trist
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jun 2005
    #1

    trist

    blev precis dumpad av en kompis med orden att hon inte har tid med fler i sitt liv...

    som om vi lärde känna varandra igår istället för 4a år sen..

    jaja trist är det men då kan det vara.....
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  2. 1
    trist blev precis dumpad av en kompis med orden att hon inte har tid med fler i sitt liv...

    som om vi lärde känna varandra igår istället för 4a år sen..

    jaja trist är det men då kan det vara.....
  3. C m 3+ BF 10/9-07
    #2
    nää men jösses alltså! Det var det värsta jag har hört. Hon måste ha en hel del problem! Trist som attan kan jag tänka mig men försök att tänka att i henne fanns ingen riktig vän iallafall!
  4. 2
    nää men jösses alltså! Det var det värsta jag har hört. Hon måste ha en hel del problem! Trist som attan kan jag tänka mig men försök att tänka att i henne fanns ingen riktig vän iallafall!
  5. Medlem sedan
    Sep 2002
    #3
    Du, hon kanske inte mår så bra? '
    Jag har faktiskt fått "dumpa" några i min vänkrets under en period då jag höll på att gå rakt i väggen.

    Hur man väljer bort någon kan ju vara olika. Jag valde bort de som alltid haft svårt att sätta sig in i hur det är att ha en familjemedlem som inte är som alla andra. Utan bara malde på och ville att vi skulle göra saker tillsammans familjevis , utan att tänka på att vi hade ett barn som inte kunde vara med utan jätteplanering osv.


    Vad som är orsaken till din väns utfall kan jag ju inte veta, men en tanke iallafall om att hon kanske är just på väg in i något som kommer vara tungt för henne ett tag framöver. Döm inte för fort och hårt.
  6. 3
    Du, hon kanske inte mår så bra? '
    Jag har faktiskt fått "dumpa" några i min vänkrets under en period då jag höll på att gå rakt i väggen.

    Hur man väljer bort någon kan ju vara olika. Jag valde bort de som alltid haft svårt att sätta sig in i hur det är att ha en familjemedlem som inte är som alla andra. Utan bara malde på och ville att vi skulle göra saker tillsammans familjevis , utan att tänka på att vi hade ett barn som inte kunde vara med utan jätteplanering osv.


    Vad som är orsaken till din väns utfall kan jag ju inte veta, men en tanke iallafall om att hon kanske är just på väg in i något som kommer vara tungt för henne ett tag framöver. Döm inte för fort och hårt.
  7. Medlem sedan
    Jun 2005
    #4

    Verkligen inte

    men det känns tufft just nu...
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  8. 4
    Verkligen inte men det känns tufft just nu...
  9. Medlem sedan
    Jun 2005
    #5

    Vet att hon är stressad

    med skola och så eller ja hon har varit det.

    Hoppas verkligen inte att det är så..och tycker att det är trist att era fd vänner inte förstod er.

    Vi har känt varandra i 4a år och det känns extra trist eftersom man vet att hon lärt känna andra efter mig.
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  10. 5
    Vet att hon är stressad med skola och så eller ja hon har varit det.

    Hoppas verkligen inte att det är så..och tycker att det är trist att era fd vänner inte förstod er.

    Vi har känt varandra i 4a år och det känns extra trist eftersom man vet att hon lärt känna andra efter mig.
  11. Medlem sedan
    Sep 2002
    #6

    Trist

    är det när det händer, men jag vet också hur det är att känna att man inte har ork till sina vänner.
    Jag har också "dumpat" en del i min närhet men kanske inte fullt så ärligt som att tala om det för personen. Det har mer blivit att saker och ting runnit ut i sanden.

    Jag är inte så social länge som jag var för en del år sedan och det är något som jag själv tycker är väldigt jobbigt.

    Det kanske kommer en dag då hon inser att hon "dumpat" en bra vän och kanske kommer hon då tillbaka och ber om ursäkt och berättar anledningen till det hon gjorde.
    2 dagar i veckan ska vi inte bekymra oss om
    - i går och imorgon...
    ... det lämnar bara
    1 dag kvar - IDAG!!

    Lev därför det bästa du kan
    1 dag i taget...
    Lev nu!
  12. 6
    Trist är det när det händer, men jag vet också hur det är att känna att man inte har ork till sina vänner.
    Jag har också "dumpat" en del i min närhet men kanske inte fullt så ärligt som att tala om det för personen. Det har mer blivit att saker och ting runnit ut i sanden.

    Jag är inte så social länge som jag var för en del år sedan och det är något som jag själv tycker är väldigt jobbigt.

    Det kanske kommer en dag då hon inser att hon "dumpat" en bra vän och kanske kommer hon då tillbaka och ber om ursäkt och berättar anledningen till det hon gjorde.
  13. Medlem sedan
    Sep 2002
    #7
    Man är inte alltid rationell när man måste göra något så radikalt i sitt liv som att sortera ut i sin vänskapskrets.
    Och svårare är det om man igentligen i grunden gillar dem alla. Ingen människa är perfekt , alla har något de är mer eller mindre bra på.

    Hoppas din fd vän får något utav sin minskade vänskapskrets, och inte ångrar sig sedan.
  14. 7
    Man är inte alltid rationell när man måste göra något så radikalt i sitt liv som att sortera ut i sin vänskapskrets.
    Och svårare är det om man igentligen i grunden gillar dem alla. Ingen människa är perfekt , alla har något de är mer eller mindre bra på.

    Hoppas din fd vän får något utav sin minskade vänskapskrets, och inte ångrar sig sedan.
  15. Medlem sedan
    Jun 2005
    #8

    nope så är det väl

    Jag har själv sållat men inte pga ngt sånt..

    Ja det hoppas jag med...och att det var värt det...
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  16. 8
    nope så är det väl Jag har själv sållat men inte pga ngt sånt..

    Ja det hoppas jag med...och att det var värt det...
  17. Medlem sedan
    Jun 2005
    #9

    nej det var nog det värsta

    som om jag inte betydde ett skit liksom

    Jag vet ju att hon skaffat andra vänner efter mig.

    Njae fast så som jag känner det nu blir det svårt att förlåta,,vi har trots allt kännt varandra i mer än 4a år
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  18. 9
    nej det var nog det värsta som om jag inte betydde ett skit liksom

    Jag vet ju att hon skaffat andra vänner efter mig.

    Njae fast så som jag känner det nu blir det svårt att förlåta,,vi har trots allt kännt varandra i mer än 4a år
  19. Medlem sedan
    Sep 2002
    #10
    Det förstår jag , att det är svårt att förlåta men kanske är det skönt att få veta anledningen till varför.
    Jag har fått chansen att förklara mig för en del f.d vänner. De kanske inte var så glada på mig i alla fall men vi går inte omvägar längre då vi möts.
  20. 10
    Det förstår jag , att det är svårt att förlåta men kanske är det skönt att få veta anledningen till varför.
    Jag har fått chansen att förklara mig för en del f.d vänner. De kanske inte var så glada på mig i alla fall men vi går inte omvägar längre då vi möts.
  21. Medlem sedan
    Jun 2005
    #11

    skönt att du fick

    den chansen..vi kommer inte att mötas öht då vi inte bor nära varandra.
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  22. 11
    skönt att du fick den chansen..vi kommer inte att mötas öht då vi inte bor nära varandra.
  23. Medlem sedan
    Sep 2003
    #12
    fu vad trist..har avrit med om det själv..snacka om att känna sig värdelös och nervärderad..vad är det för fel på mig liksom..

    hon ångrade sig efter ngr måander men då kändes vänskapen förbrukad, hur ska jag kunna lite på henne igen? hon sa att hon plockat bort fel personer..jaha ja jag klarade inte första gallringen men dög när hon började känna sig ensam...schyst värre..jag mår nog eg bättre utan men då kändes det jättetufft
  24. 12
    fu vad trist..har avrit med om det själv..snacka om att känna sig värdelös och nervärderad..vad är det för fel på mig liksom..

    hon ångrade sig efter ngr måander men då kändes vänskapen förbrukad, hur ska jag kunna lite på henne igen? hon sa att hon plockat bort fel personer..jaha ja jag klarade inte första gallringen men dög när hon började känna sig ensam...schyst värre..jag mår nog eg bättre utan men då kändes det jättetufft
  25. Medlem sedan
    Jun 2005
    #13

    Usch ja verkligen

    sånt är ju ännu värre,,,

    Nej jag kommer inte att krusa eller ta tillbaka henne....

    Hon har gjort sitt val....
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  26. 13
    Usch ja verkligen sånt är ju ännu värre,,,

    Nej jag kommer inte att krusa eller ta tillbaka henne....

    Hon har gjort sitt val....
  27. Medlem sedan
    Nov 1999
    #14

    Vad ledsamt!

    Visste inte ens att man "kunde" dumpa vänner så öppet och sakligt?!
    DÅ skulle jag blivit skitledsen om nå´n av mina vänner som jag tycker om, gjort det!

    De vänner som jag "förlorat kontakten" med har det liksom runnit ut i sanden under en lång tid. Men som tur är har jag kvar mina bästa vänner från både grundskolan och gymnasietiden..

    En Kram till dej, och instämmer med som någon sade över, att hon mår nog inte 100% just nu! Kommer säkert ångra sig!
    /Pillan
  28. 14
    Vad ledsamt! Visste inte ens att man "kunde" dumpa vänner så öppet och sakligt?!
    DÅ skulle jag blivit skitledsen om nå´n av mina vänner som jag tycker om, gjort det!

    De vänner som jag "förlorat kontakten" med har det liksom runnit ut i sanden under en lång tid. Men som tur är har jag kvar mina bästa vänner från både grundskolan och gymnasietiden..

    En Kram till dej, och instämmer med som någon sade över, att hon mår nog inte 100% just nu! Kommer säkert ångra sig!
    /Pillan
  29. Medlem sedan
    Oct 2000
    #15

    kan det inte vara så då

    att hon gjorde det "enkla" valet och valde bort den hon slipper se i ögonen?

    Jag personligen är jättedålig på att hålla kontakt med några vänner alls men skulle nog aldrig börja sålla och meddela att jag har inte tid med dig...

    Jag tror att hon genomgår en _stor_ personlig kris om hon måste ta till så drastiska metoder så försök att inte ta det för personligt! Och att inte vara bitter!
    Förstår ändå hur tungt det känns

    lycklig mamma till Theo -01, Tuva -04 och Elliot -07

    "Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den"
  30. 15
    kan det inte vara så då att hon gjorde det "enkla" valet och valde bort den hon slipper se i ögonen?

    Jag personligen är jättedålig på att hålla kontakt med några vänner alls men skulle nog aldrig börja sålla och meddela att jag har inte tid med dig...

    Jag tror att hon genomgår en _stor_ personlig kris om hon måste ta till så drastiska metoder så försök att inte ta det för personligt! Och att inte vara bitter!
    Förstår ändå hur tungt det känns
  31. Medlem sedan
    Sep 2002
    #16
    Fast, hade du verkligen föredragit att hon börjat undvika dig, komma med fåniga lögner och börjat slingra sig så fort du kontaktade henne? Nu sa hon som det var, rätt upp och ner. Du kan stryka henne ur kontaktlistan och ni kan fortsätta med era liv.

    Uppfriskande kan jag tycka med folk som berättar hur saker och ting ligger till. Nu behöver du inte ligga där och tolka och tolka om nätterna - du vet vad hon vill. Gött!
  32. 16
    Fast, hade du verkligen föredragit att hon börjat undvika dig, komma med fåniga lögner och börjat slingra sig så fort du kontaktade henne? Nu sa hon som det var, rätt upp och ner. Du kan stryka henne ur kontaktlistan och ni kan fortsätta med era liv.

    Uppfriskande kan jag tycka med folk som berättar hur saker och ting ligger till. Nu behöver du inte ligga där och tolka och tolka om nätterna - du vet vad hon vill. Gött!
  33. Medlem sedan
    Apr 2004
    #17
    Vad tråkigt,råkade ut för det en gång.Hon kom tillbaka en vecka senare och ville att vi skulle bli vänner igen.Nu fick hon diagnosen manodepressivitet något halvår senare,hon var väldigt svajig i humöret.
    Kanske hon helt enkelt är lite utbränd eller trött,då kan man ju bli så att man inte orkar med sina vänner,och kanske säger saker man inte menar.
  34. 17
    Vad tråkigt,råkade ut för det en gång.Hon kom tillbaka en vecka senare och ville att vi skulle bli vänner igen.Nu fick hon diagnosen manodepressivitet något halvår senare,hon var väldigt svajig i humöret.
    Kanske hon helt enkelt är lite utbränd eller trött,då kan man ju bli så att man inte orkar med sina vänner,och kanske säger saker man inte menar.

Liknande trådar

  1. Trist...
    By JaxiBaxi in forum _0805 Majbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-03-18, 14:24
  2. Så trist!
    By Jannan in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-03-16, 16:13
  3. Puh så trist...
    By Anna m.Leo&Lovis in forum Provrörsbefruktning - IVF
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-10-10, 08:59
  4. Trist
    By Maria1983 in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-08-13, 11:10
  5. Trist med Po.ps nya.....
    By Linnie med tre in forum Småbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-12, 14:24
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar