Jag kokar!!!
Svartsjuka
  1. Anonym idag
    #1

    Jag kokar!!!

    Blir galen av svartsjuka snart. Gubben min har ett förflutet som otrogen mot sin förra tjej flera gånger om. Mot mig har han inte varit det som jag vet(?!). Han kör taxi och helt plötsligt har dte dykt upp en snygg tjej(enligt honom) som byter bil med honom varje helg(inget konstigt med det) det underliga är att han brukar aldrig komma ihåg något som andra människor berättar men om den här tjejen vet han allt. Hon har dessutom blivit lämnad av sin karl och ligger då i zonen för rebound enligt mig. Hon har egen bil men gubben påstår att hon inte har råd med soppan så han kör hem henne och tvärtom när de byter bil. Ibland tar det mycket längre tid än vad man kan räkna med. Säg att det bör ta 30 min fram och tillbaka men att det i stället tar 1,5 tim. Jag vet inte om han är otrogen, han säger(så klart) att han inte är det och han säger att han inte har några känslor men idag när hon ringde(för att fråga om en kod) så avslutade han samtalet med "kram", det gör han annars enbart till mig. Till det hela hör att jag är fl med vår bebis och känner mig tjock och blek och har nästan ingen ork till sex alls just nu, vilket inte direkt stärker mig självkänsla. till saken hör också att min man är av den bestämda uppfattningen att en tjej och en kille inte kan vara bara vänner, dte är alltid ngt annat bakom, men denna tjej säger han enbart är arbetskollega. Vad sjutton ska jag göra?? Vill inte känna den här oron. Hjälp innan jag/han förstör vårt förhållande
  2. 1
    Jag kokar!!! Blir galen av svartsjuka snart. Gubben min har ett förflutet som otrogen mot sin förra tjej flera gånger om. Mot mig har han inte varit det som jag vet(?!). Han kör taxi och helt plötsligt har dte dykt upp en snygg tjej(enligt honom) som byter bil med honom varje helg(inget konstigt med det) det underliga är att han brukar aldrig komma ihåg något som andra människor berättar men om den här tjejen vet han allt. Hon har dessutom blivit lämnad av sin karl och ligger då i zonen för rebound enligt mig. Hon har egen bil men gubben påstår att hon inte har råd med soppan så han kör hem henne och tvärtom när de byter bil. Ibland tar det mycket längre tid än vad man kan räkna med. Säg att det bör ta 30 min fram och tillbaka men att det i stället tar 1,5 tim. Jag vet inte om han är otrogen, han säger(så klart) att han inte är det och han säger att han inte har några känslor men idag när hon ringde(för att fråga om en kod) så avslutade han samtalet med "kram", det gör han annars enbart till mig. Till det hela hör att jag är fl med vår bebis och känner mig tjock och blek och har nästan ingen ork till sex alls just nu, vilket inte direkt stärker mig självkänsla. till saken hör också att min man är av den bestämda uppfattningen att en tjej och en kille inte kan vara bara vänner, dte är alltid ngt annat bakom, men denna tjej säger han enbart är arbetskollega. Vad sjutton ska jag göra?? Vill inte känna den här oron. Hjälp innan jag/han förstör vårt förhållande
  3. Medlem sedan
    Mar 2003
    #2
    Hmmm... kan förstå att du reagerar. det finns motsägelsefulla saker hos honom som du återger det:
    "-"man kan inte vara kompis med någon av motsatt kön" --men ändå är han det.
    -"jag säger inte kram till andra än till min fru,(sambo? tjej?) --men ändå gör han det.
    "det tar 30 min att åka dit och hem "--men i praktiken 90 min.

    Även om han inte sätter på henne kanske han är intresserad utan att erkänna det för sig själv eller för dig? Ta ett snack och försök ---veet att det är svårt--att inte vara anklagande, om han går över gränser har han kanske dåligt samvete som du kan visa empati för--skitsvårt men det funkar!-- Hur som helst, du är i en utsatt situation som gravid och mår inte bra. Berätta det för honom men ta själv ansvar för att du får det du behöver för att kunna må bra igen. Lycka till!
  4. 2
    Hmmm... kan förstå att du reagerar. det finns motsägelsefulla saker hos honom som du återger det:
    "-"man kan inte vara kompis med någon av motsatt kön" --men ändå är han det.
    -"jag säger inte kram till andra än till min fru,(sambo? tjej?) --men ändå gör han det.
    "det tar 30 min att åka dit och hem "--men i praktiken 90 min.

    Även om han inte sätter på henne kanske han är intresserad utan att erkänna det för sig själv eller för dig? Ta ett snack och försök ---veet att det är svårt--att inte vara anklagande, om han går över gränser har han kanske dåligt samvete som du kan visa empati för--skitsvårt men det funkar!-- Hur som helst, du är i en utsatt situation som gravid och mår inte bra. Berätta det för honom men ta själv ansvar för att du får det du behöver för att kunna må bra igen. Lycka till!
  5. Medlem sedan
    Jan 2004
    #3
    Försöker se allt från hans sida för att få det att klarna lite
    -"man kan inte vara kompis med någon av motsatt kön" --men ändå är han det. :Han menar på att de inte är kompisar alls, utan enbart arbetskollegor.
    -"jag säger inte kram till andra än till min fru,(sambo? tjej?) --men ändå gör han det. :Han hade igår druckit 4 starköl på ett kalas och sov(detta är sant) när hon ringde och bara sa så av ren reflex
    "det tar 30 min att åka dit och hem "--men i praktiken 90 min. : Han sa att det var kö. Det stämmer nog, men sååå mycket kö??
    Tack för dina tankar.
  6. 3
    Försöker se allt från hans sida för att få det att klarna lite
    -"man kan inte vara kompis med någon av motsatt kön" --men ändå är han det. :Han menar på att de inte är kompisar alls, utan enbart arbetskollegor.
    -"jag säger inte kram till andra än till min fru,(sambo? tjej?) --men ändå gör han det. :Han hade igår druckit 4 starköl på ett kalas och sov(detta är sant) när hon ringde och bara sa så av ren reflex
    "det tar 30 min att åka dit och hem "--men i praktiken 90 min. : Han sa att det var kö. Det stämmer nog, men sååå mycket kö??
    Tack för dina tankar.
  7. Medlem sedan
    Jan 2004
    #4
    ingen idé att vara anonym. Jag har ju inte gjort något
  8. 4
    ingen idé att vara anonym. Jag har ju inte gjort något
  9. Medlem sedan
    Jan 2007
    #5
    Tyvärr kan jag inte lugna dig, jag tycker att din mans beteende är mycket misstänkt, varning. Det finns tyvärr inget annat att göra än att avvakta och se, om någon vill vara otrogen så går det ju knappast att hindra. Frågan är om du kan leva med honom om han är det? Håll ögon och öron öppna.
  10. 5
    Tyvärr kan jag inte lugna dig, jag tycker att din mans beteende är mycket misstänkt, varning. Det finns tyvärr inget annat att göra än att avvakta och se, om någon vill vara otrogen så går det ju knappast att hindra. Frågan är om du kan leva med honom om han är det? Håll ögon och öron öppna.
  11. Medlem sedan
    Feb 2006
    #6
    Om han hade en affär hade han då berättat så mycket om henne för dig? Borde han inte hållt det för sig själv för att du inte ska fatta misstankar? Det var bara ett annat sätt att se det på. Jag skulle visserligen själv fatta misstankar i ditt läge och om du inte accepterar hans beteende så säg ifrån. Hans historia talar emot honom och det kanske är nu han får stå upp för att han inte är sån längre gnm att visa dig vad som är viktigast för honom.
  12. 6
    Om han hade en affär hade han då berättat så mycket om henne för dig? Borde han inte hållt det för sig själv för att du inte ska fatta misstankar? Det var bara ett annat sätt att se det på. Jag skulle visserligen själv fatta misstankar i ditt läge och om du inte accepterar hans beteende så säg ifrån. Hans historia talar emot honom och det kanske är nu han får stå upp för att han inte är sån längre gnm att visa dig vad som är viktigast för honom.

Liknande trådar

  1. Kokar
    By malin2 in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-12-04, 22:56
  2. Nu kokar jag
    By Afrodite in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-07-13, 10:11
  3. Det kokar i KBH!
    By Fru M in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-01-28, 16:29
  4. Arg så jag kokar!!!
    By Annicka in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-08-26, 20:19
  5. Arg så det kokar!!!
    By -Liza- in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-10-24, 12:10
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar