Danmark & Tyskland
Resesnack
  1. Medlem sedan
    Dec 2000
    #1

    Danmark & Tyskland

    Vi är en familj med 3 barn (3-9 år) och funderar på att bila runt lite i Danmark och Tyskland i sommar.

    Någon som har tips på vart man kan bo i Danmark och Tyskland?
    Vi vill bo på vandrarhem eller hotel, men inget för dyrt.
    2-3 nätter på samma ställe tänkte vi.
    Gärna nära bad eller annat kul för barnfamiljer.
  2. 1
    Danmark & Tyskland Vi är en familj med 3 barn (3-9 år) och funderar på att bila runt lite i Danmark och Tyskland i sommar.

    Någon som har tips på vart man kan bo i Danmark och Tyskland?
    Vi vill bo på vandrarhem eller hotel, men inget för dyrt.
    2-3 nätter på samma ställe tänkte vi.
    Gärna nära bad eller annat kul för barnfamiljer.
  3. Medlem sedan
    Mar 2004
    #2
    Danmark är ganska dyrt med hotell,... ett Köpenhamn tips är "cabin" enkelt billig frukost rent och fint. Ligger gångavstånd till Tivoli.

    Tyskland är billigare och har en hel del gästhem.
    Där har jag inga direkta tips.
  4. 2
    Danmark är ganska dyrt med hotell,... ett Köpenhamn tips är "cabin" enkelt billig frukost rent och fint. Ligger gångavstånd till Tivoli.

    Tyskland är billigare och har en hel del gästhem.
    Där har jag inga direkta tips.
  5. Medlem sedan
    Sep 1998
    #3
    Senaste somrarna har vi tillbringat på det sättet. För att spana in vandrarhem i Danmark, titta här: http://www.danhostel.dk/ Ofta brukar man kunna boka sk. familjerum på vandrarhemmen i danmark till ganska ok priser. Lätt att gämföra priser på hemsidan. Vet inte hur lätt eller svårt det är att få rum om man chansar och kommer samma dag, men på detta vandrarhem bokade vi hemifrån bara ett par dagar innan vi anlände mitt i semestern: http://www.danhostel.dk/vandrerhjem.asp?lan=dk&id=48 Hyfsat avstånd både till Legoland och Givskud djurpark.

    Vi har bilat omkring i bl a Tyskland de senaste somrarna, fast bott på campingar. Tyska ADAC (motsvarighet till vägverket typ) säljer de absolut bästa och heltäckande campinguider du kan tänka dig över hela europa. Har sett att det ska finnas nån motsvarighet för gasthaus och hostels. I vilket fall, jag tror att det kan vara bra att ha med sig något sådant om man som vi åker dit vi har lust för stunden.
  6. 3
    Senaste somrarna har vi tillbringat på det sättet. För att spana in vandrarhem i Danmark, titta här: http://www.danhostel.dk/ Ofta brukar man kunna boka sk. familjerum på vandrarhemmen i danmark till ganska ok priser. Lätt att gämföra priser på hemsidan. Vet inte hur lätt eller svårt det är att få rum om man chansar och kommer samma dag, men på detta vandrarhem bokade vi hemifrån bara ett par dagar innan vi anlände mitt i semestern: http://www.danhostel.dk/vandrerhjem.asp?lan=dk&id=48 Hyfsat avstånd både till Legoland och Givskud djurpark.

    Vi har bilat omkring i bl a Tyskland de senaste somrarna, fast bott på campingar. Tyska ADAC (motsvarighet till vägverket typ) säljer de absolut bästa och heltäckande campinguider du kan tänka dig över hela europa. Har sett att det ska finnas nån motsvarighet för gasthaus och hostels. I vilket fall, jag tror att det kan vara bra att ha med sig något sådant om man som vi åker dit vi har lust för stunden.

Liknande trådar

  1. Legoland i Tyskland, England el Danmark?
    By guppi in forum Resesnack
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-07-06, 14:29
  2. De är i Tyskland!
    By Paxelle in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-12-22, 21:37
  3. Campa / bila till Danmark och Tyskland
    By Turtle_73_ in forum Resesnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-06-18, 20:11
  4. Tyskland
    By anonymt namn in forum Resesnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-11, 18:15
  5. Tyskland
    By Ulrika med Jonathan in forum Försöker bli med barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-03-29, 13:35
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar