Diagnosförslag
Hem & fritid
  1. Annika60
    #1

    Diagnosförslag

    Min kära gamla antikvitet (Dell 1996...) verkar vilja pensionera sig...
    Men jag tänkte hon skulle leva över jul i vart fall...

    Följande händer: Det knäpper till i skärmen och bilden mörknar och krymper, för att sen ljusna igen och öka till sin normala storlek.

    Det här har hänt från och till rätt länge, och alltid efter att man väcker skärmen efter viloläget.

    Häromdagen slocknade skärmen helt.

    Jag bytte till en annan skärm jag hade i garderoben (utan att stänga av datorn) och fick bild igen.

    Fast den här knäpper på samma sätt den också; så jag börjar luta åt grafikkortet.
    I går hade skärmen också slocknat och gick inte att väcka, när jag varit borta ett tag, men det funkade efter omstart.

    Vad tror ni?
    Grafikkortet?
  2. 1
    Diagnosförslag Min kära gamla antikvitet (Dell 1996...) verkar vilja pensionera sig...
    Men jag tänkte hon skulle leva över jul i vart fall...

    Följande händer: Det knäpper till i skärmen och bilden mörknar och krymper, för att sen ljusna igen och öka till sin normala storlek.

    Det här har hänt från och till rätt länge, och alltid efter att man väcker skärmen efter viloläget.

    Häromdagen slocknade skärmen helt.

    Jag bytte till en annan skärm jag hade i garderoben (utan att stänga av datorn) och fick bild igen.

    Fast den här knäpper på samma sätt den också; så jag börjar luta åt grafikkortet.
    I går hade skärmen också slocknat och gick inte att väcka, när jag varit borta ett tag, men det funkade efter omstart.

    Vad tror ni?
    Grafikkortet?
  3. Medlem sedan
    Feb 1998
    #2
    Tja, har du inte två skärmar med samma fel måste det ju vara grafikkortet, annars hade jag nog gissat på skärmen. Kabeln kanske?
  4. 2
    Tja, har du inte två skärmar med samma fel måste det ju vara grafikkortet, annars hade jag nog gissat på skärmen. Kabeln kanske?
  5. Annika60
    #3
    Kabeln kan det ju vara...
    Just nu funkar det faktiskt...
    Håller tummarna för att det fortsätter så ;-)
  6. 3
    Kabeln kan det ju vara...
    Just nu funkar det faktiskt...
    Håller tummarna för att det fortsätter så ;-)

Liknande trådar

  1. Diagnosförslag?
    By Nalliwer in forum Bilsnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-07-24, 15:22
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar