Wild kids-fråga,
Ordet är fritt
  1. KAJO
    #1

    Wild kids-fråga,

    eller rättare sagt, Ola-fråga. Är det bara jag som undrar varför han har en hemmagjord dialekt? Eller hör jag fel, finns det kanske folk som pratar så någonstans i landet? Bara undrar...
  2. 1
    Wild kids-fråga, eller rättare sagt, Ola-fråga. Är det bara jag som undrar varför han har en hemmagjord dialekt? Eller hör jag fel, finns det kanske folk som pratar så någonstans i landet? Bara undrar...
  3. -MaryT-
    #2
    Han är väl från Blekinge? Men han försöker säga vanliga R .
  4. 2
    Han är väl från Blekinge? Men han försöker säga vanliga R .
  5. Furiosa
    #3
    Maken säger att han tror att han är från Olofström, de pratar tydligen så där.

    Min man pratar mer Blekingska då ha kommer från en liten håla strax utanför Karlskrona:-)
  6. 3
    Maken säger att han tror att han är från Olofström, de pratar tydligen så där.

    Min man pratar mer Blekingska då ha kommer från en liten håla strax utanför Karlskrona:-)
  7. -MaryT-
    #4
    Ah, ok!..ja, Olofström kan nog stämma!
  8. 4
    Ah, ok!..ja, Olofström kan nog stämma!
  9. KAJO
    #5

    Va?!

    Min dotters kompis mammas ex-kille (eller enklare uttryckt min f.d. granne) är därifrån och han låter _inte_ så. Men det är nog kombinationen av blekingemål och betonade r som blir tokfel.
  10. 5
    Va?! Min dotters kompis mammas ex-kille (eller enklare uttryckt min f.d. granne) är därifrån och han låter _inte_ så. Men det är nog kombinationen av blekingemål och betonade r som blir tokfel.
  11. KAJO
    #6

    Har aldrig varit

    i Blekinge men jag kanske borde bege mig dit och studera lätet. jösses.
  12. 6
    Har aldrig varit i Blekinge men jag kanske borde bege mig dit och studera lätet. jösses.
  13. Furiosa
    #7
    Min man har en vacker dialekt. Fast i början hade vi lite svårt att förstå varandra *s*
  14. 7
    Min man har en vacker dialekt. Fast i början hade vi lite svårt att förstå varandra *s*
  15. Medlem sedan
    Apr 2002
    #8
    var ligger Olofström i vilket landskap?
  16. 8
    var ligger Olofström i vilket landskap?
  17. Furiosa
    #9
    Blekinge!
  18. 9
    Blekinge!
  19. Medlem sedan
    May 2005
    #10

    Är det Ola med apan,

    han som kallar sig själv Åla?

    Han pratar ju inte Olofströmska, han pratar mer som man gör om man bor i Värnamotrakten, tycker jag.

    Eller så är det en annan Ola och jag kan hålla min (blekingska) mun.
  20. 10
    Är det Ola med apan, han som kallar sig själv Åla?

    Han pratar ju inte Olofströmska, han pratar mer som man gör om man bor i Värnamotrakten, tycker jag.

    Eller så är det en annan Ola och jag kan hålla min (blekingska) mun.
  21. Medlem sedan
    Apr 2002
    #11
    tack har oxå funderat på var han kommer ifrån.. Lätt dialekt att härma.. *S*
  22. 11
    tack har oxå funderat på var han kommer ifrån.. Lätt dialekt att härma.. *S*
  23. KAJO
    #12

    Ja, det är

    Åla med apan. Och om det är småländska eller blekingemål eller vad det nu är vete katten men det låter sååå överdrivet, hemmasnickrat och fult (i mina öron).
  24. 12
    Ja, det är Åla med apan. Och om det är småländska eller blekingemål eller vad det nu är vete katten men det låter sååå överdrivet, hemmasnickrat och fult (i mina öron).
  25. Medlem sedan
    Apr 2002
    #13
    inte norra småland iaf.. hmm mer åt blekingehållet tycker jag nog. hihi
  26. 13
    inte norra småland iaf.. hmm mer åt blekingehållet tycker jag nog. hihi
  27. Medlem sedan
    May 2005
    #14

    Jag har en kompis

    som helhjärtat aaavskyr Åla med Gårillan, bara för att han pratar så konstigt.
  28. 14
    Jag har en kompis som helhjärtat aaavskyr Åla med Gårillan, bara för att han pratar så konstigt.
  29. Medlem sedan
    Sep 2001
    #15

    Inte värnamo

    Så pratar vi verkligen inte i värnamotrakten
  30. 15
    Inte värnamo Så pratar vi verkligen inte i värnamotrakten

Liknande trådar

  1. Wild kids
    By GittanA in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-02-08, 19:42
  2. Ang Wild kids
    By QiaS in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-26, 13:30
  3. Wild Kids
    By Tjatmoster in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-03-26, 13:25
  4. Wild Kids Kalas!
    By Paddel in forum Hem & fritid
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-03-16, 07:58
  5. Wild kids är ett PISSprogram!
    By bunozi in forum Ordet är fritt
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2007-02-25, 19:58
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar