Ge bort kläder?
Ordet är fritt
  1. camilla_73
    #1

    Ge bort kläder?

    Min syster har en son som är fyra dagar äldre än min son. Men min son är mycket större, ett par storlekar så jag har gett bort alla kläder efter honom till henne. Det som är fult och nött slänger jag men det som är mindre använt ger jag till henne.

    Nu märkte jag att hon gav bort "våra" kläder till brorsans nya tjejs lilla kille. Kläder som hon nyligen fått av oss. Vill hon då inte längre ha kläderna tro? Vet inte hur jag ska tolka det - om jag ens borde tolka det på något sätt.
  2. 1
    Ge bort kläder? Min syster har en son som är fyra dagar äldre än min son. Men min son är mycket större, ett par storlekar så jag har gett bort alla kläder efter honom till henne. Det som är fult och nött slänger jag men det som är mindre använt ger jag till henne.

    Nu märkte jag att hon gav bort "våra" kläder till brorsans nya tjejs lilla kille. Kläder som hon nyligen fått av oss. Vill hon då inte längre ha kläderna tro? Vet inte hur jag ska tolka det - om jag ens borde tolka det på något sätt.
  3. Medlem sedan
    Dec 2001
    #2
    Fråga henne!
  4. 2
    Fråga henne!
  5. Medlem sedan
    Jan 2004
    #3
    Hon kanske kände att de behövde dem bättre?
  6. 3
    Hon kanske kände att de behövde dem bättre?
  7. camilla_73
    #4

    Japp.

    ja så enkelt kan man ju göra det. Får fråga nästa gång innan jag skickar över ett lass.
  8. 4
    Japp. ja så enkelt kan man ju göra det. Får fråga nästa gång innan jag skickar över ett lass.
  9. camilla_73
    #5

    Ja så kan det ju vara

    visserligen. Det är ju bra att de kommer till användning.
  10. 5
    Ja så kan det ju vara visserligen. Det är ju bra att de kommer till användning.
  11. Satyra
    #6
    Ni kanske inte har helt samma smak angående kläder och att hon därför ger de kläder vidare som hon inte helt gillar?

    Tror nog dock att jag i det läget först skulle fråga den jag fått kläderna av om hon ville ha tillbaka det jag inte tänkte bruka till barnet, eller om det var okej att jag lämnade det vidare till någon annan.
  12. 6
    Ni kanske inte har helt samma smak angående kläder och att hon därför ger de kläder vidare som hon inte helt gillar?

    Tror nog dock att jag i det läget först skulle fråga den jag fått kläderna av om hon ville ha tillbaka det jag inte tänkte bruka till barnet, eller om det var okej att jag lämnade det vidare till någon annan.
  13. Medlem sedan
    May 2005
    #7
    Hon hade kanske så det räckte just då och tyckte att någon annan kunde få användning för grejerna. Fråga om hon verkligen vill ha mer.
  14. 7
    Hon hade kanske så det räckte just då och tyckte att någon annan kunde få användning för grejerna. Fråga om hon verkligen vill ha mer.
  15. Medlem sedan
    Feb 2006
    #8
    Själv har jag inte direkt uppskatta att få andras begagnade barnkläder. Det känns mest som om det är det enklaste sättet att bli av med saker- att ge bort dem till någon annan. Jag har själv gett bort kläder som jag tycker är för fina att kastas och jag vet inte ifall de uppskattas eller ifall de kastar dem direkt!

    Du får nog fråga henne ifall de vill ha fler kläder innan du ger fler.
  16. 8
    Själv har jag inte direkt uppskatta att få andras begagnade barnkläder. Det känns mest som om det är det enklaste sättet att bli av med saker- att ge bort dem till någon annan. Jag har själv gett bort kläder som jag tycker är för fina att kastas och jag vet inte ifall de uppskattas eller ifall de kastar dem direkt!

    Du får nog fråga henne ifall de vill ha fler kläder innan du ger fler.
  17. camilla_73
    #9

    Så tänker jag också

    hon kunde ju fråga först. Visst hade de fått dem men....ja
  18. 9
    Så tänker jag också hon kunde ju fråga först. Visst hade de fått dem men....ja
  19. camilla_73
    #10

    Ska fråga nästa gång

    den här gången gjorde jag det inte.
  20. 10
    Ska fråga nästa gång den här gången gjorde jag det inte.
  21. camilla_73
    #11

    Ska fråga

    nästa gång. Jag har frågat förr och då vill hon ha kläder, men som sagt denna gång gjorde jag inte, bara skickade över ett lass. Jag gillar inte heller så mycket att få beganade kläder i ärlighetens namn
  22. 11
    Ska fråga nästa gång. Jag har frågat förr och då vill hon ha kläder, men som sagt denna gång gjorde jag inte, bara skickade över ett lass. Jag gillar inte heller så mycket att få beganade kläder i ärlighetens namn
  23. Medlem sedan
    Jan 2004
    #12

    Men om jag förstår det

    rätt hamnar det hos dina syskon, i det senaste fallet din bror. Kan du inte ge
    honom kläderna nästa gång. Eller lägg ut dom på tradera och köp något nytt
    till din kille
  24. 12
    Men om jag förstår det rätt hamnar det hos dina syskon, i det senaste fallet din bror. Kan du inte ge
    honom kläderna nästa gång. Eller lägg ut dom på tradera och köp något nytt
    till din kille
  25. camilla_73
    #13

    ja jo

    på sätt och vis hamnar det hos ett annat syskon, det är ju inte hans son dock och jag har inte träffat dem många gånger än.

    Tradera ja....jo de säger att det är bra. Men det känns bökigt. Skicka i paket hitan och ditan och folk känner sig sedan lurade, när man läser på nätkonsument.
  26. 13
    ja jo på sätt och vis hamnar det hos ett annat syskon, det är ju inte hans son dock och jag har inte träffat dem många gånger än.

    Tradera ja....jo de säger att det är bra. Men det känns bökigt. Skicka i paket hitan och ditan och folk känner sig sedan lurade, när man läser på nätkonsument.
  27. Medlem sedan
    Sep 2001
    #14
    Som sagt: Fråga. Jag personligen tycker det är bra att få begagnade kläder. Fick det av en kompis och hon sa: Ta det du vill ha. Så jag tog bara det som jag trodde jag hade användning för. Men eftersom hon inte hade sagt någonting, så har jag get tillbaka kläderna i takt med att jag använt dom. Så får hon bestämma vad som ska göras med kläderna. Jag skulle inte ha gett kläderna vidare, utan att fråga om det är okay.
    Om du vill ha tillbaka kläderna eller tycker hon ska fråga innan hon ger vidare, så prata med henne om det. Hon gav säkert bara vidare kläderna för att hon inte behövde dem just nu och tyckte det var bättre att de kom till användning.
  28. 14
    Som sagt: Fråga. Jag personligen tycker det är bra att få begagnade kläder. Fick det av en kompis och hon sa: Ta det du vill ha. Så jag tog bara det som jag trodde jag hade användning för. Men eftersom hon inte hade sagt någonting, så har jag get tillbaka kläderna i takt med att jag använt dom. Så får hon bestämma vad som ska göras med kläderna. Jag skulle inte ha gett kläderna vidare, utan att fråga om det är okay.
    Om du vill ha tillbaka kläderna eller tycker hon ska fråga innan hon ger vidare, så prata med henne om det. Hon gav säkert bara vidare kläderna för att hon inte behövde dem just nu och tyckte det var bättre att de kom till användning.

Liknande trådar

  1. Ta bort kläder - HM shoponline?
    By kotten2000 in forum Småbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-01-22, 15:02
  2. Hur få bort kisslukt från kläder?
    By Mio_nr1 in forum Ordet är fritt
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2008-04-28, 15:30
  3. Ang. att ge bort kläder
    By Pytte med 4 in forum Ordet är fritt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-10-28, 19:59
  4. tappa bort kläder..
    By anonymt namn in forum Småbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-07-25, 10:22
  5. Hur får man bort klister från kläder?
    By Gloria m 3 in forum _0310 Oktoberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-12-01, 12:08
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar