Stanna hemma?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Mar 2004
    #1

    Stanna hemma?

    Om ni hade ekonomisk möjlighet, skulle ni välja att stanna hemma med era barn då på heltid?
    Vara hemmafru/man helt enkelt?
    Vi diskuterade det nyss härhemma och jag skulle tycka det vore ok om man inte kom helt utanför socialförsäkringssystemet.
  2. 1
    Stanna hemma? Om ni hade ekonomisk möjlighet, skulle ni välja att stanna hemma med era barn då på heltid?
    Vara hemmafru/man helt enkelt?
    Vi diskuterade det nyss härhemma och jag skulle tycka det vore ok om man inte kom helt utanför socialförsäkringssystemet.
  3. Medlem sedan
    Mar 2007
    #2
    Nej
  4. 2
    Nej
  5. Medlem sedan
    Oct 2001
    #3

    Nej

    Inte 100%. Jag skulle kunna tänka att jobba 50% men att enbart vara hemma och ta hand om familj och hus är inte min melodi. Behöver annan stimulans också.
    Själarna andas samma hjärtslag när tungorna möts och försiktigt smeker varandra.


    Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,
    mod att förändra det jag kan,
    och förstånd att inse skillnaden.
  6. 3
    Nej Inte 100%. Jag skulle kunna tänka att jobba 50% men att enbart vara hemma och ta hand om familj och hus är inte min melodi. Behöver annan stimulans också.
  7. rubinen
    #4
    Jag är hemma med barnen och har varit det sen 2002
  8. 4
    Jag är hemma med barnen och har varit det sen 2002
  9. Medlem sedan
    Sep 2001
    #5
    Nä, inte på heltid. Jag tror att vi skulle klara oss utan min lön (efter vissa eftergifter), men jag skulle inte klara av att vara hemma 100%. Fast det betyder inte att jag vill jobba 100% heller...
  10. 5
    Nä, inte på heltid. Jag tror att vi skulle klara oss utan min lön (efter vissa eftergifter), men jag skulle inte klara av att vara hemma 100%. Fast det betyder inte att jag vill jobba 100% heller...
  11. Medlem sedan
    Mar 2007
    #6
    Vad säger man till en arbgivare om man varit hemma i 10 år...

    Dessutom vore väl annorlunda om det var som i USA , där man får UH fr man fast man är skild...

    Näe , det verkar hopplöst att inte jobba
  12. 6
    Vad säger man till en arbgivare om man varit hemma i 10 år...

    Dessutom vore väl annorlunda om det var som i USA , där man får UH fr man fast man är skild...

    Näe , det verkar hopplöst att inte jobba
  13. Medlem sedan
    Mar 2004
    #7
    Intressant! Hur har du löst ditt försäkringsskydd?

    Just nu jobbar jag deltid, men har t ex haft barn hemma i snart 3 veckor pga sjukdom.
  14. 7
    Intressant! Hur har du löst ditt försäkringsskydd?

    Just nu jobbar jag deltid, men har t ex haft barn hemma i snart 3 veckor pga sjukdom.
  15. Medlem sedan
    Jan 2004
    #8

    Absolut inte

    nu. De är 16 och 18 år och är intresserade av att umgås med mig några längre stunder. Men några år när de var små skulle jag kunnat tänka mig.
    "Ingen kan allting men alla kan nått, man får väl vifta med den lilla stump man fått!"

    -'-'-'-'-'-'-'-'-'-'-'-'-'--'-'-'-'-'-'-'-'-'-'-'-'-'--'-'-'-'-'-'-'-'-'-'-'-'-'--'-'-'-'-'-'-'-'-'-'-'-'-'-
    Ni glömmer väl inte ett besök i min blogg?:

    http://pinse.bloggagratis.se/
  16. 8
    Absolut inte nu. De är 16 och 18 år och är intresserade av att umgås med mig några längre stunder. Men några år när de var små skulle jag kunnat tänka mig.
  17. Medlem sedan
    Apr 2003
    #9
    Nej, skulle aldrig klara av det. Skulle vara skönt att jobba mindre, typ 50 procent men har ingen man som kan underhålla resten
  18. 9
    Nej, skulle aldrig klara av det. Skulle vara skönt att jobba mindre, typ 50 procent men har ingen man som kan underhålla resten
  19. Medlem sedan
    Mar 2007
    #10
    HUUUR mkt TID
    HUR mkt PENGAR
    Jag än hade så skulle jag vilja att mina små barn fick gå på dagis! (dock inte långa dagar)
  20. 10
    HUUUR mkt TID
    HUR mkt PENGAR
    Jag än hade så skulle jag vilja att mina små barn fick gå på dagis! (dock inte långa dagar)
  21. Medlem sedan
    Nov 1999
    #11
    Nej det skulle jag inte må bra av. Jag tycker om att jobba. Men mannen och jag skulle kunna arbeta halvtid båda två eller 75%.
    Barnen börjar bli stora och går snart i skolan båda två så då kan man ju inte vara hemma tycker jag.
    milla
  22. 11
    Nej det skulle jag inte må bra av. Jag tycker om att jobba. Men mannen och jag skulle kunna arbeta halvtid båda två eller 75%.
    Barnen börjar bli stora och går snart i skolan båda två så då kan man ju inte vara hemma tycker jag.
    milla
  23. Medlem sedan
    Mar 2007
    #12
    Om jag för EN sekund inte trodde på dagis , så skulle jag inte lämna dem där hur FATTIG jag än var...
  24. 12
    Om jag för EN sekund inte trodde på dagis , så skulle jag inte lämna dem där hur FATTIG jag än var...
  25. rubinen
    #13
    Att man ägnat sig åt sina barn kanske?
  26. 13
    Att man ägnat sig åt sina barn kanske?
  27. Medlem sedan
    May 1999
    #14
    Jovisst, men BARA om jag samtidigt hade ett utvecklat socialt liv med mycket umgänge, tid för hobbies m.m.
  28. 14
    Jovisst, men BARA om jag samtidigt hade ett utvecklat socialt liv med mycket umgänge, tid för hobbies m.m.
  29. Medlem sedan
    Mar 2004
    #15
    Jag jobbar utanför hemmet ca 1 dag per vecka och min man pendlar och har ofta långa dagar om inte resor.
    Jag har ett otroligt stimulerande och välbetalt arbete när jag väl jobbar.
    Våra vänner i USA har samtliga en förälder hemma på heltid med barnen. Faktiskt en pappa också .
  30. 15
    Jag jobbar utanför hemmet ca 1 dag per vecka och min man pendlar och har ofta långa dagar om inte resor.
    Jag har ett otroligt stimulerande och välbetalt arbete när jag väl jobbar.
    Våra vänner i USA har samtliga en förälder hemma på heltid med barnen. Faktiskt en pappa också .
  31. Medlem sedan
    Mar 2004
    #16
    Mina barn går nu på lågstadiet och behöver mig mer än nånsin. Dagistiden var hur enkelt som helst, fast jag hade 4 barn där samtidigt!
  32. 16
    Mina barn går nu på lågstadiet och behöver mig mer än nånsin. Dagistiden var hur enkelt som helst, fast jag hade 4 barn där samtidigt!
  33. Medlem sedan
    Mar 2004
    #17
    Hihi! Jag ser ibland fram emot när mina är 16-18 år . Då skall jag tillbringa mer tid på vårt sommarställe.
  34. 17
    Hihi! Jag ser ibland fram emot när mina är 16-18 år . Då skall jag tillbringa mer tid på vårt sommarställe.
  35. Medlem sedan
    Mar 2004
    #18
    Fast det är i skolåldern man behövs ännu mer - tro mig!
  36. 18
    Fast det är i skolåldern man behövs ännu mer - tro mig!
  37. Medlem sedan
    Mar 2004
    #19
    Jo, det är ju upp till dig.
    Jag lunchar med arbetande vänner, tränar, shoppar osv under dagtid när barnen är i skolan.
  38. 19
    Jo, det är ju upp till dig.
    Jag lunchar med arbetande vänner, tränar, shoppar osv under dagtid när barnen är i skolan.
  39. Medlem sedan
    Aug 2006
    #20
    Nej... Inte på heltid.. 50 % var precis lagom i vår familj att jag jobbade, jag var även ledig alla lov från det att de föddes till att sonen började femman.
  40. 20
    Nej... Inte på heltid.. 50 % var precis lagom i vår familj att jag jobbade, jag var även ledig alla lov från det att de föddes till att sonen började femman.
Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Liknande trådar

  1. Stanna hemma...
    By älskadeparvel in forum _0906 Junibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-05-29, 13:19
  2. Vem ska stanna hemma av oss?!?
    By pyre_lena in forum Resesnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-06-05, 07:34
  3. Vem ska stanna hemma av oss?!?
    By pyre_lena in forum Många barn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-06-04, 12:39
  4. Stanna hemma vid vab?
    By ~kina~ in forum Ordet är fritt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-09-19, 09:41
  5. Stanna hemma med krupp?
    By Olivias mamma in forum Barnsjukdomar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-01-09, 23:09
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar