ta bort tapet-hjälp önskas!!
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    Jan 2001
    #1

    ta bort tapet-hjälp önskas!!

    (flyttar frågan från OÄF in hit)

    vi har målad masonit i köket utom en vägg som hade en 60-70tals tapet som fondvägg men vi tapetserade om fondväggen och på masoniten.
    jag behöver nu tips om hur jag kan få bort tapeten på enklast sätt( kökrenovering).

    just nu blöter jag den och jag får rent ner till masoniten men det sitter som f*n på sina ställen, vad har ni för tips? vi försöker få det rent till masoniten för att sen antingen sätta en slät väv eller måla direkt på, att riva bort masoniten och sätta gips går inte, det drar med sig allt så som tex dörrar och fönster. Så nån som har ett bra tips, det mottages tacksamt av en trött 0rcid
    Orcid the Greatest
  2. 1
    ta bort tapet-hjälp önskas!! (flyttar frågan från OÄF in hit)

    vi har målad masonit i köket utom en vägg som hade en 60-70tals tapet som fondvägg men vi tapetserade om fondväggen och på masoniten.
    jag behöver nu tips om hur jag kan få bort tapeten på enklast sätt( kökrenovering).

    just nu blöter jag den och jag får rent ner till masoniten men det sitter som f*n på sina ställen, vad har ni för tips? vi försöker få det rent till masoniten för att sen antingen sätta en slät väv eller måla direkt på, att riva bort masoniten och sätta gips går inte, det drar med sig allt så som tex dörrar och fönster. Så nån som har ett bra tips, det mottages tacksamt av en trött 0rcid
  3. Medlem sedan
    Feb 2005
    #2

    Svarar som på OÄF ;-)

    Rolla på tapetklister. Täck med plast. Låt sitta över natten. På'n igen ;-)

    Renoveringsgips på masoniten?
    *** Värd hos allt för föräldrar ***
  4. 2
    Svarar som på OÄF ;-) Rolla på tapetklister. Täck med plast. Låt sitta över natten. På'n igen ;-)

    Renoveringsgips på masoniten?
  5. Medlem sedan
    Jan 2001
    #3
    går inte med gips tyvärr annars hade vi tagit det på momangen tack för tipset.
  6. 3
    går inte med gips tyvärr annars hade vi tagit det på momangen tack för tipset.
  7. Medlem sedan
    Nov 2002
    #4

    Easy-cover..

    ..eller återställare som dom också kallas är mitt tips! En tjockare tapet som sätts upp med våtrumslim och den kan man sedan måla på eller tapetsera.

    Om ni inte redan testat detta så rekommenderar jag det varmt!
    ..::Karin, mamma till Elias-02 & Ebba-06::..
    http://qurin.blogspot.com
  8. 4
    Easy-cover.. ..eller återställare som dom också kallas är mitt tips! En tjockare tapet som sätts upp med våtrumslim och den kan man sedan måla på eller tapetsera.

    Om ni inte redan testat detta så rekommenderar jag det varmt!

Liknande trådar

  1. Gammal tapet som är omöjlig att få bort?
    By CarolinaK in forum Hem & fritid
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2009-12-06, 16:55
  2. tapet hjälp önskas
    By anckis in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-04-09, 06:47
  3. Tapet hjälp önskas!
    By Sofia in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-08-20, 20:45
  4. Ta bort tapet
    By ambra in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-07-04, 17:53
  5. Bra sätt att få bort tapet
    By MonicaG in forum Hem & fritid
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-02-20, 16:27
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar