Dop-present?
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    Nov 2005
    #1

    Dop-present?

    Vi ska döpa vår förstföda son och undrar man \"kan\" be gästerna sätter in en slant på Loves spaarkonto om de vill ge honom nåt? Är det fräckt kanske?

    Hur gör man med presenter? Vi bor supertrångt och \"vill\" inte ha massa saker till Love... han har ju det han behöver ett tag framöver nu och vi har helt enkelt inte plats. Jag är inte heller förtjust i guldsmeds grejer som de typiska doppresenterna: sparbössa, bestick etc. (Ja, Love kanske skulle ällllsaka en silversparbössa sen, men men.)

    Några förslag på braiga presenter? Vi har kommit på FOTOALBUM, det kan man ju inte få för många av.

    Förstår ju att det är jättekul för gästerna att gå och köpa små gulliga saker till ett litet barn oxå! jag blir ju själv helt lyrisk i barnbutikerna och vill köpa allt gullit jag ser. Är det kanske taskit att ta detta äventyr att barn-shoppa ifrån mina kära gäster?
  2. 1
    Dop-present? Vi ska döpa vår förstföda son och undrar man \"kan\" be gästerna sätter in en slant på Loves spaarkonto om de vill ge honom nåt? Är det fräckt kanske?

    Hur gör man med presenter? Vi bor supertrångt och \"vill\" inte ha massa saker till Love... han har ju det han behöver ett tag framöver nu och vi har helt enkelt inte plats. Jag är inte heller förtjust i guldsmeds grejer som de typiska doppresenterna: sparbössa, bestick etc. (Ja, Love kanske skulle ällllsaka en silversparbössa sen, men men.)

    Några förslag på braiga presenter? Vi har kommit på FOTOALBUM, det kan man ju inte få för många av.

    Förstår ju att det är jättekul för gästerna att gå och köpa små gulliga saker till ett litet barn oxå! jag blir ju själv helt lyrisk i barnbutikerna och vill köpa allt gullit jag ser. Är det kanske taskit att ta detta äventyr att barn-shoppa ifrån mina kära gäster?
  3. Medlem sedan
    Mar 1998
    #2

    Böcker

    Böcker kan ni önska, ge gärna förslag på titlar i så fall. Visst kan ni önska pengar också, speciellt om ni bor trångt. Då kan han få något för de pengarna när han en dag har mer utrymme.
  4. 2
    Böcker Böcker kan ni önska, ge gärna förslag på titlar i så fall. Visst kan ni önska pengar också, speciellt om ni bor trångt. Då kan han få något för de pengarna när han en dag har mer utrymme.
  5. Medlem sedan
    Apr 2003
    #3

    tycker

    det är fräckt att be om pengar i doppresent faktiskt.
    men säg att ni inte vill ha stora saker. de där tennsakerna är hemska jg vet, men man kommer nog inte ifrån dom.
    svårt att säga till folk vad de får/inte får köpa..
  6. 3
    tycker det är fräckt att be om pengar i doppresent faktiskt.
    men säg att ni inte vill ha stora saker. de där tennsakerna är hemska jg vet, men man kommer nog inte ifrån dom.
    svårt att säga till folk vad de får/inte får köpa..
  7. Medlem sedan
    Nov 2005
    #4

    Jaaa

    precis så säger min sambo och jag håller med er... funderar vidare på vad jag kan göra för att komma undan silver-sakerna. Och har blivit övertalad av sambon att inte önska pengar till Love.
  8. 4
    Jaaa precis så säger min sambo och jag håller med er... funderar vidare på vad jag kan göra för att komma undan silver-sakerna. Och har blivit övertalad av sambon att inte önska pengar till Love.
  9. Medlem sedan
    Nov 2005
    #5

    Ja bra!

    Böcker är ju bra. Vill faktiskt ha godnattsagor och ramsor att läsa för Love. Och kanske en sångbok.

    Ang pengar så är det svårt... endel kanske tycker vi är snåla eller nåt... vågar nog inte önska det till Love...
  10. 5
    Ja bra! Böcker är ju bra. Vill faktiskt ha godnattsagor och ramsor att läsa för Love. Och kanske en sångbok.

    Ang pengar så är det svårt... endel kanske tycker vi är snåla eller nåt... vågar nog inte önska det till Love...
  11. Anonym
    #6

    Skivor

    Musik är också bra, barnskivor. Önska en sparbössa med lite fyllning. Eller pengar till en speciell möbel som han kommer att få framöver, som en leksakskista som kan följa med hela livet, men som han inte får ännu pga platsbrist.
  12. 6
    Skivor Musik är också bra, barnskivor. Önska en sparbössa med lite fyllning. Eller pengar till en speciell möbel som han kommer att få framöver, som en leksakskista som kan följa med hela livet, men som han inte får ännu pga platsbrist.
  13. Chanel
    #7

    Inte jag

    Tycker inte jag det är fräckt att be om pengar. Bättre det än en massa annat som tar plats. Visst är det roligt men fonder och aktier är bättre än en nalle i tenn.
  14. 7
    Inte jag Tycker inte jag det är fräckt att be om pengar. Bättre det än en massa annat som tar plats. Visst är det roligt men fonder och aktier är bättre än en nalle i tenn.

Liknande trådar

  1. dop-present
    By toktroll in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-04-28, 12:09
  2. 40 års present
    By Folkabo in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-04-16, 13:45
  3. 50 ârs present
    By j-fr in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-04-03, 20:23
  4. 30- present
    By anonymt namn in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-16, 12:38
  5. Bra present?
    By Strumplisa in forum _0711 Novemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-02-28, 19:20
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar