Försäkringar
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    Mar 1999
    #1

    Försäkringar

    Jag har börjat titta på försäkring av min blivande blandrasvalp.
    Jag önskar tips av er på vad jag ska titta på för nåt när jag jämför de olika försäkringsbolagen. Alltså vad är viktigast? Vad är bra att komma ihåg?
    Alla tips är välkomna.
  2. 1
    Försäkringar Jag har börjat titta på försäkring av min blivande blandrasvalp.
    Jag önskar tips av er på vad jag ska titta på för nåt när jag jämför de olika försäkringsbolagen. Alltså vad är viktigast? Vad är bra att komma ihåg?
    Alla tips är välkomna.
  3. Medlem sedan
    Jan 2001
    #2
    jag har folksam på valpen och agria på katterna.
    skillnaden på agria och folksam var stor. min hund är försäkrad till 40 000kr i vetrinärsvård och 10 000kr i livföräkring och det kostar oss ca 2400kr per år och rasen tillhör högsta risknivån nr 4 det är en rottis vi har. Dessutom kommer i höst försäkringen även innehålla rehab på just denna försäkrings åd den är det bästa du kan ah på din hund via folksam.

    på agria skulle jag få livförsäkring på 5000kr och vetrinärsvård på 30 000kr, ingen rehab och årskostnaden på föräkringen är då 3454kr!!!

    lätt val för oss, dessutom efter att vi sett hur svärmors hund slet av sig hälsenan och fick operareas och få massa rehabilitering, tog lång tid innan hon vart helt bra så känns det extra bra då rehab ska ingå i folksamföräkringen till hösten
  4. 2
    jag har folksam på valpen och agria på katterna.
    skillnaden på agria och folksam var stor. min hund är försäkrad till 40 000kr i vetrinärsvård och 10 000kr i livföräkring och det kostar oss ca 2400kr per år och rasen tillhör högsta risknivån nr 4 det är en rottis vi har. Dessutom kommer i höst försäkringen även innehålla rehab på just denna försäkrings åd den är det bästa du kan ah på din hund via folksam.

    på agria skulle jag få livförsäkring på 5000kr och vetrinärsvård på 30 000kr, ingen rehab och årskostnaden på föräkringen är då 3454kr!!!

    lätt val för oss, dessutom efter att vi sett hur svärmors hund slet av sig hälsenan och fick operareas och få massa rehabilitering, tog lång tid innan hon vart helt bra så känns det extra bra då rehab ska ingå i folksamföräkringen till hösten
  5. Fanny70
    #3
    Jag har min hund försäkrad i Folksam.
    Om jag inte minns fel så får man någon slags ersättning om du förebyggande syfte sterlierar din tik. Mycket pga av allt dom kan få t ex livmodersinflammation. Så är det en tik du har skaffat så ta en till på Folksams hemsida så får du bättre info där.
  6. 3
    Jag har min hund försäkrad i Folksam.
    Om jag inte minns fel så får man någon slags ersättning om du förebyggande syfte sterlierar din tik. Mycket pga av allt dom kan få t ex livmodersinflammation. Så är det en tik du har skaffat så ta en till på Folksams hemsida så får du bättre info där.
  7. Medlem sedan
    Mar 1999
    #4
    Tack för ditt svar!
  8. 4
    Tack för ditt svar!
  9. Medlem sedan
    Mar 1999
    #5
    Tack!
  10. 5
    Tack!

Liknande trådar

  1. försäkringar
    By rockabilly_gal in forum Autismspektrum
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-01-27, 17:53
  2. Försäkringar
    By lena m 3 barn in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-08-17, 12:13
  3. Försäkringar
    By Wernan in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-07-29, 10:03
  4. Försäkringar???
    By kladdmaja in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-06-16, 09:58
  5. försäkringar??
    By druvan in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-12-19, 16:24
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar