Vattenkokare
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2005
    #1

    Vattenkokare

    ska man rengöra dom på nåt sätt nån gång? Har haft min sen i somras, använder den inte varje dag. Är ju bara vatten i, så bakterier kan det väl inte bli? Men kalk tex kan det väl bli med tiden, Hur får man bort det i så fall?
  2. 1
    Vattenkokare ska man rengöra dom på nåt sätt nån gång? Har haft min sen i somras, använder den inte varje dag. Är ju bara vatten i, så bakterier kan det väl inte bli? Men kalk tex kan det väl bli med tiden, Hur får man bort det i så fall?
  3. -liten-
    #2
    Ättikssprit!

    Det kan man avkalka bra med. Se bara till att diska _ordentligt_ efter!
  4. 2
    Ättikssprit!

    Det kan man avkalka bra med. Se bara till att diska _ordentligt_ efter!
  5. Medlem sedan
    May 2005
    #3
    Häll i litet ättika när den får ful färg på insdian och låt det koka upp i hop några ggr
  6. 3
    Häll i litet ättika när den får ful färg på insdian och låt det koka upp i hop några ggr
  7. Medlem sedan
    Nov 1999
    #4

    ..och tala om för andra

    att det är ättika i.... Jag gjorde ren vår en gång och sen på kvällen skulle jag diska ur den, varpå maken kommenterade att jahaaaa, var det DÄRFÖR dotterns välling hade skurit sig och hon för första (och enda hittills i sitt 3½-åriga liv) gången ratat kvällsvällingen. NO SHIT när han gjorde den på hälften vatten hälften 24%-ig ättika...
    The noble art of losing face
    will someday save the human race.
    Hans Blix
  8. 4
    ..och tala om för andra att det är ättika i.... Jag gjorde ren vår en gång och sen på kvällen skulle jag diska ur den, varpå maken kommenterade att jahaaaa, var det DÄRFÖR dotterns välling hade skurit sig och hon för första (och enda hittills i sitt 3½-åriga liv) gången ratat kvällsvällingen. NO SHIT när han gjorde den på hälften vatten hälften 24%-ig ättika...

Liknande trådar

  1. Induktionshäll och vattenkokare??
    By myskoxen in forum Hem & fritid
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-05-23, 15:08
  2. Vattenkokare
    By Salander in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-03-14, 21:40
  3. Rengöring av vattenkokare
    By mia* in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-09-08, 20:28
  4. Nån som har tips på en vattenkokare?
    By anonymt namn in forum Hem & fritid
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-04-04, 09:41
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar