Flickrum med snedtak
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    Dec 2002
    #1

    Flickrum med snedtak

    Min "lilla" tös på åtta har kommit på att hon vill ha en ikea hemse dagbädd. Det ändå var läge att köpa en ny säng. Inga problem med det (sängen kommer att stå en bir från väggen men det gör inget) Men hur gör man med allt annat när man har låga sned tak. Hon har två dockskåp och ett barbie hus hur ska man få plats med allt när man inte kan ha något på två lång väggar? Jo sängen kommer ju att stå mot en. Hela rummet är i råspont omålat. och golvet är målat i lila.
    (enda färgerna som gäller rosa lila.) förslag motgages tacksamt.
  2. 1
    Flickrum med snedtak Min "lilla" tös på åtta har kommit på att hon vill ha en ikea hemse dagbädd. Det ändå var läge att köpa en ny säng. Inga problem med det (sängen kommer att stå en bir från väggen men det gör inget) Men hur gör man med allt annat när man har låga sned tak. Hon har två dockskåp och ett barbie hus hur ska man få plats med allt när man inte kan ha något på två lång väggar? Jo sängen kommer ju att stå mot en. Hela rummet är i råspont omålat. och golvet är målat i lila.
    (enda färgerna som gäller rosa lila.) förslag motgages tacksamt.
  3. Medlem sedan
    Feb 2005
    #2

    Alla våra barnrum...

    har snedtak och dottern har en säng mot väggen vid snedtaket, en liten, låg bokhylla på ena kortsidan (där det också är snedtak), en byrå med den enda höga väggen samt en garderob. Här är lite bilder om du vill se:

    http://www.pixbox.se/pic_show_id1183075.html
    Wilma 2000/04 ♥
    Ludvig 2002/05 ♥
    Alva 2005/09 ♥

    www.nawla.wordpress.com
  4. 2
    Alla våra barnrum... har snedtak och dottern har en säng mot väggen vid snedtaket, en liten, låg bokhylla på ena kortsidan (där det också är snedtak), en byrå med den enda höga väggen samt en garderob. Här är lite bilder om du vill se:

    http://www.pixbox.se/pic_show_id1183075.html
  5. Medlem sedan
    Feb 2005
    #3
    Såg nu att byrån inte fanns med på bilderna. Den står i alla fall där dockvagnen står på ena bilden...
  6. 3
    Såg nu att byrån inte fanns med på bilderna. Den står i alla fall där dockvagnen står på ena bilden...
  7. Medlem sedan
    Jan 2004
    #4

    Inte svar på frågan, men jag undrar

    hur kommer ni göra?
    Kommer ni lägga i en 90 madrass och låta den sticka ut lite, eller kommer dottern ha en 80cm säng?
    Vi har också tittat på den, men jag tvekar att köpa en så pass dyr säng som bara är 80 cm bred..
    Den är ju såå fin och skulle passa så bra i rummet, men jag tvekar..
    ~fånga dagen~ ~carpe diem~ ~seize the day~..

    Alla goda ting är tre!
  8. 4
    Inte svar på frågan, men jag undrar hur kommer ni göra?
    Kommer ni lägga i en 90 madrass och låta den sticka ut lite, eller kommer dottern ha en 80cm säng?
    Vi har också tittat på den, men jag tvekar att köpa en så pass dyr säng som bara är 80 cm bred..
    Den är ju såå fin och skulle passa så bra i rummet, men jag tvekar..

Liknande trådar

  1. badrum med snedtak
    By snickarn kommer! in forum Hem & fritid
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-06-05, 08:17
  2. snedtak
    By jeanette in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-29, 16:11
  3. Möblera under snedtak?
    By Frukt är godis in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-31, 20:56
  4. tapetsering i rum m snedtak?
    By TessS in forum Hem & fritid
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-03-05, 21:09
  5. Badrum med snedtak
    By TessS in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-02-11, 14:14
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar