Hur förvarar ni era ögonskuggor mm?
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    Jan 2001
    #1

    Hur förvarar ni era ögonskuggor mm?

    Har många ögonskuggor, ca 40 stycken från MUS, FACE och MAC. Söta små runda burkar. *s* Men hur ska jag förvara dom så jag har bäst överblick? Just nu är det huller om buller i nån bytta, flera lager.*usch*
    Fick en helt vansinnig idé igår när jag försökte somna. Att klistra magneter på undersidan av alla burkar o sätta upp en anslagstavla i metall? Sån där hållare för pennor till tex whiteboardtavlor till penslar mm. Totalt vansinnigt?
    Tar emot alla tips som inte innebär jättestora investeringar. Vi ska renovera badrummet om ett par år och jag har sneglat hårt på Ikeas nya smarta förvaringsgrejor för smink o smycken, men det är ju som sagt ett tag till renovering.
  2. 1
    Hur förvarar ni era ögonskuggor mm? Har många ögonskuggor, ca 40 stycken från MUS, FACE och MAC. Söta små runda burkar. *s* Men hur ska jag förvara dom så jag har bäst överblick? Just nu är det huller om buller i nån bytta, flera lager.*usch*
    Fick en helt vansinnig idé igår när jag försökte somna. Att klistra magneter på undersidan av alla burkar o sätta upp en anslagstavla i metall? Sån där hållare för pennor till tex whiteboardtavlor till penslar mm. Totalt vansinnigt?
    Tar emot alla tips som inte innebär jättestora investeringar. Vi ska renovera badrummet om ett par år och jag har sneglat hårt på Ikeas nya smarta förvaringsgrejor för smink o smycken, men det är ju som sagt ett tag till renovering.
  3. Medlem sedan
    Mar 2003
    #2
    Åh vilken smart idé!! Mitt problem är bara VAR jag skulle få plats med det utan att behöva springa igenom halva lägenheten (jag sminkar mig oftast i badrummet), samt utan att maken skulle få spader *S* Jag menar, jag hade nog inte uppskattat om han magnetiserat upp sina rakhyvlar på väggen
  4. 2
    Åh vilken smart idé!! Mitt problem är bara VAR jag skulle få plats med det utan att behöva springa igenom halva lägenheten (jag sminkar mig oftast i badrummet), samt utan att maken skulle få spader *S* Jag menar, jag hade nog inte uppskattat om han magnetiserat upp sina rakhyvlar på väggen
  5. Medlem sedan
    Apr 2000
    #3
    Det var ju ingen dum ide
    Här ligger dom i en nessecär och brukar tappa dom så dom går sönder
    Köpte 2 nye maybelline mousse,hoppas inte dom går sönder *hehe*
  6. 3
    Det var ju ingen dum ide
    Här ligger dom i en nessecär och brukar tappa dom så dom går sönder
    Köpte 2 nye maybelline mousse,hoppas inte dom går sönder *hehe*
  7. Medlem sedan
    Dec 2002
    #4

    MUS

    Har jättefina sminkväskor med fack för ögonskuggorna. Jag har en sån, jättefin!
    Idén om att hänga upp dem på väggen är ju oxå jättesmart! Fast jag hade nog satt kardborre istället för magneter. Har dom inte det i sina "hyllor" på MUS?
    Maria m Olivia&Elliot
  8. 4
    MUS Har jättefina sminkväskor med fack för ögonskuggorna. Jag har en sån, jättefin!
    Idén om att hänga upp dem på väggen är ju oxå jättesmart! Fast jag hade nog satt kardborre istället för magneter. Har dom inte det i sina "hyllor" på MUS?
  9. -ullebulle-
    #5
    Jag har mina i en låda i trä från ikea. Jag har också hur många som helst (ett sextiotal) och de får inte plats i den här lådan längre, de ligger staplade i tre lager... Behöver köpa en till låda helt enkelt, för den är skitbra annars, man har bra översikt och hittar (om de inte ligger i tre lager *s*) den färg man ska ha direkt.

    Passar perfekt till de runda burkarna som mus, face, mac och nouba har. Förvara även annat smink däri, pennor, penslar, mascaror odyl har jag ståendes i transparenta pennburkar i plexi.
  10. 5
    Jag har mina i en låda i trä från ikea. Jag har också hur många som helst (ett sextiotal) och de får inte plats i den här lådan längre, de ligger staplade i tre lager... Behöver köpa en till låda helt enkelt, för den är skitbra annars, man har bra översikt och hittar (om de inte ligger i tre lager *s*) den färg man ska ha direkt.

    Passar perfekt till de runda burkarna som mus, face, mac och nouba har. Förvara även annat smink däri, pennor, penslar, mascaror odyl har jag ståendes i transparenta pennburkar i plexi.
  11. -ullebulle-
    #6
    Jag har även haft en idé om att bygga ett litet grundt skåp med hyllor med små "relingar" så att man kan ställa dem på högkant sas, så att man ser färgerna.
  12. 6
    Jag har även haft en idé om att bygga ett litet grundt skåp med hyllor med små "relingar" så att man kan ställa dem på högkant sas, så att man ser färgerna.
  13. Medlem sedan
    Jan 2001
    #7
    Fast rakhyvlar är ju inte vackra direkt, det är ju däremot mina ögonskuggor! *s*
  14. 7
    Fast rakhyvlar är ju inte vackra direkt, det är ju däremot mina ögonskuggor! *s*
  15. Medlem sedan
    Jan 2001
    #8
    Ja, jag har typ ett dussin "smarta" nescesärer, problemet är att ingen av dom sväljer ALLA skuggor samt att många är i svart nät vilket gör att man inte ser färgerna så bra. De som är i genomskinlig plast blir fort sunkiga. :-( Nä, kardborre eller magnet får det nog bli! Skulle helst vilja ha en liten minibyrå i genomskinlig plast där jag kunde sortera dom färg för färg. *söker med ljus o lykta*
  16. 8
    Ja, jag har typ ett dussin "smarta" nescesärer, problemet är att ingen av dom sväljer ALLA skuggor samt att många är i svart nät vilket gör att man inte ser färgerna så bra. De som är i genomskinlig plast blir fort sunkiga. :-( Nä, kardborre eller magnet får det nog bli! Skulle helst vilja ha en liten minibyrå i genomskinlig plast där jag kunde sortera dom färg för färg. *söker med ljus o lykta*
  17. Medlem sedan
    Jan 2001
    #9
    Vet du vad den lådan heter?
  18. 9
    Vet du vad den lådan heter?
  19. Medlem sedan
    Jan 2001
    #10
    Aha! Som en tallrikshylla i miniformat! *asg* Ja, det var ju en bra idé om man var snickarkunnig. *fnular*
  20. 10
    Aha! Som en tallrikshylla i miniformat! *asg* Ja, det var ju en bra idé om man var snickarkunnig. *fnular*
  21. -ullebulle-
    #11
    Minns inte, hittar den inte på ikeas hemsida heller. Hoppas den inte har utgått bara för jag vill ju ha en till!
  22. 11
    Minns inte, hittar den inte på ikeas hemsida heller. Hoppas den inte har utgått bara för jag vill ju ha en till!
  23. Medlem sedan
    Jan 2001
    #12
    Är nyfiken på Mujis produkter, men tyvärr har inte vårat Åhlens deras sortiment. Får försöka mäta mig fram till nån modell som skulle kunna funka, kanske den här?
    http://www.mujionline.co.uk/catalogu...Sub=17&PID=187
  24. 12
    Är nyfiken på Mujis produkter, men tyvärr har inte vårat Åhlens deras sortiment. Får försöka mäta mig fram till nån modell som skulle kunna funka, kanske den här?
    http://www.mujionline.co.uk/catalogu...Sub=17&PID=187
  25. -ullebulle-
    #13
    Åh, den var ju helt perfekt! Och snygg också! Den ska jag kolla på när jag får lön! Tror du den är dyr? Du kanske rentav vet hur mycket den kostar?

    BTW så funkar de där tabletterna över förväntan!
  26. 13
    Åh, den var ju helt perfekt! Och snygg också! Den ska jag kolla på när jag får lön! Tror du den är dyr? Du kanske rentav vet hur mycket den kostar?

    BTW så funkar de där tabletterna över förväntan!
  27. Medlem sedan
    Jul 2001
    #14

    HUVUDET PÅ SPIKEN!

    Du har redan kommit på det smartaste sättet: magneter och magnettavla! Har organiserat mitt smink så i ett par år nu och det finns inget som slår det! Köp lösa magneter på t ex Tiimari och tavla/tavlor på Ikea. Superlim och sen är det bara att limma. Tänk på att olika magneter har olika hållstyrka så du inte tar för tunga grejor på för klen magnet. Jag satte mina tavlor på väggen, syrran har för liten toalett så hennes 3(!!) tavlor hamnade på insidan av dörren. I mitt nya badrum kommer jag att ha ett högskåp för produkter och där ska magnettavlorna sitta på insidan av dörren.
  28. 14
    HUVUDET PÅ SPIKEN! Du har redan kommit på det smartaste sättet: magneter och magnettavla! Har organiserat mitt smink så i ett par år nu och det finns inget som slår det! Köp lösa magneter på t ex Tiimari och tavla/tavlor på Ikea. Superlim och sen är det bara att limma. Tänk på att olika magneter har olika hållstyrka så du inte tar för tunga grejor på för klen magnet. Jag satte mina tavlor på väggen, syrran har för liten toalett så hennes 3(!!) tavlor hamnade på insidan av dörren. I mitt nya badrum kommer jag att ha ett högskåp för produkter och där ska magnettavlorna sitta på insidan av dörren.

Liknande trådar

  1. Ögonskuggor - vad använder ni?
    By pudding* in forum Hem & fritid
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-09-09, 16:58
  2. Lancomes ögonskuggor...
    By Corinne m. 4 in forum Hem & fritid
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-02-06, 13:52
  3. Förvaring för ögonskuggor!
    By ellba in forum Hem & fritid
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-11-08, 21:59
  4. Ni som använder Ögonskuggor!
    By tn79 in forum Hem & fritid
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2006-11-05, 19:18
  5. Om man har tre likadana ögonskuggor
    By LaMa in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-04-18, 09:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar