Varm resp kall mat!
Mat & dryck
  1. Medlem sedan
    Jul 2001
    #1

    Varm resp kall mat!

    Jag har ibland lite konstiga idéer om vilken mat/vilka matvaror som kan ätas kalla resp varma. Har ni också så? Till exempel så är det vissa saker som jag tycker är jättegoda kalla men som jag inte klarar av varma - och vice versa. Exempelvis:

    **Skaldjur! Jag älskar räkor och kräftor MEN absolut inte varma! Så alla typer av grytor, pastasåser osv går bort. Avsmaken för varma skaljdjur växte och blev större under graviditeten. Men kalla - MUMS!

    **Köttfärssås! Köttfärssås är mums - varm! Kall köttfärssås - nix! Såg nån här på sidan som föreslog att ta med sig pannkaksknyten med kall köttfärssås på picknick. Näpp - inte jag! Jag har förövrigt svårt för kalla köttbullar också när jag tänker efter....

    Har ni några sådana här konstiga idéer?
  2. 1
    Varm resp kall mat! Jag har ibland lite konstiga idéer om vilken mat/vilka matvaror som kan ätas kalla resp varma. Har ni också så? Till exempel så är det vissa saker som jag tycker är jättegoda kalla men som jag inte klarar av varma - och vice versa. Exempelvis:

    **Skaldjur! Jag älskar räkor och kräftor MEN absolut inte varma! Så alla typer av grytor, pastasåser osv går bort. Avsmaken för varma skaljdjur växte och blev större under graviditeten. Men kalla - MUMS!

    **Köttfärssås! Köttfärssås är mums - varm! Kall köttfärssås - nix! Såg nån här på sidan som föreslog att ta med sig pannkaksknyten med kall köttfärssås på picknick. Näpp - inte jag! Jag har förövrigt svårt för kalla köttbullar också när jag tänker efter....

    Har ni några sådana här konstiga idéer?
  3. Medlem sedan
    Dec 1998
    #2
    JAg håller med dig helt och hållet
    Jag har oxå svårt för varma räkor eller dylikt och kall köttfärssås *ryser*. Nä, det ska vara rätt temperatur.
    Samma sak med tonfisk i burk. Jättegott i sallad, kall då givetvis.Men vam på pizza eller annat är bara bläää
  4. 2
    JAg håller med dig helt och hållet
    Jag har oxå svårt för varma räkor eller dylikt och kall köttfärssås *ryser*. Nä, det ska vara rätt temperatur.
    Samma sak med tonfisk i burk. Jättegott i sallad, kall då givetvis.Men vam på pizza eller annat är bara bläää

Liknande trådar

  1. En varm fot, en kall
    By poesi in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-01-31, 12:30
  2. Varm eller kall?
    By illan in forum Mat & dryck
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-08-24, 17:26
  3. Paj god kall och varm - recept
    By --Ia-- in forum Mat & dryck
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-03-23, 14:56
  4. Är jag kall eller varm?
    By lifv in forum Hem & fritid
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-09-07, 18:04
  5. Varm/kall bröstmjölk...
    By idavik in forum Bebissnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-09-06, 08:26
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar