högt kolesterol
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Apr 2002
    #1

    högt kolesterol

    är man jämt tjock då? Kan en smal ha högt kolesterol?? En som aldrig går upp i vikt fast man äter typ chips, grädde, winerbröd mm. Det står oftast: banta så sänker du ditt kolesterol eller nått sånt... Fårgar bara lite.
    ~mamma till en ängel *Robin* f/d 17 okt 2004~


    "Skogen skulle vara mycket tyst, om inga andra fåglar sjöng än de som sjunger bäst"
  2. 1
    högt kolesterol är man jämt tjock då? Kan en smal ha högt kolesterol?? En som aldrig går upp i vikt fast man äter typ chips, grädde, winerbröd mm. Det står oftast: banta så sänker du ditt kolesterol eller nått sånt... Fårgar bara lite.
  3. Medlem sedan
    Apr 2001
    #2
    jag tror att även smala personer kan ha högt kolestrol, men jag vet inte med säkerhet.
  4. 2
    jag tror att även smala personer kan ha högt kolestrol, men jag vet inte med säkerhet.
  5. Medlem sedan
    Aug 2006
    #3
    Man behöver inte vara tjock för at ha ett högt kolestrol.
  6. 3
    Man behöver inte vara tjock för at ha ett högt kolestrol.
  7. Medlem sedan
    Jun 2003
    #4
    Ja du kan ha skyhöga kolestrolvärden även om du är smal som en pinne. Min svärmor var en väldigt liten kvinna vägde högst 50 kilo men höga kolestrolvärden hade hon.
  8. 4
    Ja du kan ha skyhöga kolestrolvärden även om du är smal som en pinne. Min svärmor var en väldigt liten kvinna vägde högst 50 kilo men höga kolestrolvärden hade hon.
  9. D_olphin
    #5

    Fel fetter i kroppen

    lägger som grädde runt kärlen, inget bra. Kolestreol värden kan också vara ärftligt betingat
  10. 5
    Fel fetter i kroppen lägger som grädde runt kärlen, inget bra. Kolestreol värden kan också vara ärftligt betingat
  11. Medlem sedan
    Apr 2003
    #6
    En kollega som är ytterst smal hade skyhögt kolestreolvärde! Antaligen för att hon inte kan gå upp i vikt och av den anledningen vräker i sig grädde, smör, kakor osv...
  12. 6
    En kollega som är ytterst smal hade skyhögt kolestreolvärde! Antaligen för att hon inte kan gå upp i vikt och av den anledningen vräker i sig grädde, smör, kakor osv...
  13. Medlem sedan
    Nov 1999
    #7

    Med den dieten

    är det inte ens svårt att få dåliga värden.
    The noble art of losing face
    will someday save the human race.
    Hans Blix
  14. 7
    Med den dieten är det inte ens svårt att få dåliga värden.
  15. Medlem sedan
    Apr 2002
    #8
    tack för alla svar.. Kan man kolla sånt på vc? Bara för att vara nyfiken å så?
  16. 8
    tack för alla svar.. Kan man kolla sånt på vc? Bara för att vara nyfiken å så?
  17. Medlem sedan
    Apr 2002
    #9
    inte för man äter det jämt.. men ändå liksom man vill ju kolla sina värden..
  18. 9
    inte för man äter det jämt.. men ändå liksom man vill ju kolla sina värden..
  19. D_olphin
    #10

    Blodprov för att kolla

    ditt värde kan du göra på distrikt också
  20. 10
    Blodprov för att kolla ditt värde kan du göra på distrikt också
  21. D_olphin
    #11

    Röra sig och nyttig mat

    INTE dessa kleggfetter som klistrar sig fast i kärlen

    Läs här

    http://www.pfizer.se/default____1854.aspx?from=7102
  22. 11
    Röra sig och nyttig mat INTE dessa kleggfetter som klistrar sig fast i kärlen

    Läs här

    http://www.pfizer.se/default____1854.aspx?from=7102
  23. Medlem sedan
    Apr 2002
    #12
    okej.. Har aldrig kollat det, kanske dags att göra det? hur mår man om man har högt kolesterol???
  24. 12
    okej.. Har aldrig kollat det, kanske dags att göra det? hur mår man om man har högt kolesterol???
  25. D_olphin
    #13

    Ropa och fråga om ngn har

    högt jag ligger under riktlinjerna
  26. 13
    Ropa och fråga om ngn har högt jag ligger under riktlinjerna
  27. Medlem sedan
    Apr 2002
    #14
    kan det gå tillbaka så man inte ser ut så typ? tusen frågor.
  28. 14
    kan det gå tillbaka så man inte ser ut så typ? tusen frågor.
  29. Medlem sedan
    Apr 2002
    #15
    Är det ärftligt väl? Vet ingen i släkten som har högt kolesterol eller om nån har kollat,
  30. 15
    Är det ärftligt väl? Vet ingen i släkten som har högt kolesterol eller om nån har kollat,
  31. D_olphin
    #16

    Nej inte bara ärftligt

    men det KAN VARA ärftligt

    Pappa är normalviktig springer 3 mil i veckan och rör sig mer än väl, äter sällan eller aldrig fetter, men har högt kolestreol, farmor hade farfar likaså, 2 av pappas 3 syskon med
  32. 16
    Nej inte bara ärftligt men det KAN VARA ärftligt

    Pappa är normalviktig springer 3 mil i veckan och rör sig mer än väl, äter sällan eller aldrig fetter, men har högt kolestreol, farmor hade farfar likaså, 2 av pappas 3 syskon med
  33. D_olphin
    #17

    Rör dej ät sundare

    om det är det som du skriver ovan som äts varje vecka och ingen motion så är ett sunt leverne steg ett
  34. 17
    Rör dej ät sundare om det är det som du skriver ovan som äts varje vecka och ingen motion så är ett sunt leverne steg ett
  35. Medlem sedan
    Apr 2002
    #18
    okej tack för infot. Det gör ju inget om man kollar sig ju. Har aldrig kollat mig för det. Men tänkte göra det faktiskt.. Bara för det står om det i massa tidningar.
  36. 18
    okej tack för infot. Det gör ju inget om man kollar sig ju. Har aldrig kollat mig för det. Men tänkte göra det faktiskt.. Bara för det står om det i massa tidningar.
  37. Medlem sedan
    Apr 2002
    #19
    ja okej.. tack.. Nä jag tog bara ett exempel. Ville veta hur det låg till med detta om bara tjocka har högt eller om smala oxå kan ha det. tack igen!
  38. 19
    ja okej.. tack.. Nä jag tog bara ett exempel. Ville veta hur det låg till med detta om bara tjocka har högt eller om smala oxå kan ha det. tack igen!
  39. Medlem sedan
    Oct 2001
    #20
    vår träningsnarkoman till kompis har höga kolesterolvärden. Han tränar jämt och är pinnsmal men tydligen äter han inte helt rätt och jag tror att man kan ärva dåliga kolesterolgener också, men jag vet inte helt säkert.
  40. 20
    vår träningsnarkoman till kompis har höga kolesterolvärden. Han tränar jämt och är pinnsmal men tydligen äter han inte helt rätt och jag tror att man kan ärva dåliga kolesterolgener också, men jag vet inte helt säkert.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Högt blodtryck högt kolesterol förhöjd
    By Astaldoundome in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-04-08, 15:02
  2. Hjälp! Alldeles för högt kolesterol!!!
    By Eriksdotte in forum Träning
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-10-14, 11:40
  3. Kolesterol
    By Maria med A.L.H in forum Vikt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-06-20, 09:47
  4. Ang kolesterol
    By m00n in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-01-11, 18:14
  5. Nån som kan det här med kolesterol?
    By Veteranen in forum Träning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-09-05, 11:15
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar