Mina bönor spricker
  1. camelia
    #1

    Mina bönor spricker

    *morrar*

    HUUUUUUR ska jag göra för att koka kidneybönor som _inte_ spricker och mjölar sig? Tips, snälla!
  2. 1
    Mina bönor spricker *morrar*

    HUUUUUUR ska jag göra för att koka kidneybönor som _inte_ spricker och mjölar sig? Tips, snälla!
  3. Medlem sedan
    Nov 1999
    #2
    Blötlägga längre? Jag vet faktiskt inte, mungbönor och sojabönor är de anda sorterna jag kan koka som inte faller isär helt. Vita små bönor funakr också hyfsat. Kidneybönor har jag gett upp på.
  4. 2
    Blötlägga längre? Jag vet faktiskt inte, mungbönor och sojabönor är de anda sorterna jag kan koka som inte faller isär helt. Vita små bönor funakr också hyfsat. Kidneybönor har jag gett upp på.
  5. Medlem sedan
    Jan 2005
    #3

    kanske

    antingen blötlägga dem längre som cat sa eller koka dem mindre. du får passa på dem ordentligt
  6. 3
    kanske antingen blötlägga dem längre som cat sa eller koka dem mindre. du får passa på dem ordentligt
  7. Medlem sedan
    Jan 2000
    #4
    Jag blötlägger i MINST 16 timmar, ibland längrre, sen kokar jag 1 timme ungefär på SVAG värme, det bubblar knappt. Det har gått hyffsat okej.
  8. 4
    Jag blötlägger i MINST 16 timmar, ibland längrre, sen kokar jag 1 timme ungefär på SVAG värme, det bubblar knappt. Det har gått hyffsat okej.
  9. camelia
    #5

    Tack!

    Då provar jag med längre blötläggningstid och att koka dom _försiktigt_ och ser om det hjälper.
  10. 5
    Tack! Då provar jag med längre blötläggningstid och att koka dom _försiktigt_ och ser om det hjälper.

Liknande trådar

  1. Ajajaj mina bröst spricker snart....
    By Trull2012 in forum 1201 Januaribarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2012-01-28, 18:20
  2. Jag spricker!
    By nillan71 in forum _1005 Majbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-06-30, 09:02
  3. spricker vid sex
    By anonymt namn in forum Sex & erotik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-08-25, 19:43
  4. Vad äter mina bönor?
    By La mama in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-06-13, 20:44
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar