Bästa sättet att få valpen
Hem & fritid
  1. Kanske valp
    #1

    Bästa sättet att få valpen

    rumsren? Hur har ni gjort?
  2. 1
    Bästa sättet att få valpen rumsren? Hur har ni gjort?
  3. Medlem sedan
    May 2005
    #2

    Har inte haft mer än en valp...

    och vi är mitt i rumsrenheten - men det verkar gå framåt fint, så för den här valpen och den här familjen har det fungerat bra så som vi gör.

    Vi har gått ut efter lek, vila, mat - ja, då man \"byter händelse\". Ibland har det kissats ute, och ibland har det kommit inne... När han har pinkat inne så har vi _aldrig_ visat irritation, utan torkat upp och småpratat med valpen under tiden. Han har intresserat tittat på och ofta försökt knycka toapapper... När han har pinkat ute har vi stått stilla och väntat tills han är klar, och då har vi berömt lite lätt och så vandrat vidare på gården.

    Nu är han nog snart rumsren, han är jätteduktig på att visa att han vill ut - men, jag tror inte att han har förmågan att _hålla sig_ riktigt ännu. Är man inte med direkt då han går till dörren, då hinner han pinka vid dörren. Men det visar ju att han förstår vart man ska gå... ;-)

    Så: tålamod, många vändor ut och in, mycket toalettpapper och en sprayflaska ajax... ;-)
  4. 2
    Har inte haft mer än en valp... och vi är mitt i rumsrenheten - men det verkar gå framåt fint, så för den här valpen och den här familjen har det fungerat bra så som vi gör.

    Vi har gått ut efter lek, vila, mat - ja, då man \"byter händelse\". Ibland har det kissats ute, och ibland har det kommit inne... När han har pinkat inne så har vi _aldrig_ visat irritation, utan torkat upp och småpratat med valpen under tiden. Han har intresserat tittat på och ofta försökt knycka toapapper... När han har pinkat ute har vi stått stilla och väntat tills han är klar, och då har vi berömt lite lätt och så vandrat vidare på gården.

    Nu är han nog snart rumsren, han är jätteduktig på att visa att han vill ut - men, jag tror inte att han har förmågan att _hålla sig_ riktigt ännu. Är man inte med direkt då han går till dörren, då hinner han pinka vid dörren. Men det visar ju att han förstår vart man ska gå... ;-)

    Så: tålamod, många vändor ut och in, mycket toalettpapper och en sprayflaska ajax... ;-)
  5. Medlem sedan
    Dec 2005
    #3

    Ja du...

    Bästa sättet är väl att se till att de kissar/bajsar UTE så många gånger som möjligt, gå ut efter mat, lek och sömn (och lite där emellan också kanske?).

    Gå gärna till samma plats för de kissar helst där de känner sig trygga.

    Kissar valpen inne, lyft upp den lugnt (de slutar kissa då, i alla fall har mina gjort det) gå ut, sätt ner den på ett bra kiss-ställe och vänta tills den kissat en skvätt ute också. Endel belönar när valpen kissat ute men jag tyckte mina valpar mest verkade störda av det så det har inte jag gjort.

    Bli inte arg om den gör sina behov inne.

    Tänk på att det KAN ta tid att få dem rumsrena. Det är naturligtvis individuellt för hundarna hur lång tid det tar men jag tror att om man är flitig med att gå ut med valpen ofta så går det fortare.

    Och med att \"gå ut\" menar jag inga promenader utan sätt ner valpen på en gräsplätt och låt den nosa runt där tills den gjort vad den ska.
  6. 3
    Ja du... Bästa sättet är väl att se till att de kissar/bajsar UTE så många gånger som möjligt, gå ut efter mat, lek och sömn (och lite där emellan också kanske?).

    Gå gärna till samma plats för de kissar helst där de känner sig trygga.

    Kissar valpen inne, lyft upp den lugnt (de slutar kissa då, i alla fall har mina gjort det) gå ut, sätt ner den på ett bra kiss-ställe och vänta tills den kissat en skvätt ute också. Endel belönar när valpen kissat ute men jag tyckte mina valpar mest verkade störda av det så det har inte jag gjort.

    Bli inte arg om den gör sina behov inne.

    Tänk på att det KAN ta tid att få dem rumsrena. Det är naturligtvis individuellt för hundarna hur lång tid det tar men jag tror att om man är flitig med att gå ut med valpen ofta så går det fortare.

    Och med att \"gå ut\" menar jag inga promenader utan sätt ner valpen på en gräsplätt och låt den nosa runt där tills den gjort vad den ska.

Liknande trådar

  1. Det bästa sättet att få förslag på
    By caffellatte in forum Ordet är fritt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2010-02-06, 16:50
  2. Bästa sättet få ut granatäpplekärnor
    By Tuttan* in forum Mat & dryck
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-11-30, 10:58
  3. avsugning, bästa sättet?
    By anonymt namn in forum Sex & erotik
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-05-17, 12:03
  4. Bästa sättet att boka
    By Fjärde in forum Resesnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-06-10, 18:24
  5. Bästa sättet att slå in kola!!!
    By Susanne in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-12-14, 13:57
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar