid varmt väder.
  9. Medlem sedan
    Aug 1999
    #5

    Tack, ska testa det..

    .. vid varmt väder när bilen kan tänkas lägga av så här. Annars så går den faktiskt utan problem.
  10. 5
    Tack, ska testa det.. .. vid varmt väder när bilen kan tänkas lägga av så här. Annars så går den faktiskt utan problem.
  11. Misan
    #6

    Har haft

    \"Antipollution fault\" ett flertal gånger med vår C8. Första gången var det fel på en luftpump som verkstaden behövde 3-4 gånger på sig att få rätt på. Nu har det hänt 2 gånger till, men de har inte hittat någon orsak (det är inte pumpen nu). De har laddat ner programuppdateringar till bilen, ofta kan det tydligen bero på det. Vi får väl se vad som händer...
  12. 6
    Har haft \"Antipollution fault\" ett flertal gånger med vår C8. Första gången var det fel på en luftpump som verkstaden behövde 3-4 gånger på sig att få rätt på. Nu har det hänt 2 gånger till, men de har inte hittat någon orsak (det är inte pumpen nu). De har laddat ner programuppdateringar till bilen, ofta kan det tydligen bero på det. Vi får väl se vad som händer...
  13. Medlem sedan
    Aug 1999
    #7

    Vilka är symptomen?

    Hej! Det här lät som några intressanta tips att ta upp med verkstaden när bilen ska dit på onsdag. Men jag undrar vilka symptom er bil har haft? Har den som våran inte velat starta alls efter en kort paus under långtur i varmt väder? Men annars varit helt felfri?
  14. 7
    Vilka är symptomen? Hej! Det här lät som några intressanta tips att ta upp med verkstaden när bilen ska dit på onsdag. Men jag undrar vilka symptom er bil har haft? Har den som våran inte velat starta alls efter en kort paus under långtur i varmt väder? Men annars varit helt felfri?
  15. Anonym
    #8

    Åh så där håller vår oxå på

    ibland...den talar om allt möjligt för oss i tid och otid. Verkstan säger att de fixar det men det kommer tillbaka då och då...jättekul en gång när vi stod på en bilfärja och bilen vägrar starta och typ ingen kommer av. MEn än så länge har den startat efter några försök...men lite av grejen med ny bil är ju att man vill känna sig \"säker\" liksom o det lyckas inte Citroenen uppfylla tyvärr...
  16. 8
    Åh så där håller vår oxå på ibland...den talar om allt möjligt för oss i tid och otid. Verkstan säger att de fixar det men det kommer tillbaka då och då...jättekul en gång när vi stod på en bilfärja och bilen vägrar starta och typ ingen kommer av. MEn än så länge har den startat efter några försök...men lite av grejen med ny bil är ju att man vill känna sig \"säker\" liksom o det lyckas inte Citroenen uppfylla tyvärr...
  17. Misan
    #9

    Nja,

    det första felet med luftpumpen gav inga symptom alls.
    Det andra felet har hänt 2 gånger, ena gången en smällkall vintermorgon i -20 grader. Den andra gången var precis efter en långresa, bilen var varm, vi stannade och stängde av motorn. När jag startade den igen så startade den och gick sedan ca 100 meter och sedan började den hacka väldigt mycket. Om den sedan får stå ett tag så blir den normal igen och efter ca 2 dagar så försvinner felmeddelandet. Mycket skumt. Annars fungerar den helt felfritt.

    Jag är faktiskt väldigt trött på den här bilen med sina skumma fel som verkstan inte kan hitta någon orsak till. Min fasa är ju att bilen vägrar starta 100 mil hemifrån med sura, trötta och hungriga barn i bilen...

    Jag har haft långa och ingående diskussioner med verkstaden och tydligen är det inte ovanligt att det är mycket svårt att hitta sådana här fel, men det gör ju det inte mindre irriterande...
  18. 9
    Nja, det första felet med luftpumpen gav inga symptom alls.
    Det andra felet har hänt 2 gånger, ena gången en smällkall vintermorgon i -20 grader. Den andra gången var precis efter en långresa, bilen var varm, vi stannade och stängde av motorn. När jag startade den igen så startade den och gick sedan ca 100 meter och sedan började den hacka väldigt mycket. Om den sedan får stå ett tag så blir den normal igen och efter ca 2 dagar så försvinner felmeddelandet. Mycket skumt. Annars fungerar den helt felfritt.

    Jag är faktiskt väldigt trött på den här bilen med sina skumma fel som verkstan inte kan hitta någon orsak till. Min fasa är ju att bilen vägrar starta 100 mil hemifrån med sura, trötta och hungriga barn i bilen...

    Jag har haft långa och ingående diskussioner med verkstaden och tydligen är det inte ovanligt att det är mycket svårt att hitta sådana här fel, men det gör ju det inte mindre irriterande...
  19. Medlem sedan
    Aug 1999
    #10

    Håller med

    Det här skumma och svårhittade felen är väldigt irriterande. Och sura , trötta och hungriga barn i en bil som inte startar har jag varit med om tre gånger nu. Hittas inget fel på bilen nu så törs vi inte ta paus på andra ställen än där det finns tillgång till mat och toalett under tältsemestern.

    Era symptom var ju inte riktigt lika våra, men på en punkt stämmer det: Om bilen får stå ett tag så fungerar den igen.
  20. 10
    Håller med Det här skumma och svårhittade felen är väldigt irriterande. Och sura , trötta och hungriga barn i en bil som inte startar har jag varit med om tre gånger nu. Hittas inget fel på bilen nu så törs vi inte ta paus på andra ställen än där det finns tillgång till mat och toalett under tältsemestern.

    Era symptom var ju inte riktigt lika våra, men på en punkt stämmer det: Om bilen får stå ett tag så fungerar den igen.
  21. Medlem sedan
    Aug 1999
    #11

    Usch då

    Inte kul det där med att bilen inte startade på färjan. Och jag vet precis vad du menar att man vill känna sig säker med en ny bil. Men med såna här problem blir man på hespänn varje gång det är dags att starta bilen. Kommer den att starta den här gången?
  22. 11
    Usch då Inte kul det där med att bilen inte startade på färjan. Och jag vet precis vad du menar att man vill känna sig säker med en ny bil. Men med såna här problem blir man på hespänn varje gång det är dags att starta bilen. Kommer den att starta den här gången?
  23. Anonym
    #12

    Precis!

    Eller när den där displayen piper och jag blir livrädd \"VAD är det nu då??!!\" Oftast är det dock bensinen som behöver fyllas på*s*
  24. 12
    Precis! Eller när den där displayen piper och jag blir livrädd \"VAD är det nu då??!!\" Oftast är det dock bensinen som behöver fyllas på*s*
  25. Misan
    #13

    Det känner jag igen!

    När man får halvt hjärtsnörp när det är dags att tanka :-)
  26. 13
    Det känner jag igen! När man får halvt hjärtsnörp när det är dags att tanka :-)

Liknande trådar

  1. Hur är Peugeot 307 SW ?????
    By Ev Köpare!? in forum Bilsnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-06-30, 14:45
  2. Peugeot Sätra
    By dirk in forum Bilsnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-04-27, 14:01
  3. Peugeot 1007
    By saran igen in forum Bilsnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-29, 20:00
  4. Peugeot 205 Green
    By Migoo in forum Bilsnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-06-27, 07:39
  5. Hur är Peugeot 307?
    By spinucklan in forum Bilsnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-12-04, 23:37
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar