Vit panel + färg på vägg?
Hem & fritid
  1. Linda
    #1

    Vit panel + färg på vägg?

    Hej!
    I vårt nya hus har vi vit panel i köket, Köksluckorna är vita med svarta handtag. Bänkarna är i ek.

    Vad ska jag måla eller tapetsera väggarna i för färg?
    Förslag mottages tacksamt!
  2. 1
    Vit panel + färg på vägg? Hej!
    I vårt nya hus har vi vit panel i köket, Köksluckorna är vita med svarta handtag. Bänkarna är i ek.

    Vad ska jag måla eller tapetsera väggarna i för färg?
    Förslag mottages tacksamt!
  3. Medlem sedan
    Jun 1999
    #2

    Hel eller halv panel?

    Bara så att man vet.
  4. 2
    Hel eller halv panel? Bara så att man vet.
  5. Linda
    #3

    oj, glömde.......

    det är halv panel........
  6. 3
    oj, glömde....... det är halv panel........
  7. Medlem sedan
    Nov 2001
    #4

    Är kanske inne

    i nån grön fas nu, men det skulle bli snyggt med ngn svagt grön ljus nyans. Lite grått i så att säga.
    Tapetsera blir kanonsnyggt till halvpanel. Har en bekant som har vit panel nedtill och en ganska mörkt grönmönstrad tapet upptill.
  8. 4
    Är kanske inne i nån grön fas nu, men det skulle bli snyggt med ngn svagt grön ljus nyans. Lite grått i så att säga.
    Tapetsera blir kanonsnyggt till halvpanel. Har en bekant som har vit panel nedtill och en ganska mörkt grönmönstrad tapet upptill.
  9. Medlem sedan
    Jun 1999
    #5

    Håller med

    Tänker på lindblomsgrönt....svag grön kulör.
    Mörka färger kan få rummet att krympa och tynga ner taket.
  10. 5
    Håller med Tänker på lindblomsgrönt....svag grön kulör.
    Mörka färger kan få rummet att krympa och tynga ner taket.
  11. - Miko -
    #6

    T.ex. Lind, sparris eller

    sallad från Alcro (du kan se färgerna i färgsättaren på www.alcro.se, välj inomhus och sen finns de där). De ovan drar åt grönt. Annars kanske Blåbär&mjölk (lite som ljung).

    Färgkartorna de finns i är \"färger som samspelar\" och \"kulörguide för inomhusfärger\".

    Eller så hade jag tagit Java mjuk och Java medium från serien Världens färger, Nordsjöfärg. De gillar jag jättemkt (också grön)!
    Sa jag att jag eg. inte gillar grönt? *s* Har kommit över mig på senare tid, vissa nyanser!
  12. 6
    T.ex. Lind, sparris eller sallad från Alcro (du kan se färgerna i färgsättaren på www.alcro.se, välj inomhus och sen finns de där). De ovan drar åt grönt. Annars kanske Blåbär&mjölk (lite som ljung).

    Färgkartorna de finns i är \"färger som samspelar\" och \"kulörguide för inomhusfärger\".

    Eller så hade jag tagit Java mjuk och Java medium från serien Världens färger, Nordsjöfärg. De gillar jag jättemkt (också grön)!
    Sa jag att jag eg. inte gillar grönt? *s* Har kommit över mig på senare tid, vissa nyanser!
  13. Medlem sedan
    Mar 2005
    #7

    Titta i mitt album

    Tjära från Alcro till vit panel. Fast hos oss är det ju i en hall. Köp en provburk och måla. Annars är ju även Alcros Cappuccino supersnygg till vit panel (har vi på kontoret)Fast beige,latte osv kankse är uttjatade färger nu. Vi målade ju detta förra året.
  14. 7
    Titta i mitt album Tjära från Alcro till vit panel. Fast hos oss är det ju i en hall. Köp en provburk och måla. Annars är ju även Alcros Cappuccino supersnygg till vit panel (har vi på kontoret)Fast beige,latte osv kankse är uttjatade färger nu. Vi målade ju detta förra året.
  15. Medlem sedan
    Sep 2003
    #8

    Gå och kika på tapeter

    Gå till en måleriaffär och kika på tapeter. Då kommer du få jättemycket inspiration även om du kanske väljer att måla i slutänden.
  16. 8
    Gå och kika på tapeter Gå till en måleriaffär och kika på tapeter. Då kommer du få jättemycket inspiration även om du kanske väljer att måla i slutänden.
  17. Medlem sedan
    Oct 2001
    #9

    Vitt! imt

  18. 9
    Vitt! imt
  19. Medlem sedan
    Mar 2002
    #10

    Salt!

    Alcros färg Salt har vi i hallen till vit panel. Den är ljust grå men varm i tonen och nästan vit. Jättehärlig färg!
  20. 10
    Salt! Alcros färg Salt har vi i hallen till vit panel. Den är ljust grå men varm i tonen och nästan vit. Jättehärlig färg!
  21. Linda
    #11

    Grönt är ok...

    ...men det har jag i det köket jag har nu, tänkte passa på och förändra lite.
  22. 11
    Grönt är ok... ...men det har jag i det köket jag har nu, tänkte passa på och förändra lite.
  23. Linda
    #12

    Som sagt...

    ....har jag grönt nu och vill förändra lite, men tack iallafall.
  24. 12
    Som sagt... ....har jag grönt nu och vill förändra lite, men tack iallafall.
  25. Linda
    #13

    Eran hall var jätte fin...

    ... vill nog ha lite ljusare tror jag. Cappuccino eller latte kanske kan vara något.
  26. 13
    Eran hall var jätte fin... ... vill nog ha lite ljusare tror jag. Cappuccino eller latte kanske kan vara något.
  27. Linda
    #14

    Har gjort det....

    ..... men det blev inte lättare, för mycket att välja mellan :)
  28. 14
    Har gjort det.... ..... men det blev inte lättare, för mycket att välja mellan :)
  29. Linda
    #15

    Tror att det blir för ljust då *imt

    g
  30. 15
    Tror att det blir för ljust då *imt g
  31. Linda
    #16

    Hittar inte den, ska leta vdare imt

    ö
  32. 16
    Hittar inte den, ska leta vdare imt ö
  33. -ullebulle-
    #17

    Er hall var jättefin!

    Jag är inget fan av panel, men med den snygga färgen ovanför så blev det riktigt snyggt!
  34. 17
    Er hall var jättefin! Jag är inget fan av panel, men med den snygga färgen ovanför så blev det riktigt snyggt!
  35. Medlem sedan
    Mar 2005
    #18

    Tack till er

    Nää! Panel är ju inte något som åker upp här frivilligt heller så vi gjorde det bästa av situationen även taket var ju furufärgad panel innan.
  36. 18
    Tack till er Nää! Panel är ju inte något som åker upp här frivilligt heller så vi gjorde det bästa av situationen även taket var ju furufärgad panel innan.

Liknande trådar

  1. New England -panel
    By Mia med Amanda 03 in forum Hem & fritid
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-02-10, 15:00
  2. Färg på vägg till körsbärsfärg
    By Notte m tjejer in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-08-26, 14:34
  3. Byta Panel
    By Johannaaa in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-05-26, 14:40
  4. Panel - pah!
    By caffellatte in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-02-08, 09:39
  5. Panel på väggen?
    By smulan25 in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-09-29, 10:25
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar