toyota previa
Bilsnack
  1. Medlem sedan
    Jun 2004
    #1

    toyota previa

    vi får tillökning i familjen om ett par månader och måste byta till en 7 sitsig bil. Vi har pratat om en previa, kan ju tillägga att vi inte kommer köpa en nyare modell eftersom vår ekonomi inte tillåter det!

    Men frågan jag nu har är hur stort blir bagarutrymmet om man har alla säten uppfälda, får man plats med en ordentlig barnvagn!
  2. 1
    toyota previa vi får tillökning i familjen om ett par månader och måste byta till en 7 sitsig bil. Vi har pratat om en previa, kan ju tillägga att vi inte kommer köpa en nyare modell eftersom vår ekonomi inte tillåter det!

    Men frågan jag nu har är hur stort blir bagarutrymmet om man har alla säten uppfälda, får man plats med en ordentlig barnvagn!
  3. Medlem sedan
    Jun 2001
    #2
    Vet inte mycket om previa mer än att man skall undvika den äldre modellen och försöka köpa den nya modellen om man har råd. Största anledningen till att man skall undvika gamla previan är att den är bakhjulsdriven och om jag inte missminner mig har problem med växellådorna. Rent generellt gäller det tyvärr alla MPV:er att man skall försöka sträcka sig så att man når de senare modellerna producerade 98-02 och senare. Tror också att det egentligen endast är chrysler grand voyager och chevrolet transport som du får plats med barnvagn i bagageutrymmet när du har alla 7 stolarna i. Övriga bilmodeller får ett litet sött bagageutrymme i den situationen. Men det kan då vara aktuellt att titta på bilar som inte har soffa längst bak utan stolar för då kan man ha en 6-sitsig bil och barnvagn. Ja, så vad som gäller är så nytt som möjligt och att kolla krocksäkerhet, väghållning, soppaförbrukning (dessa bilar kan vara rätt törstiga) och framförallt möbleringsbarhet.
  4. 2
    Vet inte mycket om previa mer än att man skall undvika den äldre modellen och försöka köpa den nya modellen om man har råd. Största anledningen till att man skall undvika gamla previan är att den är bakhjulsdriven och om jag inte missminner mig har problem med växellådorna. Rent generellt gäller det tyvärr alla MPV:er att man skall försöka sträcka sig så att man når de senare modellerna producerade 98-02 och senare. Tror också att det egentligen endast är chrysler grand voyager och chevrolet transport som du får plats med barnvagn i bagageutrymmet när du har alla 7 stolarna i. Övriga bilmodeller får ett litet sött bagageutrymme i den situationen. Men det kan då vara aktuellt att titta på bilar som inte har soffa längst bak utan stolar för då kan man ha en 6-sitsig bil och barnvagn. Ja, så vad som gäller är så nytt som möjligt och att kolla krocksäkerhet, väghållning, soppaförbrukning (dessa bilar kan vara rätt törstiga) och framförallt möbleringsbarhet.

Liknande trådar

  1. Toyota previa, någon?
    By Only the lonely in forum Många barn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-04-12, 22:37
  2. Efterföljaren t. Toyota Previa
    By Corinne m. 4 in forum Bilsnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-15, 21:40
  3. Grand Espace ./. Toyota Previa
    By Åsa m grek4an in forum Bilsnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-18, 10:30
  4. Toyota Previa
    By familjsen in forum Bilsnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-08-19, 18:52
  5. Toyota Previa
    By Stor familj in forum Bilsnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-04-04, 18:04
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar