Doppa i choklad?
Mat & dryck
  1. anonymt namn
    #1

    Doppa i choklad?

    Har köpt en chokladfontän som vi tänkte ha både på barnkalas som kommer samt en mindre fest för vuxna och barn. Tänkte lägga fram jordgubbar, bananer och marshmallows i skålar...men vad kan man mer ha?! Sist använde jag marabou mjölkchoklad, men det blev väldigt sött...vad kan man annars ha för god choklad? Gillar inte mörk.
  2. 1
    Doppa i choklad? Har köpt en chokladfontän som vi tänkte ha både på barnkalas som kommer samt en mindre fest för vuxna och barn. Tänkte lägga fram jordgubbar, bananer och marshmallows i skålar...men vad kan man mer ha?! Sist använde jag marabou mjölkchoklad, men det blev väldigt sött...vad kan man annars ha för god choklad? Gillar inte mörk.
  3. Medlem sedan
    Jul 2001
    #2
    Ananasbitar är nog gott tror jag! Köp ananas i bitar på burk och låt rinna av väl - eller köp ICA´s frysta och låt tina. Du kan ha en skål med kokos som man doppar frukten i efter att man doppat i choklad - det såg jag i Saras Kök i TV. Tyvärr kan jag inte hjälpa dig med chokladfrågan eftersom jag bara gillar mörk choklad med hög kakaohalt.
  4. 2
    Ananasbitar är nog gott tror jag! Köp ananas i bitar på burk och låt rinna av väl - eller köp ICA´s frysta och låt tina. Du kan ha en skål med kokos som man doppar frukten i efter att man doppat i choklad - det såg jag i Saras Kök i TV. Tyvärr kan jag inte hjälpa dig med chokladfrågan eftersom jag bara gillar mörk choklad med hög kakaohalt.
  5. Medlem sedan
    Jul 2006
    #3
    Toblerone!?
    Spetsat med något starkt? Ja, inte till barnkalaset då kanske, men...
  6. 3
    Toblerone!?
    Spetsat med något starkt? Ja, inte till barnkalaset då kanske, men...
  7. Medlem sedan
    Nov 1999
    #4
    Menar du verkligen fontän? Och inte fondue? Låter ju häftigt i så fall... Har inga bra chokladtips, men alla olika frukter i bitar funkar ju. Man kan även ha hackade nötter och kokos att toppa med.
  8. 4
    Menar du verkligen fontän? Och inte fondue? Låter ju häftigt i så fall... Har inga bra chokladtips, men alla olika frukter i bitar funkar ju. Man kan även ha hackade nötter och kokos att toppa med.
  9. Medlem sedan
    Jun 2001
    #5
    Färsk ananas är i särklass det godaste att doppa i choklad och sen har jag hört av flera källor att vindruvor, särskilt gröna ska vara förvånansvärt gott. Ska testa det själv inom kort.

    Jag skulle ändå rekomendera mörk choklad.....Marabou premium 70% är hur god som helst i smält form. Lite sötare än vanlig mörk choklad. Blanda i lite vispgrädde för "rundare" smak.
  10. 5
    Färsk ananas är i särklass det godaste att doppa i choklad och sen har jag hört av flera källor att vindruvor, särskilt gröna ska vara förvånansvärt gott. Ska testa det själv inom kort.

    Jag skulle ändå rekomendera mörk choklad.....Marabou premium 70% är hur god som helst i smält form. Lite sötare än vanlig mörk choklad. Blanda i lite vispgrädde för "rundare" smak.
  11. Medlem sedan
    Nov 1999
    #6

    I fontän?

    Klarar den det? Jag har sett en in action och det såg ut att vara rätt tunt, jag undrar om inte nötterna fastnar på knasiga ställen. Men det vore ju sanslöst gott... fast inte så mycket mindre sött än mjölkchoklad förstås. *s*
    The noble art of losing face
    will someday save the human race.
    Hans Blix
  12. 6
    I fontän? Klarar den det? Jag har sett en in action och det såg ut att vara rätt tunt, jag undrar om inte nötterna fastnar på knasiga ställen. Men det vore ju sanslöst gott... fast inte så mycket mindre sött än mjölkchoklad förstås. *s*
  13. Medlem sedan
    Jul 2006
    #7
    Sorry, såg inte att det var tal om fontän - finns det sånt oxå??? Trodde det handlade om fondue...
  14. 7
    Sorry, såg inte att det var tal om fontän - finns det sånt oxå??? Trodde det handlade om fondue...
  15. Medlem sedan
    Nov 1999
    #8

    Asch.

    Jag som trodde du kommit på nåt.

    Googla på chokladfontän så tror jag du får upp bra bilder.
    The noble art of losing face
    will someday save the human race.
    Hans Blix
  16. 8
    Asch. Jag som trodde du kommit på nåt.

    Googla på chokladfontän så tror jag du får upp bra bilder.
  17. Anonym
    #9
    Ja, denna beställde jag och den funkar jättebra! En hit på barnkalas kan jag säga...
    http://disneystore-shopping.disney.c...&k=1scatid=801
  18. 9
    Ja, denna beställde jag och den funkar jättebra! En hit på barnkalas kan jag säga...
    http://disneystore-shopping.disney.c...&k=1scatid=801
  19. Anonym
    #10
    Nej tunnt är det verkligen inte, inte på den jag köpte i alla fall (se länk längre ner) men det finns säkert mindre bra också.. Ananas ska jag testa, är dock fortfarande lite osäker på chokladen. Blir det mindre sött om man blandar i lite grädde alltså...? Tack alla för era svar.
  20. 10
    Nej tunnt är det verkligen inte, inte på den jag köpte i alla fall (se länk längre ner) men det finns säkert mindre bra också.. Ananas ska jag testa, är dock fortfarande lite osäker på chokladen. Blir det mindre sött om man blandar i lite grädde alltså...? Tack alla för era svar.

Liknande trådar

  1. rädd för att doppa huvudet
    By Anonym in forum Småbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-10-04, 12:11
  2. Doppa tryfflar i choklad
    By -Camelia- in forum Mat & dryck
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-12-13, 11:53
  3. Ska man doppa knäcken...
    By TTUK in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-12-07, 16:03
  4. Han kan doppa huvudet och skriva
    By malin_med3 in forum Autismspektrum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-04-13, 19:49
  5. Doppa huvudet?
    By Ria in forum _99/00 Vinterbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-03-03, 19:21
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar