Wow vilken kyss!
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jan 2006
    #1

    Wow vilken kyss!

    Idag har varit en rätt speedad dag i coelhos liv. Hit-o-dit-o-där-o-här liksom.
    Jag kom till exempel på att jag hade släpat ut den enormt tunga, runda ullmattan i snön för en tid sedan (lite vinterkräkssjuka hade lämnat avtryck på den). IDAG kom jag på att den legat där en tid eftersom snön smälter så rackarns snabbt nu. :/
    Den går inte att rädda va?

    Runt Bolibompatajm inser jag att det vore hejsvejs att montera upp den nya kökslampan SAMTIDIGT som småtrollen äter kvällmats vid köksbordet. Balanserande mellan leverpastejsmörgåsar och gröttallrikar anser jag att jag kan detta med el och trycker in kablar var helst jag finner ett hål. Det skulle jag i n t e ha gjort. I vanliga fall har jag faktiskt full koll på eldragningar men ikväll gick det galet och jag fick en rejäl stöt som gjorde att handen krampade. Nu, tre timmar senare, har jag fortfarande ont i handen.
    Bör jag vara orolig?
  2. 1
    Wow vilken kyss! Idag har varit en rätt speedad dag i coelhos liv. Hit-o-dit-o-där-o-här liksom.
    Jag kom till exempel på att jag hade släpat ut den enormt tunga, runda ullmattan i snön för en tid sedan (lite vinterkräkssjuka hade lämnat avtryck på den). IDAG kom jag på att den legat där en tid eftersom snön smälter så rackarns snabbt nu. :/
    Den går inte att rädda va?

    Runt Bolibompatajm inser jag att det vore hejsvejs att montera upp den nya kökslampan SAMTIDIGT som småtrollen äter kvällmats vid köksbordet. Balanserande mellan leverpastejsmörgåsar och gröttallrikar anser jag att jag kan detta med el och trycker in kablar var helst jag finner ett hål. Det skulle jag i n t e ha gjort. I vanliga fall har jag faktiskt full koll på eldragningar men ikväll gick det galet och jag fick en rejäl stöt som gjorde att handen krampade. Nu, tre timmar senare, har jag fortfarande ont i handen.
    Bör jag vara orolig?
  3. camelia
    #2

    Om mattan

    Så är ull väldigt tåligt och den går säkert att rädda! Häng upp den på ett ställe där den kan torka hyfsat snabbt (något dygn max) så blir den säkert okej igen.

    Angående elen så... vet jag inte. Pappa som är elektriker har dock sagt att det faktiskt är rätt svårt att dö av hushållsel, så... det brukar jag tänka på när jag ska greja med något.
    Ring och hör med någon om du är orolig!
  4. 2
    Om mattan Så är ull väldigt tåligt och den går säkert att rädda! Häng upp den på ett ställe där den kan torka hyfsat snabbt (något dygn max) så blir den säkert okej igen.

    Angående elen så... vet jag inte. Pappa som är elektriker har dock sagt att det faktiskt är rätt svårt att dö av hushållsel, så... det brukar jag tänka på när jag ska greja med något.
    Ring och hör med någon om du är orolig!
  5. lillaEgo
    #3

    Dr Majk svarar

    majk säger:
    va fan skulle du talla på lampan för?!
    majk säger:
    idiot
    majk säger:
    musklerna har helt enkelt dragit ihop sig i hennes hand så lite stretchning av handen borde kirra biffen

    Sedan kan jag inflika att han, Majk, kortslöt vår ljusramp i hallen häromdagen då han planlöst (?) slängde händerna ovanför huvudet och hans vigselring snuddade lampfästet.
  6. 3
    Dr Majk svarar majk säger:
    va fan skulle du talla på lampan för?!
    majk säger:
    idiot
    majk säger:
    musklerna har helt enkelt dragit ihop sig i hennes hand så lite stretchning av handen borde kirra biffen

    Sedan kan jag inflika att han, Majk, kortslöt vår ljusramp i hallen häromdagen då han planlöst (?) slängde händerna ovanför huvudet och hans vigselring snuddade lampfästet.
  7. Medlem sedan
    Jan 2006
    #4
    Jag ringde karln i huset som är på tjänsteresa och han skrattade så jag knappt hörde vad han sa. Det var ngt i stil med ...galning... vi elektriker... strömgenomföring... felaktiga hjärtslag... akuten...

    Någonstans där slutade jag att lyssna och började bli orolig(are). Har småtroll som sover djupt, långt till asfalterade vägar och ett hjärta som verkar ticka ordentligt. Jag avvaktar men om du inte ser mig här i morgon så kan du ju slå in dörren!

    Vad mattan anbelangar så är den blöt och tung just nu men jag ska göra ett försök. *tar på mig pannlampan och skottar fram ullmatta"
  8. 4
    Jag ringde karln i huset som är på tjänsteresa och han skrattade så jag knappt hörde vad han sa. Det var ngt i stil med ...galning... vi elektriker... strömgenomföring... felaktiga hjärtslag... akuten...

    Någonstans där slutade jag att lyssna och började bli orolig(are). Har småtroll som sover djupt, långt till asfalterade vägar och ett hjärta som verkar ticka ordentligt. Jag avvaktar men om du inte ser mig här i morgon så kan du ju slå in dörren!

    Vad mattan anbelangar så är den blöt och tung just nu men jag ska göra ett försök. *tar på mig pannlampan och skottar fram ullmatta"
  9. camelia
    #5

    Njaeee

    Har ni väldigt ålderdomliga ledningar i huset och har du dåligt hjärta från början? Som sagt - det är tydligen svårt att få dödliga chocker i moderna hus. Säger då min källa.

    coelho - inte säga sådär, nu är jag orolig på riktigt. Slår hjärtat som vanligt?
  10. 5
    Njaeee Har ni väldigt ålderdomliga ledningar i huset och har du dåligt hjärta från början? Som sagt - det är tydligen svårt att få dödliga chocker i moderna hus. Säger då min källa.

    coelho - inte säga sådär, nu är jag orolig på riktigt. Slår hjärtat som vanligt?
  11. Medlem sedan
    Jan 2006
    #6
    Okej då liiiite idiotisk är det att axla jag-kan-själv-manteln. Men lampan skulle upp och det var NU som gällde.

    Hälsa doktor Majk att jag redan fått en utförlig beskrivning av elektriker om krampande muskler och andra skräckscenarier. Jag trodde aldrig att det skulle göra så jäkla ont bara! Handen knöt sig krampaktigt och jag fick helt enkelt inte upp den - men NU stretchar på Dr Majks order!

    Planslöst slängande med händer OVANFÖR huvudet? Vill jag ens veta vad han hade för planer?
  12. 6
    Okej då liiiite idiotisk är det att axla jag-kan-själv-manteln. Men lampan skulle upp och det var NU som gällde.

    Hälsa doktor Majk att jag redan fått en utförlig beskrivning av elektriker om krampande muskler och andra skräckscenarier. Jag trodde aldrig att det skulle göra så jäkla ont bara! Handen knöt sig krampaktigt och jag fick helt enkelt inte upp den - men NU stretchar på Dr Majks order!

    Planslöst slängande med händer OVANFÖR huvudet? Vill jag ens veta vad han hade för planer?
  13. sajilijeli
    #7
    Du HAR så söta hattar jämt...
  14. 7
    Du HAR så söta hattar jämt...
  15. lillaEgo
    #8

    Inte jag heller!

  16. 8
    Inte jag heller!
  17. lillaEgo
    #9

    Mmmmm...

    en del är bara lite mer rosa än andra.
  18. 9
    Mmmmm... en del är bara lite mer rosa än andra.
  19. Medlem sedan
    Nov 2004
    #10

    ingen fara

    när det gäller den krampande handen vet jag preciiiis vilken nerv man ska klämma lite på...

    *petar på coelhos arm med flapprande han*

    med ullmattan är det värre...

    *fundrar*

    ull blir ju krulligt av regn. fårskallar likaså. ett par liter balsam och ångvält fixar nog mattan!

    *ringer svennes asfaltering*
  20. 10
    ingen fara när det gäller den krampande handen vet jag preciiiis vilken nerv man ska klämma lite på...

    *petar på coelhos arm med flapprande han*

    med ullmattan är det värre...

    *fundrar*

    ull blir ju krulligt av regn. fårskallar likaså. ett par liter balsam och ångvält fixar nog mattan!

    *ringer svennes asfaltering*
  21. Medlem sedan
    Jan 2006
    #11
    *asg*

    Okej, jag balsamerar matteländet!

    Balsamerar!? Så heter det inte va?
  22. 11
    *asg*

    Okej, jag balsamerar matteländet!

    Balsamerar!? Så heter det inte va?
  23. Medlem sedan
    Nov 2004
    #12

    jooo

    men så måste det vara!

    *tänds en liljeholmens*
  24. 12
    jooo men så måste det vara!

    *tänds en liljeholmens*

Liknande trådar

  1. Kom & kyss mig...
    By SAGA! in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-08-17, 20:11
  2. Hur är en bra kyss
    By Kyssan in forum Kärlek & relationer
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2008-03-03, 14:13
  3. Vad är en SMS-kyss??
    By camilla_73 in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-08-30, 15:17
  4. kyss min avf****g
    By Quentin in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-02-21, 18:34
  5. kyss mellan
    By gina in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-04-07, 07:02
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar