Bärbar dator till spel??
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    Dec 2002
    #1

    Bärbar dator till spel??

    Hejsan!

    Behöver råd och hjälp:
    spelar WOW och vill skaffa en bärbar dator (så att jag ändå kan vara liiiiite social... haha) men vad ska jag köpa?
    Måste jag ha en värsting-spel-dator eller går det bra med en billigare variant med juste grafikkort?
    Har lusläst minimi- och rekommenderade- kraven på WOW-spelet men blir inte klok ändå, var kan jag tex jämföra olika fabrikat på grafikkort???
    WOW rekommenderar en sort, men hur vet jag vilket det motsvarar av annat fabrikat?

    Givetvis är så lite pengar som möjligt att föredra - trådlöst nätverk (OCH trådbundet) är ett krav.
    Privat surfar jag, mailar, kör lite word och excel.


    Tacksam för ALL hjälp jag kan få!!!
    :P
    mamma till
    EMMY aug2003 & ISA maj2006
  2. 1
    Bärbar dator till spel?? Hejsan!

    Behöver råd och hjälp:
    spelar WOW och vill skaffa en bärbar dator (så att jag ändå kan vara liiiiite social... haha) men vad ska jag köpa?
    Måste jag ha en värsting-spel-dator eller går det bra med en billigare variant med juste grafikkort?
    Har lusläst minimi- och rekommenderade- kraven på WOW-spelet men blir inte klok ändå, var kan jag tex jämföra olika fabrikat på grafikkort???
    WOW rekommenderar en sort, men hur vet jag vilket det motsvarar av annat fabrikat?

    Givetvis är så lite pengar som möjligt att föredra - trådlöst nätverk (OCH trådbundet) är ett krav.
    Privat surfar jag, mailar, kör lite word och excel.


    Tacksam för ALL hjälp jag kan få!!!
    :P
  3. Medlem sedan
    Dec 2002
    #2
    tittar du på minimun så kan du ta vilken dator som heslt som säljs ny nu och köra, men usch så segt det kommer bli, tittar man på rekomenderade krav så går den här bra http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010105259 dcen är prisvärd nu, det bästa är att ha ett grafikkort som har eget minne, men då blir datorerna lite dyrare ändå, sen bör du ha separat tangentbord och mus
  4. 2
    tittar du på minimun så kan du ta vilken dator som heslt som säljs ny nu och köra, men usch så segt det kommer bli, tittar man på rekomenderade krav så går den här bra http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010105259 dcen är prisvärd nu, det bästa är att ha ett grafikkort som har eget minne, men då blir datorerna lite dyrare ändå, sen bör du ha separat tangentbord och mus
  5. Medlem sedan
    Dec 2002
    #3
    Är ett "ATI Radeon Xpress 1100, upp till 64 MB" likvärdigt med ett
    "NIVIDA GeForce FX 5700" eller ett
    "NIVIDA GeForce 2class"
    ???

    Gud vad jag känner mej hjälplös helt plötsligt... haha
  6. 3
    Är ett "ATI Radeon Xpress 1100, upp till 64 MB" likvärdigt med ett
    "NIVIDA GeForce FX 5700" eller ett
    "NIVIDA GeForce 2class"
    ???

    Gud vad jag känner mej hjälplös helt plötsligt... haha

Liknande trådar

  1. Bärbar dator till pensionär
    By -Camelia- in forum Ordet är fritt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2009-09-05, 20:10
  2. apapter till bärbar dator
    By spinucklan in forum Bilsnack
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-07-14, 10:15
  3. adapter till bärbar dator
    By spinucklan in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-07-04, 22:12
  4. Bärbar dator för spel - WOW ??
    By lilla_A in forum Hem & fritid
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-04-30, 20:26
  5. Tangentbord till bärbar dator?
    By Julia in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-07-30, 20:15
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar