Elkostnader
Hem & fritid
  1. anonymt namn
    #1

    Elkostnader

    Hej!
    Vad är "normalt" i elkostnad för en 4-personers familj i ett radhus med vattenburen el?
  2. 1
    Elkostnader Hej!
    Vad är "normalt" i elkostnad för en 4-personers familj i ett radhus med vattenburen el?
  3. Medlem sedan
    Aug 2000
    #2
    Normalt vet jag inte om vi har, men vi har soutterräng(?)villa på 145 kvm med vattenburen elvärme och vi gör av med 32000 kWh/året.

    Kostnaden vågar jag inte ge i siffror för elpriset stiger ju varje dag så dagens siffror är gamla och glömda imorgon...
  4. 2
    Normalt vet jag inte om vi har, men vi har soutterräng(?)villa på 145 kvm med vattenburen elvärme och vi gör av med 32000 kWh/året.

    Kostnaden vågar jag inte ge i siffror för elpriset stiger ju varje dag så dagens siffror är gamla och glömda imorgon...
  5. anonymt namn
    #3
    Tack, då har man ju något att gå efter iallafall!
  6. 3
    Tack, då har man ju något att gå efter iallafall!
  7. Medlem sedan
    Apr 2003
    #4

    Ett annat svar

    Vi har direktverkande el i en enplansvilla, 185 kvm, och en elförbrukning på 21 000 kWh/år. Jag tror att planlösningen gör massor för elförbrukningen samt isoleringen i väggar, golv och tak. Det är svårt att jämföra mellan olika hus. Fråga de tidigare ägarna eller mäklaren vad elförbrukningen är, det brukar de ha koll på
  8. 4
    Ett annat svar Vi har direktverkande el i en enplansvilla, 185 kvm, och en elförbrukning på 21 000 kWh/år. Jag tror att planlösningen gör massor för elförbrukningen samt isoleringen i väggar, golv och tak. Det är svårt att jämföra mellan olika hus. Fråga de tidigare ägarna eller mäklaren vad elförbrukningen är, det brukar de ha koll på

Liknande trådar

  1. Höga elkostnader?
    By Barnfamilj in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-01-21, 10:36
  2. Få ner elkostnader?
    By smulan25 in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-09-29, 07:14
  3. Elkostnader & fastighetsskatt...
    By Katten in forum Hem & fritid
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-04-04, 00:40
  4. Ang elkostnader
    By Aprille in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-03-14, 09:07
  5. Ang elkostnader
    By Aprille in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-03-14, 08:17
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar