minibuss
Bilsnack
  1. L
    #1

    minibuss

    Hej!

    Har fått rådet att köpa en modell -01 eller nyare vad gäller minibuss (är mest intresserad av sharan, galaxy el. alhambra). Har nu hittat ett par av årsmodell -99 och -00. Vad är skillnaden egentligen? Kan några år spela så stor roll? Gjordes det mycekt förbättringar till -01orna?

    Tacksam för svar!
  2. 1
    minibuss Hej!

    Har fått rådet att köpa en modell -01 eller nyare vad gäller minibuss (är mest intresserad av sharan, galaxy el. alhambra). Har nu hittat ett par av årsmodell -99 och -00. Vad är skillnaden egentligen? Kan några år spela så stor roll? Gjordes det mycekt förbättringar till -01orna?

    Tacksam för svar!
  3. Bengt
    #2

    -01 ska vara bättre...

    Det gjordes en facelift (grill och lysen) till årsmodell 99 eller 00. I slutet av 2001 så byttes bromsarna ut till större modell som krävde 16-tums hjul för att få plats. Kanske ändrades något mer i fjädringen också, men jag är inte säker på det.
    Bromsarna var en svag punkt tidigare.
  4. 2
    -01 ska vara bättre... Det gjordes en facelift (grill och lysen) till årsmodell 99 eller 00. I slutet av 2001 så byttes bromsarna ut till större modell som krävde 16-tums hjul för att få plats. Kanske ändrades något mer i fjädringen också, men jag är inte säker på det.
    Bromsarna var en svag punkt tidigare.
  5. L
    #3

    Tack för ditt svar!

    .
  6. 3
    Tack för ditt svar! .
  7. Medlem sedan
    Jun 2001
    #4

    De bytte...

    bromsar och hjul 2002, faceliften kom 2001. Från 2002 är 7-punktsbälte standard på alla platser. Alhambra har esp som standard i alla sina bilar från 2001, sharan tror jag har esp som standard från 2003, och på galaxyn är esp:n tillval. ESP är ett antispin och antisladdsystem som är väldans bra att ha när man kör tung och stor bil.

    Sharanen och galaxyn är rent generellt dyrare än alhambran, så gläm inte att kolla in alhambran. Galaxyn har lite annorlunda interiör och exteriör, medans sharan och alhambra är närpå identiska (endast lite olika färg och små detaljer). Så mitt tips är att försöka ha råd att köpa en 2002:a, räker inte pengarna till det köp en 2001:a.
  8. 4
    De bytte... bromsar och hjul 2002, faceliften kom 2001. Från 2002 är 7-punktsbälte standard på alla platser. Alhambra har esp som standard i alla sina bilar från 2001, sharan tror jag har esp som standard från 2003, och på galaxyn är esp:n tillval. ESP är ett antispin och antisladdsystem som är väldans bra att ha när man kör tung och stor bil.

    Sharanen och galaxyn är rent generellt dyrare än alhambran, så gläm inte att kolla in alhambran. Galaxyn har lite annorlunda interiör och exteriör, medans sharan och alhambra är närpå identiska (endast lite olika färg och små detaljer). Så mitt tips är att försöka ha råd att köpa en 2002:a, räker inte pengarna till det köp en 2001:a.

Liknande trådar

  1. bilstol i minibuss?
    By akki in forum Småbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-01-31, 14:25
  2. minibuss -automat???
    By bilköp in forum Bilsnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-01-08, 23:50
  3. För & Nackdelar minibuss?
    By lordxenon in forum Bilsnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-11-11, 16:21
  4. Sälja minibuss?
    By Gitski in forum Bilsnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-09-13, 08:19
  5. Minibuss????
    By Biltrång in forum Bilsnack
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2006-03-20, 08:30
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar