Frysa bottnar med rice krispies?
Mat & dryck
  1. Elis
    #1

    Frysa bottnar med rice krispies?

    Har bakat marängbottnar med rice krispies till sonens barnkalas i morgon. Nu har han blivit sjuk och kalaset måste ställas in. Går det att frysa bottnarna för att använda senare? Eller kommer de bli sega och konstiga när de tinas?
  2. 1
    Frysa bottnar med rice krispies? Har bakat marängbottnar med rice krispies till sonens barnkalas i morgon. Nu har han blivit sjuk och kalaset måste ställas in. Går det att frysa bottnarna för att använda senare? Eller kommer de bli sega och konstiga när de tinas?
  3. Jenski
    #2

    Tror inte att de blir sega....

    men om de skulle bli sega så borde de ju gå att fräscha upp i ugnen på svag värme.
  4. 2
    Tror inte att de blir sega.... men om de skulle bli sega så borde de ju gå att fräscha upp i ugnen på svag värme.
  5. Medlem sedan
    Dec 2005
    #3

    Jag personligen

    älskar sega saker ;) Det är ju bara såå gott med sega maränger! Jag skule chansa på att frysa!
  6. 3
    Jag personligen älskar sega saker ;) Det är ju bara såå gott med sega maränger! Jag skule chansa på att frysa!
  7. Elis
    #4

    Tack båda...

    Då hamnar de i frysen, lite synd nästan - hade gärna smaskat på lite tårta i kväll:-)
  8. 4
    Tack båda... Då hamnar de i frysen, lite synd nästan - hade gärna smaskat på lite tårta i kväll:-)
  9. Medlem sedan
    Dec 2005
    #5

    Jamen då

    kommer jag om du vill ;)
  10. 5
    Jamen då kommer jag om du vill ;)

Liknande trådar

  1. När bottnar man?
    By Anonym in forum _1003 Marsbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-04-21, 15:39
  2. Frysa ogräddade pizza-bottnar???
    By pallella in forum Mat & dryck
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-03-12, 21:33
  3. Jag tror det bottnar i en
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2007-04-23, 13:24
  4. Flera bottnar
    By Jica in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-04-22, 21:35
  5. Hur förvara maräng bottnar?
    By marlene64 in forum Mat & dryck
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-12-18, 17:18
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar